• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Längtarefternästa
    Cocachins skrev 2022-09-09 10:07:23 följande:

@Barbrastreisand Jag ser också något på ditt test, jag har dock liten erfarenhet av test så vågar inte uttala mig om torkstreck etc. Men tycker absolut du ska ta ett nytt test typ i övermorgon.

@Janntan Jag tycker det ser ut som ett svagt streck! Håller tummarna! intressant det där med acetylsalicylsyra, är det en egen kur eller fått det rekommenderat av läkare? Jag läste faktiskt att det skulle vara bra i nånumdersökning, kom över det när jag försökte googla om det var ok att mot huvudvärk vid graviditet och det var det ju inte. Så motsägelsefulla uppgifter haha. Men just eftersom de i studien visats att det ökat fertiliteten kan det ju inte vara jättefarligt, dock kanske det ska tas i mindre dos då? 

Förövrigt herregud vad jag var nära att testa imorse, men jag klarade av att hålla mig, men det var nära ögat att jag åkte dit! Sambon är inte hemma så vill vänta minst till imorgon kanske söndag innan jag testar så han hinner hem. 

Gällande acetylsalicylsyra så har jag läst en studie där det visats att kvinnor som hade haft missfall inom det senaste året och som hade systemisk inflammation ökade sina chanser med att bli gravida med ca 17% efter att ha tagit ca 80 mg acetylsalicylsyra om dagen (det är oftast 500 mg acetylsalicylsyra i en tablett Bamyl eller Aspirin). Forskarna trodde att resultatet var pga att acetylsalicylsyran minskade den systemiska inflammationen i kroppen, vilket gjorde miljön mer gynnsam för ett foster. Jag vet inte om det finns vidare forskning på ämnet men jag vet att det ännu inte finns några allmänna rekommendationer om att alla kvinnor som försöker bli gravida bör ta acetylsalicylsyra. Under min förra graviditet hade jag ökad risk för havandeskapsförgiftning och fick då äta 150 mg acetylsalicylsyra om dagen. Detta fick jag dock inte äta under hela graviditeten utan bara då det bedömes att nyttan med acetylsalicylsyran var större än riskerna. 
  • A13xandra13

Börjar också tro att det inte blev något denna månad heller, fick hem lite test i brevlådan och kunde inte låta bli att testa ett som skulle kunna ge positivt redan ÄL+7 enligt beskrivningen. Är nu på ÄL+9 och fick ett väldigt blankt test nu, iofs mitt på dagen och inte superkoncentrerad urin. Men börjar förbereda mig på att mensen kommer komma i mitten på nästa vecka :/
  • Sofieodq

Jag tog ett test imorse och det var också blankt ÄL+10/+11. 
    Så nu är hoppet borta. Fick ju även en liten blödning igår och lite idag och mensvärk idag och igår, så mensen är på G trots hög temp.. 

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-09-09 08:57:08 följande:

även jag har bim på måndag och blankt test igår kväll (inte ens torkstreck). Vi håller varandra i handen genom den här helgen! Hjärta

Ska du testa något mer eller kommer du vänta in bim? Det får vi göraHjärta
  • Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-09-09 13:11:50 följande:

Ska du testa något mer eller kommer du vänta in bim? Det får vi göraHjärta

det blir på lördag som planerat, ihop med sambon. Testet jag tog igår togs i smyg, så jag får sörja i smyg med.. 

• Längtarefternästa
    Jojjans skrev 2022-09-09 15:25:48 följande:

det blir på lördag som planerat, ihop med sambon. Testet jag tog igår togs i smyg, så jag får sörja i smyg med.. 

Hoppas det ändå går bra imorgon! Hjärta
  • Katch91

Min mens kom idag Demon och som jag grät. Missfallet förra månaden fick sin sorg i denna mens?. 

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-09-09 15:25:48 följande:

Håller tummarna in i det sista {#emotions_dlg.flower}
  • Längtarefternästa

Jag kommer nog dyka upp i en oktobertråd trots allt. Mina test är fortsatta positiva men det har inte skett någon ökning från äl+9 till idag (äl+11). Det kommer nog visa sig vara en kemisk graviditet den här månaden med. Typiskt. 

• Jojjans
    Katch91 skrev 2022-09-09 21:33:43 följande:

Min mens kom idag Demon och som jag grät. Missfallet förra månaden fick sin sorg i denna mens?. 

å så ledsen jag blir för dig och vad jag förstår känslan. Tänk vad mycket känslor det där blodet kan väcka. Stor kram till dig!

Svar på tråden BIM sept -22