• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Jojjans
    Längtarefternästa skrev 2022-09-10 07:26:22 följande:

Jag kommer nog dyka upp i en oktobertråd trots allt. Mina test är fortsatta positiva men det har inte skett någon ökning från äl+9 till idag (äl+11). Det kommer nog visa sig vara en kemisk graviditet den här månaden med. Typiskt. 

vad jobbigt med ovissheten! jag hade ju så förra månaden, att jag var osäker för testen var så svaga. men jag skulle säga att i början kan dom vara lite olika starka beroende på hur bra testet sugit upp urin, hur länge man inte kissat, hur mycket urin som bildats osv. Det handlar ju om så små mängder hcg. Vänta tills du hinner ta ett tredje test om två dagar till, så kommer du lättare veta.

när hade du en kemisk graviditet senast, hur var allt få jämfört med när du blev gravid och allt gick vägen?

håller tummarna att det ökar!

• Jojjans

Precis lika tvärblankt idag som i torsdags, så nu fick jag en bekräftelse på att jag inte känt någonting senaste 4 dagarna. Jag kommer alltid undra var det var jag kände i måndags, kanske var det nåt som försökte växa fast men misslyckades tidigt. Hur som helst blir det ingen bebis av det här. 

vi ses i oktobertråden Hjärta och stort lycka till både till er som redan plussat och ni som väntar på att få testa ännu!
  • Längtarefternästa

@Jojjans De senaste två cyklerna hade jag egentligen inga symptom alls så jag blev rätt chockad när testerna visade positivt. I juli tog jag test bara för att jag skulle iväg på fest och i augusti tog jag test för att jag tyckte att jag kände mig lite ?konstig? men när jag tog testet i augusti hade ju redan mensen kommit. I juli fick jag två svaga positiva innan de blev helt blanka och i augusti fick jag ett svagt positivt innan testerna blev blanka. (Tror jag, det kan ha varit tvärtom.) När jag var gravid testade jag inte varje dag, utan var tredje till var femte, så då såg jag ju en tydlig stegring. Men jag hade inga symptom då förrän i vecka 6, förutom en liten molande värk som kom och gick. Så det är så svårt att veta hur jag ?ska? känna i vecka 3, 4 och 5. Men då ägglossningen var drygt ett dygn sen den här cykeln tänkte jag ta nästa test på onsdag äl+15 (BIM+3) om mensen inte har kommit. Då bör det vara starkare  Är det inte det hoppar jag över till oktobertråden och inväntar mens.

Tråkigt att ditt test var helt blankt. Jag hoppas att det går bra för oss båda nästa månad!

• Solros22

Äntligen positivt äl-test!! 

cd13, så redo den här månaden. Provade boosta med d-vitamin igår. 

försök nr 6 med barn nr 2? 
    ett missfall iv12, ett ma i v 11 och en kemisk graviditet det senaste året. 

bim 24/9.

• Idas123
    Solros22 skrev 2022-09-10 09:18:54 följande:

Äntligen positivt äl-test!! 

cd13, så redo den här månaden. Provade boosta med d-vitamin igår. 

försök nr 6 med barn nr 2? 
    ett missfall iv12, ett ma i v 11 och en kemisk graviditet det senaste året. 

bim 24/9.

Åh spännande!
    väntar fortfarande på mitt positiva. Har dock fått blinkgubbe för 3e dagen i rad. Hade egentligen bim 23/8 men känns som att det är lite förskjutet.
    Är på första försöket med andra barnet. :)

hur boostar du med d-vitamin? Och vad ska det ha för effekt? :)
  • Cocachins

@jojjans åh jag höll verkligen tummarna för dig när jag loggade in här nu. Tråkigt men det kommer snart ny chans! 

@Längtarefternästa Det här att man kan få pos test utan att vara grav är helt nytt för mig. Hur funkar det? Är det grav som är kemisk och vad innebär det? Eller är det testet som reagerar kemiskt fel på något? 

• Solros22

D-vitamin ska tydligen boosta ägglossning å göra ägget bättre på nåt sätt? 

hittade en tråd här på fl. folk tar det en-två dagar innan ägglossning. Mellan 15000-30000 ie, jag tog 15000ie igår. 

håller verkligen tummarna den här månaden. Blev inget förra. Å kemisk innan det. Så less på blanka test. 

• Magnolia010

Ny här och är på mitt första försök att bli gravid, 36 år gammal. Aldrig varit gravid innan så det här ska bli intressant. 

Köpt Natural Cycles innan mitt första försök för att förstå hur kroppen fungerar och när ÄL är.

Dagboken:

1 sep: Negativt ÄL-test 

2 sep: Negativt ÄL-test på morgonen, svagt positivt ÄL-test på kvällen

3 sep: strakt positivt ÄL-test på morgonen 

4 sep: Negativt ÄL-test (appen har ej bekräftat ägglossning, men den misstänker det för denna dag)

Från 5 sep -10 september (dvs idag) har jag haft följande symtom: 

Ömma bröst (på ett annorlunda sätt än innan mens) Känner av de bara av att gå i en trappa

Ovanligt ont i ryggslutet, sitter och skruvar på mig på kontorsplatsen på jobbet 

Tröttare än vanligt, sovit middag 4 gånger under dessa dagar (även på jobbet)

Typ mensvärks smärtor mitten av buken och ut åt vänster, som kommer och går

Glömsk, glömmer datorn på jobbet, missar möten, dåligt minne överlag 

Lätt illamående ibland, men inget som stoppar mig från att äta 

Vill tillägg att min BIM är beräknad den 17 sep.

Jag har läst och förstått att vissa är överkänsliga mot hormonet som utsöndrar redan efter befruktningsögonblicket och kan därför redan innan BIM få symtom.

Jag har även läst att många befruktade ägg aldrig leder till en graviditet, vilket skulle kunna förklara (inte alla) men kanske vissa skengraviditeter? Eller vad tror ni? Någon annan som upplevt alla dessa tidigt symtom efter befruktning, där det både lett till en graviditet men även när det inte gjort det?

Jag vill inte hoppas för mycket för min egen del beträffande dessa symtom men jag tycker ändå att det är intressanta - då jag är ny med allt detta.

Jag hoppas vi kan följas åt ❤️

• Jojjans
    Cocachins skrev 2022-09-10 10:01:40 följande:

@jojjans åh jag höll verkligen tummarna för dig när jag loggade in här nu. Tråkigt men det kommer snart ny chans! 

@Längtarefternästa Det här att man kan få pos test utan att vara grav är helt nytt för mig. Hur funkar det? Är det grav som är kemisk och vad innebär det? Eller är det testet som reagerar kemiskt fel på något? 

Det kallas en kemisk graviditet om den tar slut typ i samband med att man skulle ha gått mens. Jag vet faktiskt inte varför det kallas så, det är ju en graviditet som avslutas i ett ovanligt tidigt missfall. Antagligen pga att det befruktade ägget inte lyckades fästa ordentligt, eller kanske inte utvecklades ordentligt redan tidigt. 
  • Cocachins

1/9 Etaj Plus
    1/9 hejfredrikson PlusPlus
    5/9 Pörny Plus
    5/9 FruZ Plus

2/9 Cykelhjul
    3/9 Melsson
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Hannis1983
    7/9 Jagälskarsommaren
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq 
    10/9 Inker000
    10/9 Trana123

11/9 katch91
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans 
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    15/9 PinknFluffy
    18/9 Idapida2022
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    21/9 Sjuttonmånader
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    28/9 Acire94
    29/9 medioker
    30/9 Ewcia
    30/9 Swn

puffar upp BIM listan så den som vill kan uppdatera den :) 

Svar på tråden BIM sept -22