• Pörny

BIM sept -22

Startar en septembertråd redan nu. 

försöker få till ett tredje barn. 3:e försöket nu. 

BIM lista
    Pörny 5/9 

• Svar på tråden BIM sept -22
  • Längtarefternästa
    Jojjans skrev 2022-09-08 09:59:33 följande:

det är absolut ett streck! Vågar mig nästan på ett grattis faktiskt Hjärta 

Tack! Känns overkligt. Nu hoppas jag verkligen att strecket är starkare imorgon! jag såg att du skrev att dina känningar är oregelbundna. Har du känt något idag? Jag känner fortfarande "bara" att det är lite spänt/krampar i magen. Men kaffet luktade godare imorse än det gjorde igår, så jag är fortfarande skeptisk. 
  • Ettanvandarnamn123

I?m out. Fick precis min mens. Försöker fortfarande lista ut hur lång min cykel är, var väl kortare än jag trodde. Enligt beräkningar låg vi dock fortfarande dagen innan, på dagen och under dagen ÄL var. 

Hoppas på att inte få se allt för många i oktobertråden :) 

• Trana123

Jag har gjort en oktobergrupp om det är fler än jag som fått sin mens nu i september ☺️

• Längtarefternästa
    Cocachins skrev 2022-09-08 10:48:07 följande:
    Jag ser absolut ett streck om än väldigt svagt. Vilken form av test har du använt dig av? 
    RFSU "vanliga", alltså de som ska detektera från 25 mlU/ml hCG. Är dock lite nervös för det är inte lika start som det var när jag testade positivt med mitt första barn på äl+10/BIM-3. Men vi får se hur det ser ut imorgon och på lördag. 
  • Katch91

ÄL+10 kan ju absolut bra för tidigt! Allt handlar ju om när själva implantationen skedde. helt inom ramen att det sker någon gång mellan äl+5 till äl+12 och först då kan h komma ut i blodet för att sedan detekteras i urinen. inte ovanligt alls att mensen inte dyker upp och man får negativa test för att sedan få positivt senare.

Jag håller hoppet uppe att jag förra månaden plussade på ÄL+7 men sen testade jag faktiskt negativt två gånger på ÄL+10, ÄL+13 och sen positivt på ÄL+15. tyvärr kemisk. Men jag hade negativa så pass sent för att sen få positivt. 

Så nu kommer jag vänta till ÄL+15 och hoppas på att mensen inte kommer nu :)

Och blir det ett nytt försök ska jag INTE testa tidigt något mer. Det är för jobbigt helt enkelt

• Katch91

Kan tilläggas att hcg normalt sett kan detekteras i blodet 2-4 dagar efter implantation och man bör räkna med ytterligare 3-5 dygn innan det kan mätas i urin. 

Så ponera att implantation sker ÄL+10 och detekteras i blod ÄL+13 och i urinen ÄL+16 

Så ge inte upp Hjärta

• Jojjans
    Längtarefternästa skrev 2022-09-08 11:03:59 följande:
    Tack! Känns overkligt. Nu hoppas jag verkligen att strecket är starkare imorgon! jag såg att du skrev att dina känningar är oregelbundna. Har du känt något idag? Jag känner fortfarande "bara" att det är lite spänt/krampar i magen. Men kaffet luktade godare imorse än det gjorde igår, så jag är fortfarande skeptisk. 

ja det är just det där Molandet som inte riktigt finns här. Tycker jag har känt det vid några få olika tillfällen (utöver i måndags så det kändes till och från hela dagen), men inte sena varje dag så jag tänker att det antagligen är inbillning eller nåt annat. 

i övrigt har min hunger varit starkare igår och idag, men inte heller det konsekvent. Och utan molet i magen tror jag tyvärr inte längre att det blev något. 

men jag hoppas att jag har fel och att vi snart ses i en BF-grupp!

• Sofieodq

Tror min mensen är på G då jag nyss fick en lite blödningGråter. Det jag tycker är lite märklig är att min temp fortfarande är fortsatt hög, idag hade jag en av de högsta temperaturerna jag haft efter ägglossning, å ändå verkar mensen vara påväg...
    Jag hade ägglossning mellan 29-31/8 så tycker mensen är lite väl tidig?

• Jagälskarsommaren
    Längtarefternästa skrev 2022-09-08 08:18:32 följande:

Äl+9 (BIM-3 eller BIM-4 då äl var drygt ett dygn sen) och det är fjärde dagen med "mensvärk", så imorse tog jag ett test. Inbillar jag mig något eller är det inte bara ett streck utan ett streck med färg? Förra månaden verkar jag ha haft en kemisk graviditet för efter två positiva test blev testen sen blanka. Hoppas detta är på riktigt! 

Jag ser ett streck! Grattis! ??
  • Katch91

@sofieodq
    Att blöda tidigt i graviditeten är vanligare än man tror! Så misströsta inte! det kan vara nidation eller genombrottsblödning:)

Svar på tråden BIM sept -22