• Jojjans

BIM AUG 22

Passar på att starta en ny BIM-tråd för oss med bim i Augusti-22.

Det blir andra försöket för oss. Försöker få ett levande småsyskon till vår 3-åring efter en förlust i vecka 21 i höstas. 

BIM-lista

4/8 Jojjans

• Svar på tråden BIM AUG 22
  • Sofieodq

Väntan är ju olidlig att börja kunna testaObestämdHar sedan ägglossningen i lördags haft molande värk, främst på vänster sida till och från. Men kanske bara inbillning eftersom viljan är så stark. Är det någon annan som känt av molande värk och sen plussat? Dessutom hade vi bara samlag dagen innan ägglossning så verkligen inte säkert att det kunnat bli något! 

• Leonas1
    Sofieodq skrev 2022-08-03 18:43:36 följande:

Väntan är ju olidlig att börja kunna testaObestämdHar sedan ägglossningen i lördags haft molande värk, främst på vänster sida till och från. Men kanske bara inbillning eftersom viljan är så stark. Är det någon annan som känt av molande värk och sen plussat? Dessutom hade vi bara samlag dagen innan ägglossning så verkligen inte säkert att det kunnat bli något! 

dagarna går så sakta Obestämd hade ÄL i lördags och har också ihållande molvärk sedan dess, vilket jag har haft i mina tidigare graviditeter med så för mig är det ett ?symptom?. Vi hade också sex på fredagen så bara att vänta och vänta tills man kan testa. Håller tummarna för oss båda! 

• Jojjans
    Mina22 skrev 2022-08-03 16:31:53 följande:

Testade idag äl+7 eller 8 och det var negativt. Tänkte redan innan att det inte kommer visa något. Det kändes för tidigt.  Nu beställde jag flera testa tidigt test men ska försöka hålla mig till söndag, haha. 

Inbillar mig att jag har olika symtomer som illamående och svullna och ömma bröst. Får också lite kramper då och då men nu har jag glömt bort hur jag brukar må innan mensenObestämd
    är det bara jag som tittar oavbrutet på two week wait videos på youtube? 

på äl+6 hade jag den första känningen, som ett ilande/huggande vid ena äggstocken i ca 30 min. Därefter har en svag molande värk kommit och gått några gånger per dag.

på äl+10 tog jag ett testa tidigt som var så svagt att det knappt var synligt. Men idag på äl+11 så fick jag positivt på digitalt test (ej tidigt). Så vänta du några dagar så kan du säkert ha chans att få ett plus

• Jojjans
    Sofieodq skrev 2022-08-03 18:43:36 följande:

kanske inte inge hopp, men jag brukar alltid ha molande värk ca 3-4 dagar efter äl. Jag har läst mig till att det skulle kunna vara att ägget färdas genom äggledaren. dom gånger jag blivit gravid har det sen blivit lite paus efter det, och sen har symptomen kommit på riktigt efter att ägget växt fast på typ äl+7. 

dagen innan äl är väl den absolut bästa dagen att ligga på enligt mig. Alla spermier överlever ju 1-2 dagar utan problem, och för då också gott om tid på sig att hinna upp för äggledaren och stå redo när ägget släpper. 

• Sjöhund

Jojjans jag lyckas inte citera ditt inlägg men kanske tar mitt testa tidigt imorgon.. eller väntar några dagar till, inte bestämt mig än Skrattande

• Jojjans
    Sjöhund skrev 2022-08-03 21:21:40 följande:

Jojjans jag lyckas inte citera ditt inlägg men kanske tar mitt testa tidigt imorgon.. eller väntar några dagar till, inte bestämt mig än Skrattande

spännande, håller tummarna!

• Leonas1
    Jojjans skrev 2022-08-03 14:00:33 följande:
    Glömde ju såklart bilden Tungan ute
    Grattis!!
  • Sjöhund

Tog mitt digitala testa tidigt och fick ?inte gravid? nu så väntar mig att mensen kommer snart.

• Hejfredrikson

Fick en klarröd blödning igår och "mensvärk", dagen innan rosa + brun flytning. Har aldrig haft oregelbunden mens tidigare och det här var 6 dagar innan den ska komma.. en del av mig hoppas fortfarande på att det var en nidblödning men tog ett tidigt test på morgonen idag som var negativ. Tror ni att det är en nidblödning? Jag behövde bara ett trosskydd men det kändes ändå som att det kom mer än det borde? Känns inte som den klassiska beskrivningen av den? 

• Ewcia

I förra cykeln hade jag samma och mensen kom sedan efter 6 dagar. Jag var övertygad över att detta va nid men icke

Svar på tråden BIM AUG 22