• Jojjans

BIM AUG 22

Passar på att starta en ny BIM-tråd för oss med bim i Augusti-22.

Det blir andra försöket för oss. Försöker få ett levande småsyskon till vår 3-åring efter en förlust i vecka 21 i höstas. 

BIM-lista

4/8 Jojjans

• Svar på tråden BIM AUG 22
  • 2020bebis
    Pörny skrev 2022-07-31 08:17:04 följande:

Inget nytt här, äl+9 och lika svagt streck på testet idag, nästan svagare men också väldigt tidigt än :) provar igen imorgon bitti

Åh fortfarande spännande! Väldigt tidigt ja! Min var ju först synlig på äl+11 tror jag ju! Uppdatera oss imorgon {#emotions_dlg.flower}
  • Pörny
    Barbrastreisand skrev 2022-07-31 09:37:53 följande:
    Det finns alltid hopp fram till bim! 
    Pörny skrev 2022-07-31 08:17:04 följande:

Inget nytt här, äl+9 och lika svagt streck på testet idag, nästan svagare men också väldigt tidigt än :) provar igen imorgon bitti

Än finns det hopp! Vilka test använder du? Håller tummarna :) 
    Åhh solklart plus!:D Stort grattis!!{#emotions_dlg.flower}
    Använde RFSU testa tidigt, men tyckte den sög upp kisset dåligt idag, testet igår var bättre. Jaja får se om det är nån skillnad närmsta dagarna, men har bara 1 testa tidigt kvsr och det är digitalt. Så kör på med rfsu vanliga stickorna :) 
  • Mammamu98
    H0nd3ndär skrev 2022-07-31 08:25:43 följande:

Äl+10 och jag tror jag precis plussade! Förvånad

Jag ser det!!!!!!! Stort grattis!!!!Hjärta
  • Mammamu98
    Jojjans skrev 2022-07-31 06:55:06 följande:
    ja, jag är så rädd att bli en av dom som det tar tid för, hur hemskt det än låter. Vi har haft tillräckligt med jobbigt i våra graviditeter med väldigt sena missfall, och att ha lätt att bli gravid har varit det som gjort det hanterbart. Om det också ska ta tid så känns det som att jag kommer gå under. För även om jag blir gravid är det så otroligt ovisst om vi kommer få behålla barnet. 

så just denna gången känns så avgörande på nåt vis. Eftersom det aldrig tagit mer än 2 försök så borde det ta sig nu enligt min logik, annars känns det som att det aldrig kommer ta sig. 
    Det är verkligen fruktansvärt att gå o vänta På ett plus såhär länge.. men på något sätt lär man sig att aldrig aldrig aldrig ta ett plus för givet? Förstår du hur jag menar? Kan tänka mig att du känner likadant med tanke på att du fått missfall... 

jag förstår precis din känsla, det är så vi känner med. Går det inte den här gången så måste vi ta hjälp, jag vet att det är bra men det känns lite sådär då vi är väldigt inga? Jag är 24 och sambon 26. Så jag menar, vi har absolut tid och känner inte någon stress så sätt men längtan efter ett till barn är enorm Skäms
  • Jojjans
    H0nd3ndär skrev 2022-07-31 08:25:43 följande:

Äl+10 och jag tror jag precis plussade! Förvånad

Nej men å, garanterat ett plus ju!! Grattis!
  • H0nd3ndär

Tack allihop Hjärta

6e försöket, varav 3e amningsfria. Hade nästan gett upp på en liten 4a Hjärta Nu hoppas bara att fröet stannar-

• Jojjans
    Mammamu98 skrev 2022-07-31 11:00:41 följande:
    Det är verkligen fruktansvärt att gå o vänta På ett plus såhär länge.. men på något sätt lär man sig att aldrig aldrig aldrig ta ett plus för givet? Förstår du hur jag menar? Kan tänka mig att du känner likadant med tanke på att du fått missfall... 

jag förstår precis din känsla, det är så vi känner med. Går det inte den här gången så måste vi ta hjälp, jag vet att det är bra men det känns lite sådär då vi är väldigt inga? Jag är 24 och sambon 26. Så jag menar, vi har absolut tid och känner inte någon stress så sätt men längtan efter ett till barn är enorm Skäms

ja det är så psykande. Vi började ju försöka först förra månaden, men har väntat 9 månader på att  börja försöka efter våran senaste förlust pga yttre omständigheterna kring förlusten. Så det känns som vi också försökt snart ett år. vi får hjälp när jag väl blir gravid men det finns inga garantier att det kommer funka. Men kan tänka mig att det är just den där känslan jag är rädd för, att man lite slutar hoppas. 

jag är 36 nu, fick första barnet när jag var 33, så har inte direkt ålder på min sida?

jag håller alla tummar för oss den här månaden!

• Lurifixen

Hur fungerar detta. är BIM den dagen man räknas få mens? Foten i munnen

För mig är det den 7 augusti. När kan jag egentligen då börja testa, med testa tidigt? 

Har ett hemma från CB. Men har beställt flera, som bör komma på tisdag. 

• H0nd3ndär
    Lurifixen skrev 2022-07-31 15:46:28 följande:

För mig är det den 7 augusti. När kan jag egentligen då börja testa, med testa tidigt? 

Det beror helt på när du hade ägglossning och hur lång lutealfas du har. 10-16 dagars lutealfas är det vanliga dvs mens äl+11 till äl+17. Jag brukar tänka att äl+10 är ganska lagom att börja testa. Inte alltid det ger utslag då men ofta.
  • Etaj
    Lurifixen skrev 2022-07-31 15:46:28 följande:

Du kan gå in på clerblues sida och trycka på graviditetstest sen testa tidigt så kommer det upp så du kan fylla i senaste mens, längd och positivt ägglossnings test! så visar den vilken dag du kan ta ett testa tidigt:)
Svar på tråden BIM AUG 22