• Jojjans

BIM AUG 22

Passar på att starta en ny BIM-tråd för oss med bim i Augusti-22.

Det blir andra försöket för oss. Försöker få ett levande småsyskon till vår 3-åring efter en förlust i vecka 21 i höstas. 

BIM-lista

4/8 Jojjans

• Svar på tråden BIM AUG 22
  • Jojjans
    Mammamu98 skrev 2022-07-28 15:04:55 följande:

Hej allihopa, jag har en liten fråga... Jag skulle tydligen ha äl mellan den 21a och 24e (enligt mina appar)  och BIM är beräknat den 5e.. igår hade jag ont i magen och tyckte att det kändes lite som det gjorde när ägget fäste för två år sedan när jag blev gravid med min dotter, till frågan nu då.. är det någon annan som känt det här? Det kändes som någon form av hugg typ? Och sen molande värk? Inte som mensvärk.. (jag får oftast ont i ländryggen) åh jag hoppas så så så mycket på ett plus nu om ett par dagar?.PlusSkäms

jag har känt en typ av stickande ilande känsla vid två tillfällen när ägget växt fast. På äl+7 och äl+6. Dom gångerna tempade jag så visste exakt när äl var. När jag senast blev gravid så kände jag det inte alls lika tydligt dock. 

Jag hade äl 23e och går som på nålar tills typ söndag som enligt mina egna erfarenheter borde vara första dagen jag alls kan känna nåt. 

• 2020bebis
    Jojjans skrev 2022-07-28 20:45:06 följande:

nämen Åå GRATTIS!! Tänk att det kunde vara så blankt både på äl+9 och 10. bra påminnelse för mig (som är på äl+5 idag) att inte testa tidigare än rimligt haha. får jagvfrpga om det var extra känsliga test du testat med?

Ellerhur! Jag kan varit en dag längre bak än jag tror dvs äl+10 idag egentligen, men oavsett gick det verkligen från så blankt att jag inte ens kunde fantisera fram ett streck till ett litet, men ändå synligt streck! 

Stickorna var från apotea, de heter Graviditetstest sticka 2 st o ska kunna mäta från 25 ml/ml hcg så de är väl rätt känsligt. Det digitala hette clearblue digitalt Ultratidigt o ska ha känslighet på 10 ml/ml hcg, jag fick gravid på den efter bara ha hållt mig från att kissa i 2 h så den var nog rätt känslig Glad

När ska du testa? Känns väntan låååång?? håller tummarna så hårt jag kan!!
  • Jojjans
    2020bebis skrev 2022-07-28 20:52:31 följande:
    Ellerhur! Jag kan varit en dag längre bak än jag tror dvs äl+10 idag egentligen, men oavsett gick det verkligen från så blankt att jag inte ens kunde fantisera fram ett streck till ett litet, men ändå synligt streck! 

Stickorna var från apotea, de heter Graviditetstest sticka 2 st o ska kunna mäta från 25 ml/ml hcg så de är väl rätt känsligt. Det digitala hette clearblue digitalt Ultratidigt o ska ha känslighet på 10 ml/ml hcg, jag fick gravid på den efter bara ha hållt mig från att kissa i 2 h så den var nog rätt känslig GladNär ska du testa? Känns väntan låååång?? håller tummarna så hårt jag kan!!

Jag tänkte testa tidigast på äl+10, men helst vänta till äl+11 för garanterat resultat. Alltså tisdag eller onsdag.

just nu försöker jag mest att inte tänka på det eller hopas eller analysera. Men på söndag kommer jag nog börja klättra på väggarna och leta symptom. Då är jag på äl+7 och det är på dag 6 eller 7 jag börjat känna av något när jag faktiskt varit gravid. Så frön dag 7-11 kommer jag inte kunna tänka på nåt annat!

tack för info om testen! Jag tror 25 är det som räknas som vanliga test, och 10 dom som får kallas tidiga. Jag har ett tidigt och tänker att det används äl+10 så kör jag vanliga sen. 

• Klara1997

Jojjans 
    H0nd3ndär

tack jag kanske bara oroar mig i onödan {#emotions_dlg.flower}
    tusen tack för ert stöd Hjärta

• Jojjans

Uppdaterar BIM-listan

1/8 2020bebis?
    2/8 H0nd3ndär?
    3/8 Sjöhund
    ?5/8 Jojjans?
    6/8 Barbrastreisand?
    6/8 Etaj
    ?8/8 Pörny?
    11/8 Mina22?
    13/8 Roxwell?
    15/8klara1997
    ?19/8 Kissekatten2014
    19/8 Cocachins
    23/8 Chilins
    ?25/8 Rosen3

• Jojjans

Men jösses vad konstig den blev, testar igen Tungan ute

Uppdaterar BIM-listan

1/8 2020bebis
    2/8 H0nd3ndär
    3/8 Sjöhund
    5/8 Jojjans
    6/8 Barbrastreisand
    6/8 Etaj
    8/8 Pörny
    11/8 Mina22
    13/8 Roxwell
    15/8klara1997
    19/8 Kissekatten2014
    19/8 Cocachins
    23/8 Chilins
    25/8 Rosen3

• H0nd3ndär

2020bebis - jag har ännu inte bestämt mig om jag kommer testa alls förrn mensen vore sen. Har rätt kort lutealfas och räknar med mens på äl+12. Är på äl+8 idag. Har inga direkta känningar alls och tempen visar inget rafinerande så räknar krasst med att mensen kommer denna månaden också...

• Ewcia

Uppdaterar BIM-listan

1/8 2020bebis
    2/8 H0nd3ndär
    2/8 ewcia
    3/8 Sjöhund
    5/8 Jojjans
    6/8 Barbrastreisand
    6/8 Etaj
    8/8 Pörny
    11/8 Mina22
    13/8 Roxwell
    15/8klara1997
    19/8 Kissekatten2014
    19/8 Cocachins
    23/8 Chilins
    25/8 Rosen3

• 2020bebis
    H0nd3ndär skrev 2022-07-29 09:16:55 följande:

2020bebis - jag har ännu inte bestämt mig om jag kommer testa alls förrn mensen vore sen. Har rätt kort lutealfas och räknar med mens på äl+12. Är på äl+8 idag. Har inga direkta känningar alls och tempen visar inget rafinerande så räknar krasst med att mensen kommer denna månaden också...

Ah, jag förstår. Hoppas det är din tur nu{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BIM AUG 22