• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-07-05 21:47:42 följande:
    Du kanske ska ta det lite lugnt med dina generaliseringar.Hitta en annan tråd att spamma.

Verkligheten för de drabbade är avgrundsdjupt hemsk. Vad har 10-åringen för alternativ? En trådgalge? Och du tjatar på om en självpåhittad "rättvisa" mellan könen. Osmakligt, tondövt och oerhört självcentrerat.
    Jag diskuterar inte om våldtäkter.
    Utan om frivilig sex vs de som blir utan laglig hypotetiskt sex. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-07-05 21:47:42 följande:
    Du kanske ska ta det lite lugnt med dina generaliseringar.Hitta en annan tråd att spamma.

Verkligheten för de drabbade är avgrundsdjupt hemsk. Vad har 10-åringen för alternativ? En trådgalge? Och du tjatar på om en självpåhittad "rättvisa" mellan könen. Osmakligt, tondövt och oerhört självcentrerat.
    Då är det självpåhittad rättvisa när kvinnor som har friviligt sex klagar. 
  • Anonym (......)
    mari123 skrev 2022-07-05 04:02:22 följande:
    Jag rättar mig. MANNEN som är inblandad i grav. (ev bliv. abort) hörs sällan. Vad gäller dagens svenska PAPPOR så tycker jag de är fantastiska. (undantag finns alltid men majoriteten)
    Ja i Sverige så klart lol, landet med typ den högsta pappaledigheten. Så ser det ju INTE ut i resten av världen.

Alla ni som är så emot abort, aldrig hör man er förklara vinsten/fördelarna med att det föds fler oönskade barn till världen, förutom att fostret helt tvungen måste leva... 
  • Wolfie13
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-05 21:50:53 följande:
    Då är det självpåhittad rättvisa när kvinnor som har friviligt sex klagar. 
    Du pratar om fördelar som vi kvinnor inte ser? Ca 47 000 kvinnor dör varje år tack vara osäkra aborter. Dessa kvinnor ville uppenbarligen inte ha dina sk fördelar eller hur?
    Detta kommer ju inte upphöra på nåt magiskt vis med fler förbud.. 

Hur kan det vara värt alla dessa människoliv, när vi får både mammor och foster som dör istället för att en abort får utföras på ett säkert sätt?
    Är det bättre att fler barn blir moderslösa? 
  • Anonym (XXX)
    Wolfie13 skrev 2022-07-06 00:20:04 följande:
    Du pratar om fördelar som vi kvinnor inte ser? Ca 47 000 kvinnor dör varje år tack vara osäkra aborter. Dessa kvinnor ville uppenbarligen inte ha dina sk fördelar eller hur?
    Detta kommer ju inte upphöra på nåt magiskt vis med fler förbud.. 

Hur kan det vara värt alla dessa människoliv, när vi får både mammor och foster som dör istället för att en abort får utföras på ett säkert sätt?
    Är det bättre att fler barn blir moderslösa? 
    Du tänker fel. 

1. Det skulle inte bli samma antal oönskade graviditeter, på grund av att folk skulle tänka sig för mer innan de har penetrerande sex. Idag tänker många "det finns alltid abort"

2. Det är ett mycket större steg att gå till någon osäker abortör, och även att begå ett lagbrott om de hittade en riktig läkare som ställde upp mot betalning under bordet. Så det skulle vara många färre som efterfrågade abort. De skulle finna sig, och vänja sig vid tanken på att bli mammor

3. Vidare förutsätter jag, att stater som förbjuder abort skyndar på med både stödprogram för kvinnor som vill behålla sina barn men inte riktigt har råd eller klarar av det, och ett säkert adoptionsprogram för dom som inte vill behålla barnen i slutändan.Barnen skulle till och med kunna adopteras utomlands - tänk bara så många barnlösa svenska par det finns, som aldrig kommer fram i adoptionskön innan de faller för åldersstrecket, nu när allt fler u-länder börjar klara av att ta hand om sina oönskade barn själva.
  • Anonym (E)

anonym (rättvist):
    tycker du att det är rätt att mamman som fått reda på att hennes barn har en allvarlig sjukdom och inte kommer klara sig inte ska få avbryta graviditeten utan vänta ut de sista månaderna och sen gå igenom en förlossning för att föda fram ett döende barn, ett barn som dessutom haft kramper de sista månaderna inne i magen, kramper som mamman känner och får genomlida tillsammans med barnet?
    Att föda fram ett dött barn ska vara 100 ggr värre än en vanlig förlossning. Det finns inget bra slut, smärtan leder inte till nåt positivt, det känns inte värt att genomlida och kämpa för.
    Mammans val är istället att lägga ut tiotusentals dollar för att ta sig till en annan stat och avsluta graviditeten där. Än så länge finns trygga alternativt lagligt att tillgå, även om de är kostsamma, tänk om fler stater förbjuder det, vad händer då? olagliga aborter med dödlig utkomst kommer bli vanligare. Fängelsestraff för kvinnor som genomgår abort i annan stat?

Det är inte bara våldtäktsoffer som drabbas, även kvinnor där fostren är underutvecklade eller icke livsdugliga och andra jobbiga situationer kommer behöva utstå onödigt lidande och utdragna processer där man ska vänta på att fostret självdör innan man får hjälp att få ut det.

• Anonym (XXX)
    Anonym (E) skrev 2022-07-06 00:54:11 följande:

anonym (rättvist):
    tycker du att det är rätt att mamman som fått reda på att hennes barn har en allvarlig sjukdom och inte kommer klara sig inte ska få avbryta graviditeten utan vänta ut de sista månaderna och sen gå igenom en förlossning för att föda fram ett döende barn, ett barn som dessutom haft kramper de sista månaderna inne i magen, kramper som mamman känner och får genomlida tillsammans med barnet?
    Att föda fram ett dött barn ska vara 100 ggr värre än en vanlig förlossning. Det finns inget bra slut, smärtan leder inte till nåt positivt, det känns inte värt att genomlida och kämpa för.
    Mammans val är istället att lägga ut tiotusentals dollar för att ta sig till en annan stat och avsluta graviditeten där. Än så länge finns trygga alternativt lagligt att tillgå, även om de är kostsamma, tänk om fler stater förbjuder det, vad händer då? olagliga aborter med dödlig utkomst kommer bli vanligare. Fängelsestraff för kvinnor som genomgår abort i annan stat?

Det är inte bara våldtäktsoffer som drabbas, även kvinnor där fostren är underutvecklade eller icke livsdugliga och andra jobbiga situationer kommer behöva utstå onödigt lidande och utdragna processer där man ska vänta på att fostret självdör innan man får hjälp att få ut det.

Fast så extremt kommer det aldrig att bli i USA. Det kan jag inte tänka mig. 
  • villyvicky
    Anonym (Otroligt) skrev 2022-07-04 20:35:55 följande:

Världen behöver att färre föds, inte fler... man kanske ska göra mens straffbart också när man ändå håller på.

T o m de "konservativas" idol Putin försvarar aborträtten (Ryssland har flest aborter i världen) med att det är kvinnans val och att aborter kommer göras oavsett fast med skadliga metoder....

Inte sant alls, världen behöver många, många fler utbytbara människor eftersom WW3 kommer att sätta igång snart. 
  • Anonym (E)

Anonym(xxx):
    det är det ju redan. det Exemplet jag gav är från Arizona.

• Anonym (E)
    Anonym (E) skrev 2022-07-06 01:15:48 följande:

Anonym(xxx):
    det är det ju redan. det Exemplet jag gav är från Arizona.

Exempel var väl fel ord, Fallet borde jag ha skrivit.
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA