• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Wolfie13
    Anonym (Simon) skrev 2022-07-06 15:41:20 följande:
    Lustigt att USA har så mycket högre barnadödlighet än Europa, om man nu är så duktiga...
    Och i Usa är mödradödligheten 14, mot Sveriges 4, per 100000. Och den ökar där. 

Vem ersätter en familj där mamman tvingats föda?? Varför ska hon betala nåt om hon  egvalt abort? Om alla nu ska ta sitt fucking ansvar för allt
  • Anonym (......)
    Tow2Mater skrev 2022-07-06 15:45:22 följande:
    Höga kostnader kan man bli kvitt via bankrutt. Läkare brukade ta den vägen med sina höga studieskulder, men tror de fixat så man inte kan det idag. Men sjukhuskostnader kan man bli av med den vägen.

Varför skulle man inte betala sina skulder även vid kriser i livet menar du?
    För att ett land där medborgarna mår bra och inte är utfattiga är ett bättre land. För att barn förtjänar mer än att växa upp i familjer där man lever på svältgränsen.
    Även i Sverige har vi barn som lider mycket av föräldrarnas dåliga ekonomi och umbärenden.
    Tunga sjukhusräkningar är inte värdigr ett modernt samhälle om du frågar mig, där de som har mer hjälper de som har det sämre ställt via skatt. Men om man gillar jätteklyftor ioch utslagning i befolkningen så är usa bra. Barnen får ju inte ens skolmat om de inte betalar..

Min pappa tex får in 60 000 per månad i pension och han tycker systemet är fel och de som kan borde bidra mer  
  • Tow2Mater
    Anonym (......) skrev 2022-07-06 16:03:37 följande:
    För att ett land där medborgarna mår bra och inte är utfattiga är ett bättre land. För att barn förtjänar mer än att växa upp i familjer där man lever på svältgränsen.
    Även i Sverige har vi barn som lider mycket av föräldrarnas dåliga ekonomi och umbärenden.
    Tunga sjukhusräkningar är inte värdigr ett modernt samhälle om du frågar mig, där de som har mer hjälper de som har det sämre ställt via skatt. Men om man gillar jätteklyftor ioch utslagning i befolkningen så är usa bra. Barnen får ju inte ens skolmat om de inte betalar..

Min pappa tex får in 60 000 per månad i pension och han tycker systemet är fel och de som kan borde bidra mer  
    Fattiga barn får gratis skollunch. Aven reducerat pris på skolluncher om man tjänar mindre än en viss gräns.
    Det finns ställen, t ex Kalifornien, där bara de rika och fattiga har råd att bo. 
    Har redan behandlat tunga sjukhusräkningar. Det fanns en gång en speciell försäkring, som var billig, som täckte just sådana tunga sjukhuskostnader. Men de styrande tog bort den, med motiveringen försäkring skulle täcka allt i princip, så nu finns ju ingen sån billig försäkring längre. 
  • Anonym (Anno)
    Tow2Mater skrev 2022-07-06 15:45:22 följande:
    Höga kostnader kan man bli kvitt via bankrutt. Läkare brukade ta den vägen med sina höga studieskulder, men tror de fixat så man inte kan det idag. Men sjukhuskostnader kan man bli av med den vägen.

Varför skulle man inte betala sina skulder även vid kriser i livet menar du?
    För att det kan bli orimligt.

jag vet en bekant i USA som fick ett prematurbarn som föddes i v.27. pga av detta är de nu skuldsatta med 5 m (sek). jag kan tycka det är helt orimligt att bli skuldsatt för livet för att livet ibland tar sig andra uttryck och vägar. Det är inte rimligt
  • Wolfie13
    Anonym (Anno) skrev 2022-07-06 16:14:08 följande:

jag vet en bekant i USA som fick ett prematurbarn som föddes i v.27. pga av detta är de nu skuldsatta med 5 m (sek). jag kan tycka det är helt orimligt att bli skuldsatt för livet för att livet ibland tar sig andra uttryck och vägar. Det är inte rimligt
    Det är verkligen så sjukt, finns så många såna fall. Ska barnen ta över skulden sen..
  • Tow2Mater
    Anonym (Anno) skrev 2022-07-06 16:14:08 följande:

Och de har inte ansökt om Chapter 7 eller 13 för att? 
  • Anonym (.kanskeanvändakondom)

Abort är inte olagligt bara i en del delstater

Sen förstår jag inte varför enbart kvinnor ska ha rättigheter. Barnet då? Vem bryr sig om den i magen? Ska den bara kunna möedas fritt?

Denns frihet då? Eller det kanske bara är kvinnor som ska ha friheter?

• Anonym (.kanskeanvändakondom)

Sen om nu abort förbud orsakar våldtäkter, varför är då Sverige med väldigt frii abort och ett av värdelns farligaste länder för kvinnor och sticker ut med sin extrema våldtäksstatestik? 

• Tow2Mater
    Anonym (.kanskeanvändakondom) skrev 2022-07-06 16:43:29 följande:

Sen om nu abort förbud orsakar våldtäkter, varför är då Sverige med väldigt frii abort och ett av värdelns farligaste länder för kvinnor och sticker ut med sin extrema våldtäksstatestik? 

I den andra aborttråden verkar det finnas de som inte kan tygla sin sexlust som det verkar. Kanske finns många som inte kan det?
  • Anonym (Simon)
    Tow2Mater skrev 2022-07-06 16:54:37 följande:
    I den andra aborttråden verkar det finnas de som inte kan tygla sin sexlust som det verkar. Kanske finns många som inte kan det?
    Eller så vet man att man inte kan jämföra statistik på det sättet. 
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA