• Anonym (Snart åker rösträtten)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Hur kommer de nya abortlagarna påverka amerikanarnas sexliv?

Jag tror att kvinnor kommer att vägra sex och bli ännu mera konservativa och spara sig till äktenskapet och en fast partner, vilket kommer att leda till att amerikanska män kommer bli otroligt frustrerade och farliga och våldta kvinnor i högre utsträckning. Resultat en massa traumatiserade kvinnor och våldtäktsbarn och  dödsfall som resultat av olagliga aborter utförda av lekmän.

Härligt land!

Hur hade du som kvinna tänkt och agerat kring sex om en graviditet och ett slarvigt knull resulterade att du satt med en unge och inte fick ta abort. Inte ens om du blev våldtagen...

• Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
  • Anonym (......)
    Anonym (.kanskeanvändakondom) skrev 2022-07-06 16:43:29 följande:

Sen om nu abort förbud orsakar våldtäkter, varför är då Sverige med väldigt frii abort och ett av värdelns farligaste länder för kvinnor och sticker ut med sin extrema våldtäksstatestik? 

Vad pratar du ens om? Har inte hört nåt om att abortförbud leder till fler våldtäkter, men det påverkar kvinnans situation på många på andra (INTE BRA) sätt. 
    Märks att ni är så otroligt obildade många av er som har de här åsikterna, att det knappt ens är värt att bemöta... 

Ett barn i magen är inte en individ än, utan ett foster. Att förbjuda abort ger många oönskade effkter som har inverkan på kvinnors självbestämmande, hälsa och liv. 

Här kan du läsa dig om du är det minsta intresserad av att lära dig nåt, istället för att endast se det som nåt slags mord;
    Abort - Amnesty Sverige

"Förbud mot abort leder inte till att färre aborter. Istället ökar de farliga och osäkra aborterna som orsakar tiotusentals dödsfall varje år. Många flickor och kvinnor dör för att de inte vågar söka vård om de får komplikationer efteråt. 
    Fattiga kvinnor och unga flickor ser sällan någon annan utväg än att göra farliga och olagliga aborter. Många av dem betalar med sitt liv: enligt Världshälsoorganisationen WHO, dör 47 000 flickor och kvinnor varje år av detta skäl.
  • Wolfie13
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-06 12:56:37 följande:
     De skulle ha kämpat på i high school för att få ett stipendium till college, arbetat hårdare, planerat bättre, uppfostrat sina döttrar bättre så att de inte hade blivit gravida utanför äktenskap och behövt efterfråga charity för sina förlossningar, utan väntat med sex tills de var gifta med en lovande och hårt arbetande ung man, som hade sjukförsäkring för hela sin familj genom sin arbetsgivare.
    På vilket sätt kontrollerar du din dotter/döttrar? Väldigt intressant detta, hur tycker du man ska hålla koll på dem så de inte blir gravida? Snoka i telefonen bara, överösa dem med info, eller helt enkelt inte låta dem gå ut (på fester och sånt)? 
    #afghanistanyeah
    Vad får pojkarna å sin sida lära sig hemma...? 

(du tror inte många föräldrar försöker, dock på schyssta sätt, men sånt händer ändå?)
  • Anonym (XXX)
    Wolfie13 skrev 2022-07-06 15:47:50 följande:
    Och i Usa är mödradödligheten 14, mot Sveriges 4, per 100000. Och den ökar där. 

Vem ersätter en familj där mamman tvingats föda?? Varför ska hon betala nåt om hon  egvalt abort? Om alla nu ska ta sitt fucking ansvar för allt
    Ja, det är sorgligt. Men sedan vet inte jag hur mycket av det som beror på, att vissa grupper (ska inte sätta några epitet...) själva väljer att droga, röka, supa, äta osunt, vägra motion o.s.v. under graviditeten. En förlossning är lika betungande för kroppen som ett maratonlopp, och därför måste man förbereda sig under hela graviditeten. Inte den bästa sjukvården i världen kan ju TELEPORTERA ut ungen ur mammans mage.

Fast "tvingas" - det handlar om en biologisk process, som tar sin början när en kvinna delar på benen för en man. Om hon har gjort det frivilligt, så är det ju som det är. Du får beskylla Gud Fader, eller Evolutionen för detta - vilket av dom som du tror på. 

Varför tycker du att människor inte ska behöva ta ansvar för just graviditeter? Tänk om folk skulle vägra ta sitt ansvar i andra sammahang också! "Jag kände mig så hoppfull och positiv och glad, den där dagen då jag tog 100 000 i SMS-lån för att spela på hästar - jag var helt säker på att jag skulle vinna! Jag kan inte ta ansvar för mina känslor den dagen, så det är helt absurt att jag ska betala tillbaka någonting!"
  • Anonym (XXX)
    Wolfie13 skrev 2022-07-06 17:25:36 följande:
    På vilket sätt kontrollerar du din dotter/döttrar? Väldigt intressant detta, hur tycker du man ska hålla koll på dem så de inte blir gravida? Snoka i telefonen bara, överösa dem med info, eller helt enkelt inte låta dem gå ut (på fester och sånt)? 
    #afghanistanyeah
    Vad får pojkarna å sin sida lära sig hemma...? 

(du tror inte många föräldrar försöker, dock på schyssta sätt, men sånt händer ändå?)
    Det är inte jag som tycker det där. Jag beskrev den allmänna amerikanska åsikten om varför det inte ska finnas höga skatter, höga bidrag och gratis eller starkt subventionerad vård. Som vi har här i Sverige. 
  • Anonym (XXX)
    Tow2Mater skrev 2022-07-06 16:28:51 följande:
    Och de har inte ansökt om Chapter 7 eller 13 för att? 
    Utveckla. Vi som skriver här är för det mesta svenskar bosatta i Sverige, och vi KAN inte veta vad det där betyder. 
  • Wolfie13
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-06 18:06:33 följande:
    Varför tycker du att människor inte ska behöva ta ansvar för just graviditeter? Tänk om folk skulle vägra ta sitt ansvar i andra sammahang också! "Jag kände mig så hoppfull och positiv och glad, den där dagen då jag tog 100 000 i SMS-lån för att spela på hästar - jag var helt säker på att jag skulle vinna! Jag kan inte ta ansvar för mina känslor den dagen, så det är helt absurt att jag ska betala tillbaka någonting!"
    Det var ju precis det jag gjorde, när jag gjorde en abort i vecka 6-7. Var inte redo för att ta hand om ett barn på något sätt, så jag tog mitt ansvar.
    Barnet hade dessutom inte haft en pappa på plats, och det tycker jag inte man ska beröva ett barn om det nu går att undvika. 

Och ja, det var livets glada dagar, lite slarv iblandat till och från, men man var jättekär och omogen. Ångrar inget. Förstås ingen rolig grej att gå igenom, men ni gör det till en mycket större grej än vad det egentligen är.
    Det är inte som att genomlida en förlossning och ca 18 års omhändertagande efter det...

Nu har jag istället två barn som fick alla möjligheter att trivas på en gång, så som alla barn skulle ha det. 
  • Tow2Mater
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-06 18:13:49 följande:
    Utveckla. Vi som skriver här är för det mesta svenskar bosatta i Sverige, och vi KAN inte veta vad det där betyder. 
    Komprehensiv info finns via google, det är två av de vanligaste bankruttsvägarna. Tror det är kapitel 13 som liknar lite svensk skuldsanering, men minns inte. 
  • Anonym (XXX)
    Tow2Mater skrev 2022-07-06 18:47:46 följande:
    Komprehensiv info finns via google, det är två av de vanligaste bankruttsvägarna. Tror det är kapitel 13 som liknar lite svensk skuldsanering, men minns inte. 
    You are beginning to lose your Swedish...
  • Tow2Mater
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-06 18:12:47 följande:
    Det är inte jag som tycker det där. Jag beskrev den allmänna amerikanska åsikten om varför det inte ska finnas höga skatter, höga bidrag och gratis eller starkt subventionerad vård. Som vi har här i Sverige. 
    Problemet är att den allmänna amerikanen betalar faktist ganska hög skatt, det är federal skatt, statlig skatt, lokal skatt, fastighetsskatt, medicare skatt, plus sjukförsäkringar och tandvårdsförsäkringar.
    Sen tillkommer osubventionerade dagisavgifter som en ganska stor post för många. Plus skolluncher, de flesta måste ha 2 bilar om man jobbar, och alla andra försäkringar och sånt som även svenskar normalt betalar.
  • Tow2Mater
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-06 18:53:37 följande:
    You are beginning to lose your Swedish...
    Jo tack jag vet. 
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA