• Anonym (Grannen)

Grannens staket buktar in på vår sida

Alltså sen vi flyttade in i vårt hus 2019 så har vi haft problem med grannen.
    Men det jag undrar över hur vi ska göra just nu?
    Grannen har satt upp fårstängsel 5 cm in på sin sida av tomtgränsen, sen satte hon taggtråd uppepå också.
    Nu buktar/lutar detta staket in på vår sida tomtgränsen. 
    Grannen vägrar att prata med oss så vart ska vi vända oss?

Vi vill inte ha det buktande in på vår sida. Har försökt säga till henne att även det är underhållsfritt staket så måste hon ändå hålla det sträckt så det inte buktar in på vår sida.

Men ingenting händer. 

• Svar på tråden Grannens staket buktar in på vår sida
  • Anonym (O)
    RenLuft skrev 2022-06-13 21:27:43 följande:
    Varför skall man anpassa sig genom att plantera och blir illa tvungen att ''gömma'' den.
    Om man tycker grannens staketet är fult så är det väl en bra lösning? Men det är klart, vissa vill ha offerkoftan på sig och gnälla. Alla är inte lösningsorienterade. 
  • Anonym (Grannen)

Alltså, varför blir folk så jäkla otrevliga så fort man ber om råd?
    Grannens staket hänger över mellan 20-30 cm in på vår mark.
    Studsmattan står på vår tomt, inget som stör hennes mark. Gräset är klippt under studsmattan. Det var barn som klippt och ibte orkade flytta studsmattan. Om det hat någon betydelse.
    Ogräs i krukan? Det är ibte ogräs kan jag säga, sluta ta upp saker som ni inte vet vad som är.

Denna grannen har satt oss i skiten sen vi flyttade in för 3 år sedan. Om jag ska dra allt så fick vi anlägga ny avloopsbrunn på vår tomt för att hon skulle ta bort den som ligger på hennes mark, men den är fortfarande kvar.
    Hon försöker få igenom att vi inte ska använda hennes väg som vi har servitut på. Den enda vägen som vi har för att komma ut till stora vägen. Så varför ska hon få få göra som hon vill?

Hennes staket ska inte hänga över på vår sida av gränsen. Jag har pratat med kommunen men hon pratar inte med oss, för hon vet att hon gör fel.

Varför ska vi sätta upp staket eller häck bara för att hon gör fel? 

Så frågan är Vart man ska vända sig?

• Anonym (Kfm)
    Anonym (Grannen) skrev 2022-06-16 12:04:35 följande:

Alltså, varför blir folk så jäkla otrevliga så fort man ber om råd?
    Grannens staket hänger över mellan 20-30 cm in på vår mark.
    Studsmattan står på vår tomt, inget som stör hennes mark. Gräset är klippt under studsmattan. Det var barn som klippt och ibte orkade flytta studsmattan. Om det hat någon betydelse.
    Ogräs i krukan? Det är ibte ogräs kan jag säga, sluta ta upp saker som ni inte vet vad som är.

Denna grannen har satt oss i skiten sen vi flyttade in för 3 år sedan. Om jag ska dra allt så fick vi anlägga ny avloopsbrunn på vår tomt för att hon skulle ta bort den som ligger på hennes mark, men den är fortfarande kvar.
    Hon försöker få igenom att vi inte ska använda hennes väg som vi har servitut på. Den enda vägen som vi har för att komma ut till stora vägen. Så varför ska hon få få göra som hon vill?

Hennes staket ska inte hänga över på vår sida av gränsen. Jag har pratat med kommunen men hon pratar inte med oss, för hon vet att hon gör fel.

Varför ska vi sätta upp staket eller häck bara för att hon gör fel? 

Så frågan är Vart man ska vända sig?

Kronofogden
  • Anonym (Taggtråd)

Stängslet är dåligt uppsatt men det jag reagerar över är taggtråden. Undrar om det till och med inte är tillåtet att använda numera. 

• sextiotalist
    Anonym (Taggtråd) skrev 2022-06-16 12:15:15 följande:

Stängslet är dåligt uppsatt men det jag reagerar över är taggtråden. Undrar om det till och med inte är tillåtet att använda numera. 

Det är nog det som ts kan driva 
    Annars är det nog mer att ts får dölja detta.
    Vissa strider är inte ens värda resultatet 
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Kfm) skrev 2022-06-16 12:08:57 följande:
    Kronofogden
    KF har inget med grannfejder att göra.
  • Anonym (Kfm)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2022-06-16 12:46:55 följande:
    KF har inget med grannfejder att göra.
    Nej, men om någon har något på mark olovligt är det via kfm man kan få bort det.
  • sextiotalist
    Anonym (Kfm) skrev 2022-06-16 13:19:33 följande:
    Nej, men om någon har något på mark olovligt är det via kfm man kan få bort det.
    Men inget staket som buktar in
  • Anonym (Kfm)
    sextiotalist skrev 2022-06-16 13:21:44 följande:
    Men inget staket som buktar in
    Vart ska man vända sig då om grannen vägrar, tingsrätten?
  • sextiotalist
    Anonym (Kfm) skrev 2022-06-16 13:30:07 följande:
    Vart ska man vända sig då om grannen vägrar, tingsrätten?
    I det här fallet så skulle jag inte ens ta striden. Jag hade byggt ett eget staket, så man hade sluppit se eländet. 
    Ts har ju rätt att putta tillbaka det som hänger över hennes tomt. 
Svar på tråden Grannens staket buktar in på vår sida