• MagganTop

BF JANUARI 2023

Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023Hjärta 

• Svar på tråden BF JANUARI 2023
  • MagganTop

Någon som är gravid för andra gången och upplever mer molvärk jämfört med första barnet? Tänker att kroppen kanske vet hur man gör och därmed växer snabbare? Är dessutom så svullen om magen så ser ut som när jag var i v 20 med första barnet Skäms Gravid

• Emzor1

Fyrklövern: gud så roligt! Vi är i princip i exakt samma situation, hade på känn att maj skulle vara vår månad istället Flört

• Maymom

Maggantop: Andra barnet här och känner likadant! Mer drag och stickningar/ilningar och molvärk än med första, och ja, magen, känner mig så plufsig och ful. I övrigt har jag inga symptom... vet inte om brösten spänner eller om jag bara vill att de ska göra det.
    inget illamående denna gång, inte än iallafal. 

• Fyrklöverns
    Emzor1 skrev 2022-05-23 12:46:58 följande:

Fyrklövern: gud så roligt! Vi är i princip i exakt samma situation, hade på känn att maj skulle vara vår månad istället Flört

Men åhhh tack! Gud vad roligt! Maj verkar vara vår månad, och nu blir det bebis :) 

Hur långt är du gången? Hur mår du?

Jag är i 4+0 idag och känner bara att brösten blivit lite svullna och ömmar lite mer. Annars har jag inte haft andra symtom direkt. Kändes mer förra månaden konstigt nog.
  • Emzor1
    Fyrklöverns skrev 2022-05-23 18:55:33 följande:
    Men åhhh tack! Gud vad roligt! Maj verkar vara vår månad, och nu blir det bebis :) 

Hur långt är du gången? Hur mår du?

Jag är i 4+0 idag och känner bara att brösten blivit lite svullna och ömmar lite mer. Annars har jag inte haft andra symtom direkt. Kändes mer förra månaden konstigt nog.
    Ja, äntligen! :)

Enligt Flo är jag nu i v.6 men enligt preglife i slutet av v.5 :) Jag mår ganska bra, är främst väldigt känslig och har extrema humörsvängningar.. Jag gråter för allt, blir irriterad på ingenting - men jag slutade snusa tvärt när jag plussade så det kan ju vara en mix av hormoner och abstinens :) Brösten känns helt klart mer, men jag tycker inte att jag har några extrema graviditetssymptom utan har nog inte ens fattat att jag är gravid än..

Jag tror det är ganska normalt att inte känna så mycket, man är ju expert på att leta symptom när man verkligen vill få det där plusset - men när det väl är här så letar man ju inte längre och kanske inte heller känner av det på samma sätt? Jag tror att när vi gått lite längre så kommer vi märka av det mer, då kommer vi önska att vi hade lite symptom igen haha
    Mår du bra i övrigt?
  • SaSeLa

BF 28 januari! Andra barnet efter snart fem års försök. Jag har en dotter som blir 13 från ett tidigare förhållande. Jag är LIVRÄDD för att börja om på nytt. Min fästman har inga barn sedan innan. Någon annan där det blir en sladdis?

Jag har skrivit till Lindflower men inte fått någon inbjudan till FB-grupp.

• Fyrklöverns
    Emzor1 skrev 2022-05-23 19:48:47 följande:
    Ja, äntligen! :)

Enligt Flo är jag nu i v.6 men enligt preglife i slutet av v.5 :) Jag mår ganska bra, är främst väldigt känslig och har extrema humörsvängningar.. Jag gråter för allt, blir irriterad på ingenting - men jag slutade snusa tvärt när jag plussade så det kan ju vara en mix av hormoner och abstinens :) Brösten känns helt klart mer, men jag tycker inte att jag har några extrema graviditetssymptom utan har nog inte ens fattat att jag är gravid än..

Jag tror det är ganska normalt att inte känna så mycket, man är ju expert på att leta symptom när man verkligen vill få det där plusset - men när det väl är här så letar man ju inte längre och kanske inte heller känner av det på samma sätt? Jag tror att när vi gått lite längre så kommer vi märka av det mer, då kommer vi önska att vi hade lite symptom igen haha
    Mår du bra i övrigt?

Så mysigt :)

Vad jobbigt med humörsvängningar! Det är en av mina farhågor att man ska typ bryta ihop för ingenting på jobbet eller i affären haha. Kan så klart vara lite abstinens också. Starkt av dig att du slutade snusa tvärt. Förstår vad du menar, jag är också fortfarande i chock och känns inte som att det är riktigt sant.

Oj det har jag inte tänkt på men så är det förstås haha. Man har slutat känna efter helt enkelt. Förmodligen blir det så hehe. Men längtar verkligen tills man kan känna bebisens rörelser, det ska bli så mysigt :)

Jag mådde inte så bra när jag har plussade, började gråta av oro för mf då det gamla sitter i så färskt. Men vi pratade ut och oron har nu tack och lov lagt sig. Jag har en acceptans för det jag inte kan påverka och väljer att vara lycklig och se fram emot graviditeten och bebisen. Känns så overkligt att skriva dessa ord till dig nu så jag är nog fortfarande lite i chock och svårt att smälta att jag är gravid.

Hur känner du i övrigt? 

• Fyrklöverns

Idag smällde illamåendet till på jobbet. Mår illa både efter och innan maten. 

Har ni några bra tips? När började ni få besvär? 

• MagganTop
    Fyrklöverns skrev 2022-05-24 12:41:45 följande:

Idag smällde illamåendet till på jobbet. Mår illa både efter och innan maten. 

Har ni några bra tips? När började ni få besvär? 

Inget illamående/besvär ännu. Är i v 8 nu. Med sonen kände jag mig som vanligt hela graviditeten så hoppas på det denna gången med Glad

har hört att man kan äta lite men ofta för att hålla blodsockret uppe så minskar illamåendet. Blir det outhärdligt finns det medicin bm kan skriva ut. Hoppas du får må bättre snart {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF JANUARI 2023