• MagganTop

BF JANUARI 2023

Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023Hjärta 

• Svar på tråden BF JANUARI 2023
  • ems1991
    Anonym (Magnolia) skrev 2022-05-16 19:15:47 följande:
    Okej, har du fått någon liten blödning under graviditeten? Jag blöder litegranna nu.
    Nej, inget blod alls sedan senaste mensen. Har läst att endel kan blöda utan att det är någon fara. Men jag hade nog slagit en signal till min barnmorska om jag hade blött tror jag
  • Anonym (Magnolia)
    ems1991 skrev 2022-05-16 19:50:59 följande:
    Nej, inget blod alls sedan senaste mensen. Har läst att endel kan blöda utan att det är någon fara. Men jag hade nog slagit en signal till min barnmorska om jag hade blött tror jag
    Ja jag har också läst en del om blödningar och att det är okej, allt verkar ju vara normalt när man är gravid så :)
  • JuliaKylo

Hej! Jag har precis plussat idag och om allt går som det ska väntar jag barn nr 2 i januari! BF 20 januari. Jag har en dotter född i april 2021.

Jag är gärna med i en facebook grupp, jag är ännu med i en grupp från min förra graviditet och har bara positiva erfarenheter av det. Det var också bara personer här från familjeliv. Vi var dock 100 från start och efter ett år nu är vi 76 st.

Mina symptom är yrsel en dag förra veckan, redan då anade jag att jag va gravid då det var mitt första symptom förra graviditeten med. Sen imorse hade jag halsbränna som jag inte haft sen dottern föddes.

Grattis till alla er andra!

• MagganTop
    JuliaKylo skrev 2022-05-16 20:38:32 följande:

Hej! Jag har precis plussat idag och om allt går som det ska väntar jag barn nr 2 i januari! BF 20 januari. Jag har en dotter född i april 2021.

Jag är gärna med i en facebook grupp, jag är ännu med i en grupp från min förra graviditet och har bara positiva erfarenheter av det. Det var också bara personer här från familjeliv. Vi var dock 100 från start och efter ett år nu är vi 76 st.

Mina symptom är yrsel en dag förra veckan, redan då anade jag att jag va gravid då det var mitt första symptom förra graviditeten med. Sen imorse hade jag halsbränna som jag inte haft sen dottern föddes.

Grattis till alla er andra!

Grattis! Jag har en son född oktober 2021 och väntar oxå mitt andra barn i januari Glad
  • JuliaKylo

är det någon som blivit inbjuden i en facebook grupp ännu? jag skrev till Lindflower men har ej fått något svar ännu :) 

• Emzor1
    JuliaKylo skrev 2022-05-17 09:23:07 följande:

är det någon som blivit inbjuden i en facebook grupp ännu? jag skrev till Lindflower men har ej fått något svar ännu :)  jag har blivit insläppt och det finns fler i gruppen - hon kanske bara har lite att göra privat vilket gör att det dröjer :)

• Willow89
    Anonym (Magnolia) skrev 2022-05-16 19:14:46 följande:
    Jag hade färskt blod nu när jag var på toaletten, men ingen smärta. Det känns ju väldigt olustigt att blöda? :(
    Jag var hos BM på informationssamtal igår och då sa hon att blödningar är vanligt och inget att oroa sig för. Så länge det inte är väldigt rikliga blödningar, gör ont eller är klumpar i blodet är det med största sannolikhet ingen fara! Glad 

Slemhinnorna blir känsligare och blodkärlen har lite lättare att gå sönder, bland annat. 
  • Anonym (Magnolia)
    Willow89 skrev 2022-05-17 17:22:05 följande:
    Jag var hos BM på informationssamtal igår och då sa hon att blödningar är vanligt och inget att oroa sig för. Så länge det inte är väldigt rikliga blödningar, gör ont eller är klumpar i blodet är det med största sannolikhet ingen fara! Glad 

Slemhinnorna blir känsligare och blodkärlen har lite lättare att gå sönder, bland annat. 

Jag har blött imorse och sen kl 13, inte särskilt rikliga blödningar men jättesmå klumpar och lite mensvärk nu. Så jag får nog sörja ett tag och sen testa igen.. <3

• Willow89
    Anonym (Magnolia) skrev 2022-05-17 17:53:37 följande:

Jag har blött imorse och sen kl 13, inte särskilt rikliga blödningar men jättesmå klumpar och lite mensvärk nu. Så jag får nog sörja ett tag och sen testa igen.. <3

Åh, hoppades ge dig lite hopp, inte tvärtom <3 Håller tummarna i alla fall och kram till dig!
  • Anonym (Magnolia)
    Willow89 skrev 2022-05-17 18:02:48 följande:
    Åh, hoppades ge dig lite hopp, inte tvärtom <3 Håller tummarna i alla fall och kram till dig!
    Ingen fara, jag är inställd på mf :( 
    Det känns bedrövligt tungt, kan inte tänka mig att det är något annat än en start på missfall detta.

Jag önskar er alla stort lycka till!
Svar på tråden BF JANUARI 2023