Inlägg från: Anonym (Magnolia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Magnolia)

BF JANUARI 2023

Lilablommande skrev 2022-04-29 17:24:21 följande:

Hej alla! Va roligt att få vara med här :) 
    Jag väntar första barnet som enligt nuvarande uträkning planeras komma 3 jan 2023.
    Jag gick igenom en MA i oktober, hade den graviditeten fortsatt så hade barnet varit beräknat till nu i maj så det känns väldigt härligt att istället för att bara gå och känna sig ledsen över det som inte blev denna vår nu få glädjas med nytt hopp!! Fortfarande tidigt såklart men oj vad jag håller tummarna för att det är min tur nu :)

Jag väntar också mitt första barn 3/1 -23 ????
  • Anonym (Magnolia)
    Anonym (Magnolia) skrev 2022-05-14 07:42:00 följande:
    Jag väntar också mitt första barn 3/1 -23 ????
    Oj, gjorde en emoji men det blev frågetecken :)
  • Anonym (Magnolia)

Hörni. Jag hade just en typ brun gnyning flytning.
    är i v.7 och nästa mens skulle kommit om 1,5v. 

Varför den gryniga flytningen?! 

• Anonym (Magnolia)
    Maymom skrev 2022-05-14 21:25:42 följande:

Anonym(magnolia):
    brunt blod brukar ju betyda gammalt blod, typ nidblödning eller om ett litet blodkärl brustit vid samlag. 

grynigt låter mer som nån infektion.

du har inte ont eller att det kliar? Gör det det så bör det kollas upp.

Nej jag har inte ont eller kliar :/
    vet inte vad det kan varit.. Men har ju inte ont på nåt sätt
  • Anonym (Magnolia)
    Maymom skrev 2022-05-14 21:43:49 följande:
    Hoppas det inte blir mer då. 
    om du har så lång menscykel så kan det väl även vara den uteblivna mensen som inte riktigt förstått att den ska utebli.
    finns ju så många vanliga anledningar till att det kommer både brunt och rosa blod/flytningar under graviditeten så man får bara försöka ta det med ro och inte tänka det värsta direkt.(lätt att säga, svårt att göra:) )
    Men är det någon fara om jag inte har ont? 
  • Anonym (Magnolia)

Hur mår ni alla? :)

• Anonym (Magnolia)
    MagganTop skrev 2022-05-16 17:41:36 följande:

Magnolia: kan ej citeraSkrikandes som vanligt i princip. V 7 nu. men förtränger minsta symtom för är fortfarande livrädd såhär tidigt att något ska gå fel. Har extra mkt molvärk och det upplevde jag inte att jag hade med första barnet

Okej, jag mår också som vanligt men jag är mer tacksam än rädd. Har du fått mf tidigare? 

Emzor1 skrev 2022-05-16 16:29:08 följande:
    Magnolia: Jag har så fruktansvärt lätt till gråt, jag har gråtit halva dagen utan någon egentlig anledning, annars mår jag bra! Hur mår du? {#emotions_dlg.flower}

Jag mår oförskämt bra! Känner liksom ingenting annorlunda än lite ömma bröst typ, och svajjigt humör vissa dagar. Grät torsdagkväll, fredagkväll, söndagkväll.. haha. Men inga andra symptom. 

Lilablommande skrev 2022-05-16 17:07:45 följande:

Är typ lite avis på er som inte väntar första barnet och redan börjar få runda magar, eller iaf kommer att börja få det snartGlad Själv är jag lite mullig och nu bara extra svullen på ett icke-se-gravid-ut sätt och antar att det kommer ta månader tills man (förhoppningsvis) faktiskt ser gravid ut och inte bara som att man gått upp några kilo av för mycket fikabrödTungan ute Längtar såå mycket tills babymagen visar sig!

Ja jag längtar också! Men alltså?. Är det bara jag som tycker det typ kommer bli lite äckligt/obehagligt att känna sparkar? :)

• Anonym (Magnolia)

Vet någon hur man kan räkna ut hur mycket man får i föräldrapenning sen?

• Anonym (Magnolia)
    MagganTop skrev 2022-05-16 18:30:56 följande:

Ja jag har haft ett fördröjt missfall.

försäkringskassan har en funktion som heter kassakollen där du kan räkna ut vad du kan få

Jag hade färskt blod nu när jag var på toaletten, men ingen smärta. Det känns ju väldigt olustigt att blöda? :(
  • Anonym (Magnolia)
    ems1991 skrev 2022-05-16 18:45:13 följande:
    Tack jag mår bra. Går väl in i v 7 nu. Har väldigt lika symptom än som när jag plussade vilket är trötthet, ont i ryggen och ibland lite molvärk i magen men skulle säga det är ryggen jag känner av som mest. Hur mår du? :)
    Okej, har du fått någon liten blödning under graviditeten? Jag blöder litegranna nu.
  • Anonym (Magnolia)
    ems1991 skrev 2022-05-16 19:50:59 följande:
    Nej, inget blod alls sedan senaste mensen. Har läst att endel kan blöda utan att det är någon fara. Men jag hade nog slagit en signal till min barnmorska om jag hade blött tror jag
    Ja jag har också läst en del om blödningar och att det är okej, allt verkar ju vara normalt när man är gravid så :)
  • Anonym (Magnolia)
    Willow89 skrev 2022-05-17 17:22:05 följande:
    Jag var hos BM på informationssamtal igår och då sa hon att blödningar är vanligt och inget att oroa sig för. Så länge det inte är väldigt rikliga blödningar, gör ont eller är klumpar i blodet är det med största sannolikhet ingen fara! Glad 

Slemhinnorna blir känsligare och blodkärlen har lite lättare att gå sönder, bland annat. 

Jag har blött imorse och sen kl 13, inte särskilt rikliga blödningar men jättesmå klumpar och lite mensvärk nu. Så jag får nog sörja ett tag och sen testa igen.. <3

• Anonym (Magnolia)
    Willow89 skrev 2022-05-17 18:02:48 följande:
    Åh, hoppades ge dig lite hopp, inte tvärtom <3 Håller tummarna i alla fall och kram till dig!
    Ingen fara, jag är inställd på mf :( 
    Det känns bedrövligt tungt, kan inte tänka mig att det är något annat än en start på missfall detta.

Jag önskar er alla stort lycka till!
Svar på tråden BF JANUARI 2023