Inlägg från: Emzor1 |Visa alla inlägg
  • Emzor1

BF JANUARI 2023

Hej tjejer!

Jag hoppar också in i tråden, plussade svagt igår och fick ett tydligt plus idag på cb :) 

Stort grattis till oss och våra fina plus! {#emotions_dlg.flower} 

BF LISTA

1/1 Anonym (1/1), första barnet
    3/1 Lilablommande, första barnet
    3/1 Anonym (Femma), femte barnet
    5/1 Sanso, första barnet
    6/1 MagganTop, andra barnet
    6/1 Viccy, andra barnet
    6/1 Elina24, tredje barnet
    7/1 PepsiMax95, första barnet
    9/1 annaolivia
    10/1 ems1991, första barnet
    12/1 Lindflower
    12/1 rosen91, andra barnet
    12/1 Minisson, tredje barnet
    24/1 emzor1, första barnet
  • Emzor1
    MagganTop skrev 2022-05-11 07:28:45 följande:

Grattis alla! nu börjar plussen trilla in Hjärta 

Lindflower har startat en hemlig facebookgrupp, skriv till henne om du vill vara med! (Maxantal 50 personer) Glad

Tack snälla, jag slängde iväg ett meddelande till henne med mitt namn och beskrivning av profilbild, hoppas det räcker {#emotions_dlg.flower}
  • Emzor1

Willow89: vilken härlig känsla efter så många månader, det är ni verkligen värda! Stort grattis till plusset!{#emotions_dlg.flower}

• Emzor1
    Magnolia: Jag har så fruktansvärt lätt till gråt, jag har gråtit halva dagen utan någon egentlig anledning, annars mår jag bra! Hur mår du? {#emotions_dlg.flower}
  • Emzor1
    JuliaKylo skrev 2022-05-17 09:23:07 följande:

är det någon som blivit inbjuden i en facebook grupp ännu? jag skrev till Lindflower men har ej fått något svar ännu :)  jag har blivit insläppt och det finns fler i gruppen - hon kanske bara har lite att göra privat vilket gör att det dröjer :)

• Emzor1
    Willow89 skrev 2022-05-19 12:34:07 följande:

Jag har haft ont på en punkt på vänster sida under naveln i ett par dagar som inte går över. Imorse när jag vaknade var det värre så bestämde mig för att åka till gynakuten. Har googlat vad det kan vara (såklart) och fått upp både utomkveds, cystor och annat. 

Jag fick göra ett vaginalt ultraljud och det visade sig att allt ser bra ut och läkaren såg istället att det som spökar är en irriterad tarm! Jag har IBS och visst kan det tydligen förvärras under graviditet. Blev så lycklig.

Det enda var att läkaren inte kunde se någon gulesäck, men det är troligtvis lite för tidigt för det i 5+1. Fick återbesök om en vecka men han trodde verkligen inte det var nån fara. Är så glad att jag åkte in, nu slipper jag oroa mig. Blev oväntat fint bemött och skönt att de tog min oro på allvar!

Gud vad skönt att de lyssnade på dig! Tycker det är bra att du lyssnar på dina känslor och gör det som går att göra för att finna ett lugn, det hjälper ju både dig och bebis i längden! 

Nästa vecka kommer det säkert synas något, det är ju så fruktansvärt tidigt så det är svårt att se något alls på ultraljud :)
  • Emzor1

Fyrklövern: gud så roligt! Vi är i princip i exakt samma situation, hade på känn att maj skulle vara vår månad istället Flört

• Emzor1
    Fyrklöverns skrev 2022-05-23 18:55:33 följande:
    Men åhhh tack! Gud vad roligt! Maj verkar vara vår månad, och nu blir det bebis :) 

Hur långt är du gången? Hur mår du?

Jag är i 4+0 idag och känner bara att brösten blivit lite svullna och ömmar lite mer. Annars har jag inte haft andra symtom direkt. Kändes mer förra månaden konstigt nog.
    Ja, äntligen! :)

Enligt Flo är jag nu i v.6 men enligt preglife i slutet av v.5 :) Jag mår ganska bra, är främst väldigt känslig och har extrema humörsvängningar.. Jag gråter för allt, blir irriterad på ingenting - men jag slutade snusa tvärt när jag plussade så det kan ju vara en mix av hormoner och abstinens :) Brösten känns helt klart mer, men jag tycker inte att jag har några extrema graviditetssymptom utan har nog inte ens fattat att jag är gravid än..

Jag tror det är ganska normalt att inte känna så mycket, man är ju expert på att leta symptom när man verkligen vill få det där plusset - men när det väl är här så letar man ju inte längre och kanske inte heller känner av det på samma sätt? Jag tror att när vi gått lite längre så kommer vi märka av det mer, då kommer vi önska att vi hade lite symptom igen haha
    Mår du bra i övrigt?
  • Emzor1

Fyrklövern: Ja det är jobbigt men humörsvängningarna har börjat lägga sig lite som tur är :) 

Usch jag förstår din oro, det är jobbigt när det är så färskt för samtidigt som man vill glädjas åt sin graviditet är man ju så rädd för att förlora den.. Det är ju jättebra att ni kan prata om det som skett och försöka att blicka framåt! Jag håller alla tummar och tår för er!

Gällande illamåendet så fick jag tips av min BM att köpa postafen receptfritt på apoteket, kanske kan det även vara något för dig?

Jag mår bra, illamåendet har börjat smyga sig på nu men hittils har jag kommit undan skonsamt :) *peppar peppar*

• Emzor1

Ems1991: exakt så sa min bm med :) har som tur är endast behövt ta en tablett hittills, i övrigt har jag ändå haft ett illamående som man klarar av vardagen med :)
    Bara 4v kvar för dig tills v.12! Hur känns allt för dig?

• Emzor1

Ems1991: Vad skönt att du hittills verkar ha mått såpass bra! Spännande med ultraljud, är det kub du ska göra? :) Håller alla tummar och tår att allt ser bra ut!

Jag mår bra, har lyckats hålla igång träningen vilket har hjälpt :) Idag vaknade jag för första gången med ganska ordentligt illamående och riktiga kramper i magen, det släppte en timme senare men var väldigt obehagligt.. längtar också tills ultraljud, känns som att det bidrar med ett rejält lugn :)

• Emzor1

Fy vad tråkigt att höra nummer 6 och fyrklövern, men än behöver väl inte hoppet vara ute? Hjärta det kanske är en genombrottsblödning? 

Håller tummarna för er och att det inte visar sig vara något allvarligt Hjärta

Svar på tråden BF JANUARI 2023