Eurydike skrev 2024-08-25 21:55:10 följande:
Skönt att födelsedagen blev fin till slut! 🤩 Det hade varit tråkigt om anfallet hade fått förstöra hela dagen för dig 🥺 Att det kallas för aura har jag aldrig hört, men jag har för mig att hundar kan lära sig känna av när man kommer att få ett anfall. Du lär dig säkert känna igen tecknen lite mer för varje gång. Jag känner igen processen från min allergi, att man måste hitta en balans mellan att överreagera och att underreagera. Det gäller att inte känna efter för mycket, samtidigt som man ändå ska snappa upp små tecken på att något är fel. Lite trixigt det där 🤔 Ja, det är lätt att vända negativa känslor mot sig själv, men det är absolut inte ditt fel att du är sjuk och du lär dig ju fortfarande att hantera det. Precis! Se framåt och rid ut stormen som du brukar göra 🌊
Nu är jag snart, tidsenligt nog, färdig med tillvaratagandet av sommaren. Sedan börjar tillvaratagandet av hösten. Jag behöver köpa en regnjacka för att lyckas med det, men annars ska det nog gå bra 🍁 Nej, försök att inte bortse från auran! Vilket vackert ord på ett ganska så skrämmande tillstånd.
Så fin den nu kunde bli, det gjorde så ont där jag slog mig, men nä inte ska jag klaga. Det stämmer nog, jag vet inte så mycket om hundar, men uppenbarligen kan de uppfatta sådant vi inte kan. Ja nästa gång ska jag vara desto mer uppmärksam, ännu mer än i dag då det hände igen. Anfall på väg hem förut, hann nog lägga mig ner i sista stund tror jag. Vaknade med värk i käkarna och ena benet. Någon från ambulansen berättade vad som hänt då någon ringt dit, och hjälp mig hem.
Allergi kan vara allvarligt, men det är just så, känna igen rätt tecken utan att ständigt skanna av sig själv. Är det mer än en allergi du har? Finns det något man kan göra åt det? Tack, det var ord jag behövde, vet du, du har hjärtat på rätt ställe, och det är en mycket värdefull egenskap! Ja, även stormar på land får man försöka rida ut. Så mycket nu då det tillkommit andra hälsoproblem med.
Det är bra, sommaren är skördad och hösten står på tur. Det är fint att årstiderna växlar. Regnjackor finns ju i flera utföranden, det finns de som är vindtäta med, enligt mig viktigt att de går att justera vid handlederna och gärna både upptill och nedtill med. Fast det där har du säkert koll på.