Anonym (Kringlan86) skrev 2023-05-18 15:11:10 följande:
Hej vänner,
ursäkta ihopblandningen. Tråkigt med missfall hursom och hoppas att ni båda får en graviditet som vill stanna snart såklart
.
Det puttrar på för mig. Den värsta nojjan har släppt. Hade ganska jobbiga nojjor fram till vecka 26-27 ungefär. Då betalade jag för mitt senaste UL, samt har varit inne en gång på förlossningen för jag tyckte inte jag kände henne på så länge men hon låg bara muppigt och var anonym. De var iaf väldigt snälla och välkomnande på förlossningen och jag kände mig inte alls ignorerad eller shamad för att jag var där som många berättar om. Nu sparkar hon hårt och ofta så jag tror jag har släppt det värsta. Har såklart andra nojjor nu när det närmar sig, att hon skall dö av tidig spädbarnsdöd mm samt att jag skadar henne på olika sätt men som sagt, det puttrar på. Jag är i 32 snart så det är inte bautalångt kvar.
Angående progesteron så sa min läkare att det finns kvinnor som har en toppengraviditet vid 50 och det finns kvinnor som inte klarar av att behålla en graviditet vid 250 så det är svårt med progesteron för man måste mäta det i relation till ett dåligt värde på sig själv.
Jenny koos är jävligt bra! Hon har lärt mig mer än vad jag kunnat drömma om att få svar på inom vården. Allt hon säger passar inte alla såklart men hon har en sund grundinställning till kunskap om kvinnokroppen och det gillar jag. Jag slutade med koffein också när jag ville bli gravid och åt vitaminer samt tänkte på att äta näringsrikt och lagom. Allt på hennes inrådan. Koffein kändes verkligen som en bra grej att sluta med, det hänger fortfarande kvar och det kommer jag aldrig börja med igen. Stor skillnad på sömn och mående! Det fina är ju att det finns så gott koffeinfritt kaffe ändå så man märker ingen skillnad
Tror hursom att min kropp mådde som allra bäst när jag slutade stressa. Det är ju lättare sagt än gjort såklart men jag hittade ngt slags zen när under oktober och jag vill tro att det hjälpte.
wow vecka 32 hur kan det gått så fort!! du var ju nyss här med oss! det gör mig hoppfull! och så skönt att du varit lugn senaste tiden. herregud nu kan hon ju nästan komma? min vän fick barn i v 34 för ett tag sen och det gick hur bra som helst
ja jag har förstått samma av progesteronmätningen, att det är så väldigt individuellt och ska vara i balans med alla andra hormoner som behövs..
ja kaffe slutade jag med i augusti, så lätt grej att utesluta, saknar det faktiskt inte alls. sover bättre och har mindre ångest
vill ändå tro att progesterontillskottet hjälper mig nu! är på dag 30 nu och har hittills inte blödigt någonting -peppar peppar inte jinxa tack jesus - vilket inte har hänt mig i dom tidigare graviditeterna. bägge tidigare graviditeter småblödde jag mellan dag 27 och 30 för att sen ha ca 10 dagars uppehåll och sen startade missfallen. känns så skönt att det inte har liknat dom förra gångerna så här långt, det hjälper mig så så enormt att vara avslappnad i detta otäcka skede!