• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
    Fick en tid hos en annan gynekolog nu, vi ska får göra en riktigt utredning fast vi bara varit med om två missfall. Känns ändå bra, även fast det samtidigt känns jobbigt om det skulle vara något. Men det är bara att ta tag i det och riva av plåstret, måste vara skönt efteråt oavsett vad dem kommer fram till :)

Hon jag pratade med tyckte inte det var någon idé att bara göra en undersökning för mig utan att kolla partnern oxå :)

• Anonym (ledsen)

Men vad bra börjaompånykula! förstår att det känns jobbigt och läskigt, jag känner ju samma. men om det är något som går att lösa så är det ju underbart att få hjälp så fort som möjligt! vad för slags prover och undersökningar ska ni få göra? 

Anonym (ledsen) skrev 2023-01-16 14:32:11 följande:

Men vad bra börjaompånykula! förstår att det känns jobbigt och läskigt, jag känner ju samma. men om det är något som går att lösa så är det ju underbart att få hjälp så fort som möjligt! vad för slags prover och undersökningar ska ni få göra? 

Eller hur! Känner så oxå. 

Vet inte riktigt ännu men antagligen hormonprover på mig och spermatest på partnern :) ja allt för att utesluta att det inte är något annat :) Vad ska du ta för prover?

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Börjaompånykula) skrev 2023-01-17 11:40:04 följande:

Eller hur! Känner så oxå. 

Vet inte riktigt ännu men antagligen hormonprover på mig och spermatest på partnern :) ja allt för att utesluta att det inte är något annat :) Vad ska du ta för prover?

Gud vad skönt! Underbart att dom tar tag i det! Jag vet inte vad för procedurer jag ska få gå igenom än, dom tar det ett steg i taget säger dom. Har ju redan tagit några hormonprover, d vitamin prolaktin och tsh, och alla såg bra ut.. Efter nästa mens ska jag få göra en titthålsundersökning av livmodern där dom också ska spola med vatten för att se om det är något som stoppar graviditeter från att växa, typ myom eller så. Hittar dom inget där heller (vilket jag har en känsla av att dom inte gör) så antar jag att vi går vidare med fler hormonprover och även spermaprov. Och så ska jag be om progesteronkräm oavsett tänker jag! Behöver verkligen ha något att hålla mig i för att våga bli gravid igen! Har ägglossning nu är jag ganska säker på, men vi försöker inte såklart. Har skydd, men fick ändå en gråtattack i förrgår för jag blev så rädd att skyddet inte skulle funka och jag skulle bli gravid ändå och få ett missfall till. Drömmer också mardrömmar om att jag får fler missfall. Vad härligt skadad man blivit av detta!
    Anonym (ledsen) skrev 2023-01-18 11:19:12 följande:
    Gud vad skönt! Underbart att dom tar tag i det! Jag vet inte vad för procedurer jag ska få gå igenom än, dom tar det ett steg i taget säger dom. Har ju redan tagit några hormonprover, d vitamin prolaktin och tsh, och alla såg bra ut.. Efter nästa mens ska jag få göra en titthålsundersökning av livmodern där dom också ska spola med vatten för att se om det är något som stoppar graviditeter från att växa, typ myom eller så. Hittar dom inget där heller (vilket jag har en känsla av att dom inte gör) så antar jag att vi går vidare med fler hormonprover och även spermaprov. Och så ska jag be om progesteronkräm oavsett tänker jag! Behöver verkligen ha något att hålla mig i för att våga bli gravid igen! Har ägglossning nu är jag ganska säker på, men vi försöker inte såklart. Har skydd, men fick ändå en gråtattack i förrgår för jag blev så rädd att skyddet inte skulle funka och jag skulle bli gravid ändå och få ett missfall till. Drömmer också mardrömmar om att jag får fler missfall. Vad härligt skadad man blivit av detta!
    Så bra att dem tar tag i dig med! Att dem tar en på allvar :) Det kommer säkert vara något liknande som vi får göra. Har hört om spolningen av livmoder och äggledare med, hoppas de inte gör för ont :( Men skönt att ha det gjort. Jag tänker oxå ta upp om progesteronkapslar. Kör ju med kräm receptfritt nu och testar denna cykeln med. Har ju bara kört en månad så vet inte om det funkar än. Har precis haft Äl och vi kommer köra på som vanligt och hoppas på ett plus ändå. Förhoppningvis är det inget fel och kommer kolla upp mig tidigt med ultraljud i så fall. Hoppas såklart inte på missfall igen. Men skulle det inte ta sig denna månaden så har vi utredningen att falla tillbaka på. Jag känner att det var längesedan jag fick ett plus nu så vill gärna ta alla chanser jag får :) Men förstår din rädsla med, jag är jätterädd jag med men försök tänka positivt och våga. 

Menar såklart inte att du ska våga bli gravid igen just den cykeln. Man gör såklart vad som känns bäst och vad man känner själv. Vill du avvakta utredningen först så gör du såklart det :)

• Anonym (Kringlan86)

Skönt att läsa att ni får hjälp båda två. Varför får du inte bli gravid igen denna gången? Är det pga senaste missfallet eller undersökningen?

Tänker på er mycket{#emotions_dlg.flower}

Anonym (Kringlan86) skrev 2023-01-19 12:11:56 följande:

Skönt att läsa att ni får hjälp båda två. Varför får du inte bli gravid igen denna gången? Är det pga senaste missfallet eller undersökningen?

Tänker på er mycket{#emotions_dlg.flower}

Tack för att du tänker på oss, det värmer :) Hur går det för dig och hur mår du? 

• Anonym (Kringlan86)

Det går bra. Jag har just gjort KUB och NIPT och fått tillbaka resultatet. So far so good. Det visar sig bli en flicka. Oron finns dock med hela tiden. Rädd att skada, rädd att göra fel, rädd när det inte finns symtom. Jag är ju förbi värsta veckorna men jag tror inte jag kommer känna mig lugn för det. Nu har vi berättat för mina bonusbarn också. Det känns ju läskigt för man är rädd för allas förhoppningar liksom. Men måtte det gå bra denna gången. 

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?