Anonym (Börjaompånykula) skrev 2023-01-17 11:40:04 följande:
Eller hur! Känner så oxå.
Vet inte riktigt ännu men antagligen hormonprover på mig och spermatest på partnern :) ja allt för att utesluta att det inte är något annat :) Vad ska du ta för prover?
Gud vad skönt! Underbart att dom tar tag i det! Jag vet inte vad för procedurer jag ska få gå igenom än, dom tar det ett steg i taget säger dom. Har ju redan tagit några hormonprover, d vitamin prolaktin och tsh, och alla såg bra ut.. Efter nästa mens ska jag få göra en titthålsundersökning av livmodern där dom också ska spola med vatten för att se om det är något som stoppar graviditeter från att växa, typ myom eller så. Hittar dom inget där heller (vilket jag har en känsla av att dom inte gör) så antar jag att vi går vidare med fler hormonprover och även spermaprov. Och så ska jag be om progesteronkräm oavsett tänker jag! Behöver verkligen ha något att hålla mig i för att våga bli gravid igen! Har ägglossning nu är jag ganska säker på, men vi försöker inte såklart. Har skydd, men fick ändå en gråtattack i förrgår för jag blev så rädd att skyddet inte skulle funka och jag skulle bli gravid ändå och få ett missfall till. Drömmer också mardrömmar om att jag får fler missfall. Vad härligt skadad man blivit av detta!