• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Kringlan:

Jag kunde få tillbaka pengarna för progesterontestet. Så det var ju bra :) Har beställt progesteronkräm nu så ska testa det nästa cykel. 

Blev ledsen nu ikväll igen. Känns som detta tär på både mig och min partner. Vi försöker leva på som vanligt men ibalnd slår det en så hårt och det känns som att man ligger bara för att skaffa barn osv. Känner ni igen er?
    Vill ju inte att det ska vara såhär - Ibland känns det som vi blir starkare och ibland känns det jobbigt. Men vi har verkligen stöttat varandra men ibland är vi bara människor.

Ingen mens i sikte än men negativt gravtest idag igen :(
    Känns lååångt kvar tills nästa chans?.

Ledsen: Skönt att vi tänker på varandra och har varandra att skriva av oss på. Fertilt sekret är ju bra! Då får ni mysa till det lite extra :) Jag håller alla mina tummar!

Nu kom mensen :( Puuuh, långt kvar till nästa BIM,  31/2.  Snälla tomten ge mig ett plus på nyårsafton, det är allt jag önskar mig i december haha :)

BIM 31/12 menar jag ju såklart*

• Anonym (ledsen)
    Tack börjaompånykula! Ja det känns positivt med sekret! Känns som kroppen är lite mer med i gamet nu än förra cykeln.. cd 13 idag. vill Kanske köpa ÄL-test idag ändå? vore så skönt att få en ÄL bekräftad! Vill verkligen känna att jag gjort ALLT denna cykeln! 

känner igen mig jättemkt i det du skriver att du känner när du blir ledsen. att det tär på relationen och sex har blivit något sorgligt nästan? det är som att efter missfallet kopplar jag befruktningen nästan till döden eftersom det är det som händer, liv börjar och liv släcks.. haha så mörkt men det känns liksom så.. deppigt ibland. den här cykeln har jag som regel att jag verkligen måste njuta fullt ut av sexet, inget robotsex! det tar längre tid att komma in i stämning ja men det är värt det, vill dränka min kropp i glada hormoner och kärlek så att nästa graviditet känner at den vill stanna.. det är ett tankesätt som hjälpt mig i alla fall! att liksom om vi ska hålla på å försöka skaffa barn i flera år kanske så får det inte vara så deppigt, då måste sexet vara bra och livet njutningsbart. jag tror på det just nu.
  • Anonym (Kringlan86)

Hej på er,

tog en liten paus. Har varit lite nervöst här minst sagt. Blödde lite i måndags och fick ju såklart panik men det slutade samma dag så jag kände ju inte att det var kört liksom. Men idag var det ultraljudsdags. Han grävde runt länge och väl men var så jäkla schyst så han sa hela tiden att han inte kom tillräckligt nära och därför inte såg ngt osv. Jag fick tillåmed gå och kissa mitt i undersökningen för han såg inget SkrattandeMen tillslut sa han snabbt att här är hjärtat och fostersäcken är rätt storlek. So far so good! Är i 6w6d så v7. Känns fett tidigt. Ska tillbaka på UL om 2 veckor igen. Så nu är det bara att försöka hålla ut tills dess. Men jag kan säga att hjärnan vill gärna sticka tillbaka till i våras och hitta likheter och få ångest..

Hur mår ni andra? 

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-12-07 20:21:17 följande:

Hej på er,

tog en liten paus. Har varit lite nervöst här minst sagt. Blödde lite i måndags och fick ju såklart panik men det slutade samma dag så jag kände ju inte att det var kört liksom. Men idag var det ultraljudsdags. Han grävde runt länge och väl men var så jäkla schyst så han sa hela tiden att han inte kom tillräckligt nära och därför inte såg ngt osv. Jag fick tillåmed gå och kissa mitt i undersökningen för han såg inget SkrattandeMen tillslut sa han snabbt att här är hjärtat och fostersäcken är rätt storlek. So far so good! Är i 6w6d så v7. Känns fett tidigt. Ska tillbaka på UL om 2 veckor igen. Så nu är det bara att försöka hålla ut tills dess. Men jag kan säga att hjärnan vill gärna sticka tillbaka till i våras och hitta likheter och få ångest..

Hur mår ni andra? 

Åh så skönt för dig! Skönt att det såg bra ut! Men förstår att du ändå får ångest och oro, speciellt med blödningen. Lätt att inte koppla bort dem tankarna. Du får ta en dag i taget och vänta till nästa ultraljud, heja heja!

Min mens är borta nu, så väntar in ÄL den 17/12. Känns som en lång tid. Har börjat tempa med denna gång. 

• Anonym (ledsen)

Åh kringlan! Det låter ju jättebra, med ett hjärta och rätt storlek på allt? Men förstår att du inte vågar vara positiv. Men utifrån sett så låter det ju toppen. Om du aldrig hade varit med om ett missfall och var glatt ovetandes om allt som kan gå fel så hade du ju firat nu! Köpt tårta. Varje graviditet är en ny chans helt fri från tidigare graviditeters öden och just NU ser det ju faktiskt bra ut!! lite pepp

är på bra humör som ni kanske märker.. har fått positivt på ÄL-test!! Är väl ingenting för många men för mig är det det! Efter förra cykeln när jag testade i 14 dagar utan stegring och grät när stickorna var slut och hade en 38 dagars jävla fitt cykel så känns det här så underbart! En stegring! På cykeldag 16 dessutom!! Aldrig hört om något mer normalt! Hejja Hejja Hejja kroppen. Så tacksam!

Anonym (ledsen) skrev 2022-12-08 15:03:58 följande:

Åh kringlan! Det låter ju jättebra, med ett hjärta och rätt storlek på allt? Men förstår att du inte vågar vara positiv. Men utifrån sett så låter det ju toppen. Om du aldrig hade varit med om ett missfall och var glatt ovetandes om allt som kan gå fel så hade du ju firat nu! Köpt tårta. Varje graviditet är en ny chans helt fri från tidigare graviditeters öden och just NU ser det ju faktiskt bra ut!! lite pepp

är på bra humör som ni kanske märker.. har fått positivt på ÄL-test!! Är väl ingenting för många men för mig är det det! Efter förra cykeln när jag testade i 14 dagar utan stegring och grät när stickorna var slut och hade en 38 dagars jävla fitt cykel så känns det här så underbart! En stegring! På cykeldag 16 dessutom!! Aldrig hört om något mer normalt! Hejja Hejja Hejja kroppen. Så tacksam!

Håller med dig där! En ny graviditet är en ny möjlighet och säkert inte den andra lik :) Så segt att man behöver tänka på missfall direkt bara för att man varit med om det tidigare. Tänk om man inte varit med om det och var lyckligt ovetandes :) Önskar att det var så ibland . 

Kul med positivt ÄL! Man får vara glad och försöka peppa sig själv :):)
  • Anonym (Tillan)

Så härligt med hjärtljud, och att allt bra ut! 

Fick själv positivt gravtest 4/12, blev så glad och kände hur lyckan återvände, även fast jag inte ville hoppas för mycket. Men lyckan var kortvarig, började i fredags 9/12 att blöda och testet hade innan visat 1-2v så gissar kanske en kemisk graviditet då det aldrig slog över till 2-3, och ja man kan väl blöda då man är gravid men har ju varit det innan och teststickorna ökade inte som dom bruka heller så gissar de är kört, ska vänta till blödningen Slutar helt och ta Nytt test men hoppet försvann direkt jag började blöda och fick ont, så inget pluss i år?.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Tillan) skrev 2022-12-11 17:37:07 följande:

Så härligt med hjärtljud, och att allt bra ut! 

Fick själv positivt gravtest 4/12, blev så glad och kände hur lyckan återvände, även fast jag inte ville hoppas för mycket. Men lyckan var kortvarig, började i fredags 9/12 att blöda och testet hade innan visat 1-2v så gissar kanske en kemisk graviditet då det aldrig slog över till 2-3, och ja man kan väl blöda då man är gravid men har ju varit det innan och teststickorna ökade inte som dom bruka heller så gissar de är kört, ska vänta till blödningen Slutar helt och ta Nytt test men hoppet försvann direkt jag började blöda och fick ont, så inget pluss i år?.

usch jag beklagar tillan, hårt att behöva slängas upp och ner igen sådär. hur mår du nu? har du slutat blöda? ändå bra att du kunde bli gravid igen! då borde du bli det nu snart också. hoppas på 2023 för oss!
Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?