• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
  • Anonym (Drömblomman)

Fy så jobbigt Tillan! Ta hand om varandra Hjärta

Kulan, jag förstår helt din känsla. Känner att jag dippar varje gång någon säger att dom är gravid. Samtidigt som man vill glädjas för dom så gör det så ont i en själv för man vill ju också ha det där. Just nu är jag inte rädd för missfall igen, försöker tro och hoppas att det kommer bli bra. Själv är jag rädd för att man inte blir gravid igen. Vi har försökt nu tre gånger efter vårt MA och varje gång tänker jag att nu händer det men mensen kommer alltid ändå. Och inte får jag några positiva test på ägglossningen heller. Försöker förlita mig på tempen.. 

• Anonym (Kringlan86)

Hej på er,

jag tog en liten paus. Blev rättad deppad av den där 42 dagar långa cykeln och att mensen(som vanligt) kom. Men jag tog mig iväg till den där fantastiska läkaren igen nyligen. Insåg att jag inte pallar vara världsmästare i lång cykel så jag ska börja med Letrozol from nästa mens. Men det är långt kvar, angående din fråga börjaompånykula. Vi var på samma cykeldag men min jobbiga kropp gör ju att typ alla andra varvar mig. 

Läkaren var så jäkla skön. Han sa: Om du tänker dig att varje gång du försöker bli gravid så får du dra ett av fyra kort. På tre av dem står det ?inte gravid? och på ett av dem står det ?gravid?. Som ett lotteri. Man brukar säga att det är normalt att det tar ett år för ett par att bli gravida men det är helt fel. Man borde säga att det är normalt att det tar 13 ägglossningar för ett par att bli gravida. För vissa kvinnor är det ett år och för andra kan det vara två år eftersom att alla kvinnors cykler är olika. Nu, Kringlan, skall vi se till att du får spela på lotteriet lite oftare genom att förkorta din menscykel. 

Asså förlåt men älskar man inte bara den här läkaren instantly? Varje gång jag gick i spinn och började jiddra om att aldrig någonsin kunna få barn eller börja snacka om IVF och annat så avbröt han mig och sa: NEJ Kringlan! Du skall inte göra någon IVF, du skall bli gravid nu?men den här hjälpen! Du behöver inte googla någonting, inte ändra något i ditt liv eller tänka en massa dumma tankar. Du skall bli gravid nu! Släpp det!

Det var som att han bara försökte få mig att stanna i nuet, vara positiv och sluta stressa. Sån skön snubbe. 

hursomhelst borde det vara allt mellan 1-3 veckor bort för mig med ÄL. 

Tråkigt att höra att ni fortfarande kämpar på alla ni i tråden. Det är så jävla jobbigt att se alla andra trilla vidare in i barnleveln. Det är fan så man blir tokig av det här. Så jobbigt!!!

Minns inte vad du i tråden hette som fått missfall i vecka 20 men tänker lite extra på dig! Stackare. Jag förstår precis att du tänker som du gör. Två kollegor till mig var med om samma sak. De pratar om liknande tankar. Man får ett barn till. Tror det är helt normalt det du känner. 

• Anonym (Kringlan86)

Börjaompånykula, förstår hur smärtsamt det måste vara. Jag har haft ett gäng runt mig som har fött barn precis. Jag minns när de gjorde sin reveal på insta å sånt så var jag också gravid. Då minns jag att jag tänkte att snart är det min tur att gå ut med babyinfon. Jag skulle ju fött nu om typ en månad om bebisen hade fått bli kvar. Så sjukt tunga tankar. Jag funderar på att skita i att smälla upp UL bild när det blir vår tur. ifall det sitter någon där ute på mina sociala medier och längtar eller är i sorg över att de fått missfall eller kämpat länge. Vet ju själv hur det känns liksom. Jag tror att jag kan vara jävligt glad ändå, fast privat!

Skall erkänna att ibland är det till och med jobbigt att se mina bonusbarn studsa upp i min sambos knä och gosa och säga: Älskar dig pappa. Men det är bara ibland, och mest i smyg. Ibland underlättar dem också. Tioåringen peppar typ. Hon säger att hon längtar tills hon skall få ett syskon och hoppas att vi blir gravida snart. Ganska mogen reaktion ändå. Hon och hennes syster har ju trots allt också förlorat något i missfallet. 

jag är också rädd! Inte en gång till! jag vill inte. Jag vägrar! Men oro och stress är skit för graviditeter så jag kommer bara försöka behålla mitt zen? som jag aldrig haft och inte kommer ha!

• Anonym (Drömblomman)

Kringlan, det låter ju som en superhärlig läkare. Ska också försöka tänka så framöver. Vara positiv och sluta stressa.

Jag tänkte exakt samma om UL bilden, att den dagen som det blir vår tur så vill jag inte lägga ut en enda bild eller om man lägger ut en bild så skriver man att det inte varit så jävla enkelt som många får det att låta. Då kanske man kan ge stöd åt någon annan i ens sociala medie-flöde genom att visa att det inte är en dans på rosor hela tiden. 

• Anonym (ledsen)

usch för vänner som blir gravida! haha. en av mina nära vänner är gravid och vi har alltid pratat om att vi längtar efter barn så mycket tillsammans, och så blev hon gravid nu i somras. det var inte så jobbigt då eftersom vi inte försökte aktivt ännu, och sen när jag blev gravid då var ju allt frid och fröjd! tyckte det var skönt att hon var ett par månader före mig så jag kunde se hur allt skulle bli och fråga henne om allt. men nu usch... hon blir bara mer och mer gravid för varje månad som går, precis som det ska vara, men jag känner mig oootroligt ogravid!! och så ska jag fixa en babyshower till henne också för det har vi ju lovat varandra att göra SkrattandeSkrattande haha det är inte lätt att vara en bra vän när man är i denna situation... men försöker bita ihop så gott jag kan

• Anonym (Ajn)

Mensen kom tillslut! Nu är jag på cykeldag 8 och imorgon tänkte jag börja testa med rfsus äl stickor! Har även något clearblue digital äl test som kan ta om dessa stickor förvirrar mig för mycket 😂 jag har ingen aning om när jag har äl så tänkte börja testa så jag inte missar den 😅

Men hur går det för allihopa här inne? 🤗

• Anonym (Kringlan86)

Min kropp ställde upp å levererade till min stora förvåning. Förra månaden ÄL på CD28 och nu visade den full smiley CD19. Tror ÄL borde vara typ idag. Höll på att missa den för att jag är en sån pessimist efter förra månaden. Tur att jag testade. Ibland flyter det lite iaf. Men som vi alla vet så skall något gärna fastna nu också Så man skall inte ropa hej. Men skönt att slippa 1000-dagars cykler iafGlad

• Anonym (Börjaompånykula)

Heja er andra! :)

Jag är på ÄL+7 idag. Lite molande värk i magen och lite ömma bröst.
    Måtte det sätta sig denna gång! Börjar tröttna på detta känner jag... Blir vi inte gravida denna gång funderar jag på att söka hjälp (i alla fall typ missfallsutredning så att man inte får det igen). Mitt positiva tänkande tryter emellanåt. 

Någon annan av er som sökt hjälp?

• Anonym (cc)
    Anonym (Börjaompånykula) skrev 2022-11-01 05:45:54 följande:

Heja er andra! :)

Jag är på ÄL+7 idag. Lite molande värk i magen och lite ömma bröst.
    Måtte det sätta sig denna gång! Börjar tröttna på detta känner jag... Blir vi inte gravida denna gång funderar jag på att söka hjälp (i alla fall typ missfallsutredning så att man inte får det igen). Mitt positiva tänkande tryter emellanåt. 

Någon annan av er som sökt hjälp?

Jag ska få hjälp eftersom jag fått flera missfall på raken. Vid två av missfallen visste jag inte om att jag var gravid, var jättesjuk ena gången och tog medicin som man Inte ska ta om man är gravid. Andra gången samma sak fast då var jag på möhippa som varade i tre dagar och alkoholen flödade..Hade testat mig innan så jag blev väldigt förvånad när det senare visade sig att jag var gravid. Nu tredje gången gjorde jag allt rätt men det gick inte ändå :/.

Känns skönt att få hjälp för det kan vara något så enkelt som att jag behöver medicin för att behålla. Har inga problem att bli gravid hittills. 

det kommer nog ta en månad innan jag får tid men jag kan uppdatera då hur det går :). jag är rädd att jag kommer bli gravid innan dess så jag vill ha hjälp så fort som möjligt så det inte blir missfall igen. 
  • Anonym (ledsen)

jag tror att jag har drabbats av lång tråkig cykel så som du hade förra månaden kringlan! Rynkar på näsan är på cykeldag 17 idag och har testat på stickor varje dag sen dag 10 och det ger inget utslag... störigt då min cykel alltid varit ganska jämn på mellan 28 och 32 dagar. rädd att missfallet fuckade upp allting... men det är bara å fortsätta testa och ligga varje kväll... vad romantiskt sexlivet blir Solig

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?