• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
  • Um Hamza
    Anonym (cc) skrev 2022-11-01 11:49:30 följande:
    Jag ska få hjälp eftersom jag fått flera missfall på raken. Vid två av missfallen visste jag inte om att jag var gravid, var jättesjuk ena gången och tog medicin som man Inte ska ta om man är gravid. Andra gången samma sak fast då var jag på möhippa som varade i tre dagar och alkoholen flödade..Hade testat mig innan så jag blev väldigt förvånad när det senare visade sig att jag var gravid. Nu tredje gången gjorde jag allt rätt men det gick inte ändå :/.

Känns skönt att få hjälp för det kan vara något så enkelt som att jag behöver medicin för att behålla. Har inga problem att bli gravid hittills. 

det kommer nog ta en månad innan jag får tid men jag kan uppdatera då hur det går :). jag är rädd att jag kommer bli gravid innan dess så jag vill ha hjälp så fort som möjligt så det inte blir missfall igen. 
    Var inte rädd! Du kan ha haft otur bara. Jag hade två missfall, v 8 och ma v 13, men är nu gravid i v 37. Jag läste att evitamin är till hjälp, så jag köpte gravidvitaminer och folsyra och åt innan, och sen höll det. Det är så svårt att veta vad som är vad, jag är lite äldre och dessutom överviktig.. Snart är det din tur :) 
  • Anonym (cc)
    Um Hamza skrev 2022-11-01 12:06:25 följande:
    Var inte rädd! Du kan ha haft otur bara. Jag hade två missfall, v 8 och ma v 13, men är nu gravid i v 37. Jag läste att evitamin är till hjälp, så jag köpte gravidvitaminer och folsyra och åt innan, och sen höll det. Det är så svårt att veta vad som är vad, jag är lite äldre och dessutom överviktig.. Snart är det din tur :) 
    Tack för peppen! Jag kan inte ens tänka mig något annat än att jag kommer få barn, ett liv utan barn vore inte värt mycket för mig. 

Jag tar e-vitamin, folsyra, B6, B12, Omega3, D-vitamin, Zink, magnesium och någon allaround tablett. Vitaminer har jag ganska bra koll på :). Att ta dom ger mig en känsla av kontroll tror jag. Ska även börja ta bisolvon nu snart igen. 

Tar gärna emot alla tips!

Jag är dock rädd att bli gravid igen innan jag fått hjälp. Med det sagt så kommer vi köra på ändå, ingen tid att förlora.
  • Anonym (Tillan)

Man ska ju sluta testa efter äl då stickorna är positiv men, förra Måndagen var det neg på cb stickor, onsdag fast smiley som skulle lysa 48h då den slockat på fredag tog jag igen, fast smiley igen? 48h senare alltså i söndags tog jag igen, fortfarande fast smiley? ska det vara så? Är nått fel?

tagit stickor också och alla dom har varit positiv under tiden, senast igår måndag?

• Anonym (Ajn)

Känner nu att man blir glad bara kroppen kommer igång riktigt efter ma, sen är det ju så mycket som ska vara rätt för att det ska fastna. Men hoppet har vi! Jag hoppas verkligen det går bra för er nu 😄

Tillan, det är normalt vad jag vet. Vissa kan testa pos flera dagar på äl, men du kanske kan ta ett gravtest på morgon urin 🤭 äl stickorna kan visa pos när man är gravid vad jag har förstått 😊 jag håller tummarna!!

• Anonym (Kringlan86)

Jag förstår dig (ledsen) man är orolig för allt i början. Så lätt att bli stressad över det här. Försök att typ släppa kontrollen och gå in i ngt ?skitsamma? läge. Stress är så jääävla dåligt för fertilitet. Jag undrar om inte det till och med var anledningen till min aslånga cykel. Jag har verkligen försökt coola ner och poff så är ÄL tillbaka. 

Börjaompånykula, bra att söka hjälp tror jag. Man kan ju faktiskt göra en utredning bara för att lugna sig lite. Men kom ihåg vad min läkare sa: 13 ÄL är helt normalt. 

Jag har verkligen försökt börja gå in i ngt zen med det här. Känns som att om jag känner mig själv så motverkar jag min egen fertilitet just nu. Hjärnan är en stark apparat. Jag skall verkligen försöka släppa nu. Inte vara olycklig, inte vara stressad å testa ihjäl mig halva månaden. Barnet kommer när det kommer. Har till och med börjat prata med en livscoach för att kunna coola ner och pratat om saker med någon. Kanske släpper en del spänningar. Jag tänker dricka alkohol när jag vill å bara ha det gött fram tills det jäkla ägget sätter sig! 

Ibland måste man nog bara berätta för universum att det kommer att gå bra!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Kringlan86) skrev 2022-11-02 06:10:47 följande:

Jag förstår dig (ledsen) man är orolig för allt i början. Så lätt att bli stressad över det här. Försök att typ släppa kontrollen och gå in i ngt ?skitsamma? läge. Stress är så jääävla dåligt för fertilitet. Jag undrar om inte det till och med var anledningen till min aslånga cykel. Jag har verkligen försökt coola ner och poff så är ÄL tillbaka. 

Börjaompånykula, bra att söka hjälp tror jag. Man kan ju faktiskt göra en utredning bara för att lugna sig lite. Men kom ihåg vad min läkare sa: 13 ÄL är helt normalt. 

Jag har verkligen försökt börja gå in i ngt zen med det här. Känns som att om jag känner mig själv så motverkar jag min egen fertilitet just nu. Hjärnan är en stark apparat. Jag skall verkligen försöka släppa nu. Inte vara olycklig, inte vara stressad å testa ihjäl mig halva månaden. Barnet kommer när det kommer. Har till och med börjat prata med en livscoach för att kunna coola ner och pratat om saker med någon. Kanske släpper en del spänningar. Jag tänker dricka alkohol när jag vill å bara ha det gött fram tills det jäkla ägget sätter sig! 

Behövde verkligen höra det där nu! Hade ett breakdown igårkväll när vi försökte få till det och allt kändes bara mekaniskt och osexigt och sorgligt? avbröt och började gråta och så kom liksom hela sorgen över mig över allt! jag ägglossar ju inte ens så varför håller vi på och ligger tills vi får skavsår?? nej har varit alldeles för maniskt inne i det här denna cykel, det har inte varit bra alls! måste chilla ner precis som du säger. vill också bara leva på! ligga när jag har lust och så plötsligt en dag får jag ett positivt test. Det tror jag på :) och du med!! 
    Anonym (cc) skrev 2022-11-01 11:49:30 följande:
    Jag ska få hjälp eftersom jag fått flera missfall på raken. Vid två av missfallen visste jag inte om att jag var gravid, var jättesjuk ena gången och tog medicin som man Inte ska ta om man är gravid. Andra gången samma sak fast då var jag på möhippa som varade i tre dagar och alkoholen flödade..Hade testat mig innan så jag blev väldigt förvånad när det senare visade sig att jag var gravid. Nu tredje gången gjorde jag allt rätt men det gick inte ändå :/.

Känns skönt att få hjälp för det kan vara något så enkelt som att jag behöver medicin för att behålla. Har inga problem att bli gravid hittills. 

det kommer nog ta en månad innan jag får tid men jag kan uppdatera då hur det går :). jag är rädd att jag kommer bli gravid innan dess så jag vill ha hjälp så fort som möjligt så det inte blir missfall igen. 
    Förstår! Jag har ju haft två missfall på raken så hoppas att det funkar en tredje gång annars ska vi med kolla upp det tror jag. Men nu vill jag kolla upp det redan snart men dem vill ju att man väntar till tre missfall. Dock har det gått ett år sedan totalt med alla missfall som vi började försöka :)
    Anonym (Kringlan86) skrev 2022-11-02 06:10:47 följande:

Tack för peppen och positiva tankar! Så skönt att vi har varandra och kan lyfta varandra när tankarna snurrar :)

Då va fröken röd här igen och hon är inte välkommen, men som anat. Så nu är det bara att se positivt och börja om. Har haft en väldigt kort cykel denna gång med så det strular lite för mig på detta sättet. Får väl mysa till det kanske så tidigt nästa gång ifall :)

• Anonym (Kringlan86)

Fröken röd kan dra åt helvete! Kram på dig! Tugga på och ta det så lugnt du bara kan. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?