Anonym (MA september) skrev 2022-10-18 19:33:30 följande:
Pratade med gyn/mödravården idag igen, för att försöka höra om jag kunde få komma och ta prover och se om hcg nivån ser ut att öka eller sjuka. Fick tråkigt nog ett väldigt dålig bemötande! Kännde mig missförstånd, dum förklarad, nedvärderade och som att jag tog upp hennes tid. Väldigt tråkigt känsla! Känner inte riktigt att jag vill vända mig till dem något mer, inför eventuella framtida problem eller graviditeter. Började gråta efteråt och kände helt ärligt att jag kanske ska skita i att bli med barn då jag uppenbarligen inte förstår hur saker och ting fungerar eller vad som är nödvändigt att undersöka eller vara orolig för.
Tyvärr delar jag din erfarenhet att kvinnovården. Det bemötandet du fick är tyvärr inte alls ovanligt, jag ska dit om ca 1.5 vecka och jag bävar redan nu för deras bemötande brukar vara så nonchalant. När jag fick missfall ryckte barnmorskan mest på axlarna, sa inget speciellt medans jag grät. Det är samma barnmorska jag ska träffa näst nästa vecka...
Jag har även bokat in ett privat ultraljud och det råder jag dig till! Det är värt pengarna!