klyban skrev 2024-08-13 17:18:14 följande:
Är du på riktigt nu, eller är det bara till för att byta ämne.
Det är du som ifrågasatt skattemedel till Ukraina, då du vill hellre ta den större när Nazisten putin är i Sverige är min slutsats.
För tydligen ska det sjungas Kombaya, My lord istället.
Intressant du försöker lägga orden i munnen på mig, då det jag sade som du tänker innebär du ger bort Ukraina till putin för sen för folkmord.
Något har gått katastrofartat fel här för dig, och är du bara en vatnik eller vad är orsaken att inkallade är just inkallade, för alla vet det allra minsta om krig vet ju det är standard.
Och putins nazistförband skulle lägga ned vapen om Ukrainare gör?
Det kan du väl inte försöka inbilla dig väl?
För det vore faktiskt ytterligare en nivå till med något som gått sönder.
Jag kan bara se en sak framför mig och det är att du vill ha putin hit, för alla dina förslag leder till den punkten och när man är i ett krig.
Är du man eller kvinna ? Är du militärt utbildad och kommer du att inkallas till väpnad tjänst i händelse av krig ? Du verkar tycka att andra då skall inkallas.
Vad vet du själv om krig? VARFÖRVÅGAR DU INTE SVARA?
Jag har inte föreslagit något över huvud taget, varken att sjunga något eller annat. Jag säger bara 3 saker.
1) Vapenvägrare och desertörer (individuella) på båda sidor är värda stöd och skydd. Jag ångrar faktiskt inte en enda sekund att jag hjälpte en ung ukrainare med lite pengar.
2) Jag önskar inte att med mina egna skattepengar bidra till vapen, varken till Ryssland eller Ukraina eller Sverige -eftersom jag är pacifist. Jag hindrar ingen som vill donera egna medel till militära ändamål, och jag hindrar inte Ukraina från att ta emot några vapen från de som skickar, t.ex USA. Jag säger bara att jag själv inte vill vara en del av vapenkedjan, däremot gärna donera till hjälp åt civila.
3) Allmän värnplikt med tvång att strida är fel i såväl Ryssland som Ukraina och Sverige. Jag hindrar ingen som vill från att strida.
Jag TALAR OM INDIVIDER - ENSKILDA vapenvägrare och desertörer - inte hela förband på någondera sidan. Jag säger INTE att "Ukraina skall kapitulera".. Jag stöder de enskilda som flyr mobilisering eller från fronten om de redan kommit dit.
Jag har TYDLIGT SAGT att jag ansett Putin skyldig till massmord. Jag har tydligt sagt att jag inte stöder "putte-kramarnas>" ståndpunkt.
Jag debatterar i sakfrågan utan personangrepp. DET MÅSTE vara TILLÅTET att föra fram en pacifistisk ståndpunkt utan att bli kallad idiot; som du i princip kallar mig. Det måste finnas respekt för meningsmoståndare i debatt, och inte personangrepp i seriös debatt. Det måste vara tillåtet att inte ställa upp på krigets logik.