-
I bästa fall är det där ett ganska ignorant påstående som visar på¨oförmågan att sätta sig in i den andres position.Tom Araya skrev 2023-02-06 23:07:02 följande:I Ryssland råder inte fakta som informationsbas.
-
Nu har ju ingen "blint trott" på någonting - om man inte räknar med de (en del här i tråden) som "blint tror" på att vi i väst har alla sanningar i det här.Kermit1561 skrev 2023-02-07 08:59:21 följande:Att blint tro på vad den andre säger är inte att "sätta sig in in i den andres position".Tvärtom.
Det stuket kan man köra om man bestämt sig för att köra över fienden totalt. Invadera hans huvudstad, avrätta hans ledare och sedan ockupera landet till folket där har samma syn på världen som en själv.
Om man INTE tänker sig det så måste man förr eller senare förhandla om någonting. Då måste man veta vad som driver den andre. Sätta sig in i dennes position.
Om det nu verkligen är fred man vill ha.
Men jag vet, just nu råder en religiös stämning kring det här. Det finns inget utrymme för annat än konsensus. Det är invandringsdebatten år 2010 all over igen. Det jag skriver är jätteprovocerande. Just nu. Sedan lär tiden förändra sker och ting. -
Den behöver vi inte dra igen eftersom det inte är ämnet i det inlägg jag besvarar. Du har gjort din åsikt i det där tydlig redan tidigare.Kermit1561 skrev 2023-02-07 10:23:47 följande:Fast det är ju just frågan om vad som driver Putin som skiljer oss åt,
Det som jag svarar på här är att en signatur med säkerhet vet vad som är "fakta" - och detta utifrån sin egen världsbild - och att en annan signatur sedan hakar på det påståendet. -
Vilket inte förändrar någonting kring att uttalandet i fråga i bästa fall är ignorant.Tom Araya skrev 2023-02-07 12:56:13 följande:Detta är inte ett ensidigt problem.
-
Även Joe Biden i Vita Huset kommer nu ut som hemlig agent i Putins tjänst.
Vita Huset talar nu om att Ukraina inte kommer att kunna återta exempelvis Krim utan istället bör fokusera på att föröka vinna tillbaka så mycket mark som möjligt innan man sätter sig ned och förhandlar med Ryssland om en lösning.
LÄNK
-
De enda som splittrar Sverige är de som påstår att Ryssland skulle "Se till att sittande regeringen har så starka kopplingar till Ryssland att de agerar som ett splittrande oppositionsparti"Trast skrev 2023-02-14 22:03:00 följande:
Rysslands krigföring mot Sverige skulle se annorlunda ut. De skulle angripa Sverige med cyberattacker och trollfabriker som sprider propaganda. splittra Sverige politiskt. Se till att sittande regeringen har så starka kopplingar till Ryssland att de agerar som ett splittrande oppositionsparti. Skapa två läger, skapa Nyttiga idioter som ser till att flytta över Sveriges vågskål åt Rysslands håll. Efter ett tag så målas bilden upp av Sverige som ett land i kaos. Hårdare lagar och begränsningar i bland annat yttrandefriheten skapas. Media kontrolleras för att inte skapa mer splittring låter det. senare skede är en allians låter det, men i själva verket så innebär det en lydstat åt Ryssland. Sverige kan eventuellt stanna kvar där, eller bli en språngbrända för attacker mot NATO.
idag så pågår det.
Du behöver inte gilla den blå-gula regeringen men de vann regeringsmakten i ett fritt och öppet val. Det är det svenska folket som har givit oss denna regering - inte "Putin". -
Beror helt på graden av krig. Frys konflikten så kan parterna i praktiken hålla ut hur länge som helst. På Cypern har de stått och glott på varandra över en stilleståndslinje med vapen i hand i 50 år.nattuw skrev 2023-02-15 06:44:00 följande:Det absolut mest resurskrävande du kan ägna dig åt är krig.
-
Det är alltså ordagrant ditt citat: "Se till att sittande regeringen har så starka kopplingar till Ryssland att de agerar som ett splittrande oppositionsparti."Trast skrev 2023-02-15 12:47:54 följande:jag sa ingenting om den sittande regeringens kopplingar till RysslandOch så gör du det igen i det inlägg jag citerar nu: "... så är du medveten om deras kopplingar."Trast skrev 2023-02-15 12:47:54 följande:... så är du medveten om deras kopplingar.
.
Två gånger på två inlägg.
Varför vill du får det att framstå som att regeringen har "kopplingar till Ryssland"? Vad är ditt syfte med det? -
Du beskriver inget hypotetiskt scenario.Trast skrev 2023-02-15 16:33:31 följande:Det jag beskrev är ett fiktivt scenario på hur krigsföring mot Sverige skulle kunna se ut.
Du skriver, ordagrant: "... så är du medveten om deras kopplingar."
Det är ett konstaterande från dig att "deras kopplingar" finns.
Nä, jag är inte medveten om "deras kopplingar" men du kanske känner för att upplysa mig och andra om den saken?
.
Nåja, nog tramsat.
Du skriver det du skriver för att få det att framstå som att nuvarande regering har kopplingar till Ryssland.
Du splittrar folket och landet när du gör det.
Är det ditt mål? -
Gissa varför det ena blocket kallas "röd-gröna" och det andra "blå-gula"Trast skrev 2023-02-15 16:33:31 följande:Du har fortfarande inte svarat på varför du anser den sittande regeringen är blå-gula