• Anonym (I)

Otrohet... trött på höra

Blir så ledsen av att läsa så många trådar här som handlar om otrohet. Verkar vara ett vanligt problem. Ni som är otrogna varför är ni det?

kommer aldrig förstå, min partner valde att försöka få till det sexuellt med tjejer när jag var höggravid. Han var trogen och gjorde allt för mig men passade sedan på att vara otrogen när jag var höggravid. Har hela tiden velat ha en förklaring men han har hela tiden sagt att han inte vet varför. Enligt mig är han feg och vet varför men vill Inte säga varför. sen kom det fram att jag sällan var hemma under Graviditeten och att han saknade mig... jag jobbade mycket för att kunna ha det bättre ekonomiskt sen när jag blev mammaledig... jag sa att hans förklaring var väldigt skev och då sa han att han ville vara otrogen för att jag var väldigt passiv och stel i sängen.. jag blev förkrossad och började gråta.. då ändra han sig att han inte sa så och började direkt göra en efterkonstruktion... och sen nämnde han att bruden han träffa bakom min rygg (det hände inget mellan dom) var en vän men att han kände sexuell attraktion. Förstår inte varför man träffar nån man har sexuell attraktion och raggar på när man har tjej?? 

• Svar på tråden Otrohet... trött på höra
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 17:46:10 följande:
    Märker du inte själv att du är helt utan förmåga att ta till dig vad andra försöker förklara för dig. Du är helt enkelt för påverkas av ämnet för att tänka klart och ha viljan att förstå och då är det självklart helt meningslöst att försöka ha ett vuxet resonemang med dig för du har i ditt känslomässigt påverkade tillstånd tillgång till någon som hälst kognitiv förmåga utan är helt i känslornas våld. 

Tänk dig gärna liknelsen med Bruce Banner och Hulken. Det är Bruce Banner man kan göra vuxna samtal med det kan man inte med Hulken och i det är rätt uppenbart att du inte har förmågan att vara Bruce Banner när man talar om otrohet och med detta är det alltså ingen idé att försöka föra ett resonemang med dig.
    Yada yada yada... mycket irrelevanta känsloargument med inga sakliga svar på enkla frågor (precis som din kompis), Frågorna var....
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-23 17:39:03 följande:
    På vilket sätt menar du att be någon förklara vad hen menade med sina inlägg är detsamma som ett "aggiterat tillstånd"?

På vilket sätt menar du att fråga någon om han tror att hans partnern kommer hålla med om hans påståemden är detsamma som att vara i ett "eggiterat tillstånd" ?

• molly50
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 17:32:53 följande:
    Du är inte dåligt tröttsam. Monogami är inte ett naturligt sätt att leva men många går på den myten och gör tappra försök. Speciellt när man blir förälskad har man en stor förmåga att ljuga för sig själv och för sin partner med löften om trohet, evig kärlek och en massa annat trams. När livet kommer ifatt är det inte så himla enkelt för alla att bryta upp från tryggheten och vara ärliga med att detta är inte kul längre och då blir det lätt att man skaffar lite frihet vid sidan om och självklart räknar man inte med att inte bli upptäckt. I det stora flertalet fall blir det ingen upptäckt och allt är frid och fröjd det är bara i de fall där någon blir upptäckt som det tar hus i helvete. 

Personligen har jag aldrig gått på den kyrkliga dumheten med monogami utan har i hela mitt vuxna liv haft flersamma relationer och för att reta upp dig ännu mer så skulle jag aldrig tala om för någon att deras partner har någon vid sidan om då jag vet att detta bara leder till gråt och ilska helt i onödan.
    Det var inte ett svar på frågan.
    Om polyamori är det naturliga,varför kan man då inte vara ärlig om det för sin partner?
    Om du tror att alla delar din syn på saken så borde väl det inte vara ett problem?

Men för att det ska vara polyamori så ska båda parter vara överens om det,annars är det ju inte polyamori.
    Och många gånger så vill inte den otrogna att partnern ska ha samma friheter att ligga runt som den otrogna själv har.
    Lite märkligt om man anser att det är så naturligt,kan jag tycka.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-23 17:51:45 följande:
    Yada yada yada... mycket irrelevanta känsloargument med inga sakliga svar på enkla frågor (precis som din kompis), Frågorna var....
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-23 17:39:03 följande:
    På vilket sätt menar du att be någon förklara vad hen menade med sina inlägg är detsamma som ett "aggiterat tillstånd"?

På vilket sätt menar du att fråga någon om han tror att hans partnern kommer hålla med om hans påståemden är detsamma som att vara i ett "eggiterat tillstånd" ?
    Om du bemödade dig med att läsa och inte bara reagera så skull du inse att du redan för länge sedan har fått svar på din tramsiga frågor. Som redan nämnts så sök hjälp för dina trauma knutna till otrohet för du kan inte må bra i din frustration.
  • Anonym (Eva)
    molly50 skrev 2022-02-23 17:53:30 följande:
    Det var inte ett svar på frågan.
    Om polyamori är det naturliga,varför kan man då inte vara ärlig om det för sin partner?
    Om du tror att alla delar din syn på saken så borde väl det inte vara ett problem?

Men för att det ska vara polyamori så ska båda parter vara överens om det,annars är det ju inte polyamori.
    Och många gånger så vill inte den otrogna att partnern ska ha samma friheter att ligga runt som den otrogna själv har.
    Lite märkligt om man anser att det är så naturligt,kan jag tycka.
    Att det är det naturliga är det ingen tvekan om. Vi är primater i grund och botten. Det är helt enkelt så vi är genetiskt kodade allt annat är bara trams.

Skrev redan tidigare att man blir lögnare när man blir förälskad så vad är det du inte förstår i detta.
  • molly50
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 17:58:51 följande:
    Att det är det naturliga är det ingen tvekan om. Vi är primater i grund och botten. Det är helt enkelt så vi är genetiskt kodade allt annat är bara trams.

Skrev redan tidigare att man blir lögnare när man blir förälskad så vad är det du inte förstår i detta.
    Du svarar fortfarande inte på frågan.
    Om det är det naturliga för alla,som du anser,varför kan man då inte vara ärlig mot sin partner om att man ligger runt med andra bakom dennes rygg?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 17:54:59 följande:
    Om du bemödade dig med att läsa och inte bara reagera så skull du inse att du redan för länge sedan har fått svar på din tramsiga frågor. Som redan nämnts så sök hjälp för dina trauma knutna till otrohet för du kan inte må bra i din frustration.
    Vad var det jag missade menar du?

Det enda du snackade om var dina egna subjektiva åsikter om vad du anser om mig, men du svarade ju inte på en enda fråga jag ställde.

Vore det inte bättre om du diskuterar sakligt? för även om dina åsikter om mig säkert är jätteintressanta för dig så tillför ju det inte ett dugg till det som diskuteras och jag personligen skliter ju fullkomligen i vad just du tycker om mig Eva Flört
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 17:58:51 följande:

Fast det är ju fortfarande inget svar på frågan....

Om det nu är så som du påstår, varför är man inte ärlig med det inför sin partner?

Om man inte är monogam, varför går man öht in i ett monogamt föärhållande?
  • Anonym (Eva)
    molly50 skrev 2022-02-23 18:00:54 följande:
    Du svarar fortfarande inte på frågan.
    Om det är det naturliga för alla,som du anser,varför kan man då inte vara ärlig mot sin partner om att man ligger runt med andra bakom dennes rygg?
    Men jösses. Har du inte fattat något. Man ljuger sig blå både för sig själv och för sin partner i början av en relation och säger det man tror att en partner vill höra och sedan har man målar in sig i ett hörn. Det är helt naturliga mänskliga beteenden vilket sedan blir ett problem när förälskelsen är över och vardagen tar vid. Inte det minsta konstigt utan ren biologi. Eller lite råare hitta dom, lura dom, knulla dom men sedan har man tyvärr lutat in sig själv i ett nät där det kan vara sunt och naturligt att knulla runt lite för att inte bli helt kvävd av nätet. 

Vi lever tyvärr inte i din etiopiska fantasivärld utan svek och otrohet ingår som en naturlig del i mänskliga relationer och då mår man bra mycket bättre om man accepterar att det är så världen ser ut och också förstår att det är rätt naturligt att det är så det ser ut.

Om du ännu inte fattar så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:10:30 följande:
    Men jösses. Har du inte fattat något. Man ljuger sig blå både för sig själv och för sin partner i början av en relation och säger det man tror att en partner vill höra och sedan har man målar in sig i ett hörn. Det är helt naturliga mänskliga beteenden vilket sedan blir ett problem när förälskelsen är över och vardagen tar vid. Inte det minsta konstigt utan ren biologi. Eller lite råare hitta dom, lura dom, knulla dom men sedan har man tyvärr lutat in sig själv i ett nät där det kan vara sunt och naturligt att knulla runt lite för att inte bli helt kvävd av nätet. 

Vi lever tyvärr inte i din etiopiska fantasivärld utan svek och otrohet ingår som en naturlig del i mänskliga relationer och då mår man bra mycket bättre om man accepterar att det är så världen ser ut och också förstår att det är rätt naturligt att det är så det ser ut.

Om du ännu inte fattar så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
    Det är det väl inte, alla ljuger ju inte sig blå och alla springer inte runt och är otrogna heller. 

Att vara feg en lögnare som inte kan stå för vad man vill och vem man är är inte biologi det är ett val, skulle vi vara genetiskt proggramerade att svika och ljuga så skulle ju alla göra så och så är ju inte fallet.

Faktiskt lever vi till större del i den sk "utopiska" världen du påstår inte existerar för om det inte vore så så skulle ju alla människor springa runt och ljuga för varandra om precis allting och försöka blåsa varandra i allt. Men så är det ju inte... det mesta i samhället bygger att de flesta männsikor faktiskt har lite respekt och empati för varandra.

Om du inte kan fatta att alla inte har samma sätt att förhålla sig till ärlighet som du har så kan ju ingen hjälpa dig.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-23 18:25:15 följande:
    Det är det väl inte, alla ljuger ju inte sig blå och alla springer inte runt och är otrogna heller. 

Att vara feg en lögnare som inte kan stå för vad man vill och vem man är är inte biologi det är ett val, skulle vi vara genetiskt proggramerade att svika och ljuga så skulle ju alla göra så och så är ju inte fallet.

Faktiskt lever vi till större del i den sk "utopiska" världen du påstår inte existerar för om det inte vore så så skulle ju alla människor springa runt och ljuga för varandra om precis allting och försöka blåsa varandra i allt. Men så är det ju inte... det mesta i samhället bygger att de flesta männsikor faktiskt har lite respekt och empati för varandra.

Om du inte kan fatta att alla inte har samma sätt att förhålla sig till ärlighet som du har så kan ju ingen hjälpa dig.
    Tror du själv på detta trams.
Svar på tråden Otrohet... trött på höra