• Anonym (I)

Otrohet... trött på höra

Blir så ledsen av att läsa så många trådar här som handlar om otrohet. Verkar vara ett vanligt problem. Ni som är otrogna varför är ni det?

kommer aldrig förstå, min partner valde att försöka få till det sexuellt med tjejer när jag var höggravid. Han var trogen och gjorde allt för mig men passade sedan på att vara otrogen när jag var höggravid. Har hela tiden velat ha en förklaring men han har hela tiden sagt att han inte vet varför. Enligt mig är han feg och vet varför men vill Inte säga varför. sen kom det fram att jag sällan var hemma under Graviditeten och att han saknade mig... jag jobbade mycket för att kunna ha det bättre ekonomiskt sen när jag blev mammaledig... jag sa att hans förklaring var väldigt skev och då sa han att han ville vara otrogen för att jag var väldigt passiv och stel i sängen.. jag blev förkrossad och började gråta.. då ändra han sig att han inte sa så och började direkt göra en efterkonstruktion... och sen nämnde han att bruden han träffa bakom min rygg (det hände inget mellan dom) var en vän men att han kände sexuell attraktion. Förstår inte varför man träffar nån man har sexuell attraktion och raggar på när man har tjej?? 

• Svar på tråden Otrohet... trött på höra
  • Dirtyminded
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-23 11:21:51 följande:
    Håller med... dessutom bygger hela den argumentationen på ett egoistiska tänk. Där man enbart utgår ifrån vad man själv mår bäst av. Så den där sk "boosten" är oftast en boost för den som är otrogen...inte den som blir bedragen.

Att säga att man gör förhållandet en tjänst genom att svika, ljuga och förnedra sin partner är ju ett hål i huvudet argument. Lite som att påstå att bara för att jag får en boost av att pissa i ditt kaffe och låta dig dricka det så är det något som vi båda mår bra av. 
    Nej. Jag blir märkbart gladare och ser vardagen på ett ljusare sätt om jag får utlopp för mina sexuella känslor. Det skulle jag utan tvekan gynnar även den partner som blir bedragen? 

Så för att din jämförelse inte ska halta, under förutsättning att ditt piss smakar vaniljessens eller skummad mjölk, så, pissa på! Flört
  • Anonym (Förståsigpåaren)
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-23 16:09:54 följande:
    Svek och lögner är ingen naturlag det är ett val vissa gör som andra inte gör.

Det andra resonemanget är ju ganska självklart för om du inte kan stå för dina åsikter inför din partner så betyder ju det att du inte tror på att de kommer hålla.

Du påstår ju att din otrohet är jättebra för både dig och din partner, du påstår att alla vill knulla runt med andra än sin partner... om det stämmer så borde ju din partner hålla med om det... varför håller du då det hemligt för dina partner?
    Jag säger en sak och du översätter det till något helt annat. Då blir resonemanget helt meningslöst tyvärr. Jag tror du har för mycket ilska i dig för att kunna resonera kring dessa saker utan att det blir osunt för dig.

Kanske du har haft en upplevelse av otrohet som du behöver prata om med någon professionell?
  • Anonym (Rätt till sin sexualitet)

De vill göra det för de har rätt till sin kropp och sexliv. 

• molly50
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 13:00:07 följande:
    Inte nu igen. När skall du äntligen fattat att det är inte alltid så enkelt. Otroligt lätt att sitta bakom ett tangentbord och predika moral. Livet är inte så enkelt utan det är många faktorer som spelar i de val människor gör utan att det för den sakens skull är gör dom till onda människor. Är förbaskat trött på att höra om din förra relation och hur djupt kränkt du blev av att ditt ex. Valde att lätta på trycket med att unna sig lite sex vid sidan om. Det var säkert en helt sund och naturlig reaktion på hur er relation fungerade och inget som du på något sätt kan förvänta dig skall väcka min sympati.
    Nu var det du som drog upp min förra relation och mitt ex otrohet.
    Jag har överhuvudtaget inte nämnt det utan diskuterar mer generellt.

Vad är det som gör det lättare att bedra sin partner än att göra slut,menar du?
    Är man rädd att såra så blir ju partnern sårad oavsett vilket val man gör.
    För mig är det bara feghet att hellre välja otrohet än att prata eller göra slut.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Rätt till sin sexualitet) skrev 2022-02-23 16:41:18 följande:

De vill göra det för de har rätt till sin kropp och sexliv. 

Men de har inte rätt att svika och förnedra sin partner.

Att du äger din kropp ger dig inte rätt att göra vad du vill mot andra med din kropp.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förståsigpåaren) skrev 2022-02-23 16:39:32 följande:
    Jag säger en sak och du översätter det till något helt annat. Då blir resonemanget helt meningslöst tyvärr. Jag tror du har för mycket ilska i dig för att kunna resonera kring dessa saker utan att det blir osunt för dig.

Kanske du har haft en upplevelse av otrohet som du behöver prata om med någon professionell?
    Ok, förklara då vad du menade med ditt resonemang?

Om det du säger stämmer borde väl din partner hålla med dig eller?
  • Anonym (Förståsigpåaren)
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-23 16:49:57 följande:
    Ok, förklara då vad du menade med ditt resonemang?

Om det du säger stämmer borde väl din partner hålla med dig eller?
    Resonera med ilskna personer är omöjligt tyvärr. Ha en fin dag och försök tänka mer positivt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förståsigpåaren) skrev 2022-02-23 16:57:20 följande:
    Resonera med ilskna personer är omöjligt tyvärr. Ha en fin dag och försök tänka mer positivt.
    Jasså, jag bad ju dig förklara vad DU menade med ditt resonemang. 

Om du sitter och påstår att andra misstolkar det du skriver men när du ombeds förklara vad du menade så vill du inte göra det så kan man ju lätt tolka det du helt har jävligt svårt att förklara dig och snackar bort det med att andra bara inte förstår.

Frågan är ju ganska enkel.... om det du säger stämmer bode väl din partner hålla med dig?

Ska jag tolka ditt slingrande som att du helt enkelt inte tror att hon kommer hålla med dig? 
  • Anonym (Eva)
    molly50 skrev 2022-02-23 16:45:24 följande:
    Nu var det du som drog upp min förra relation och mitt ex otrohet.
    Jag har överhuvudtaget inte nämnt det utan diskuterar mer generellt.

Vad är det som gör det lättare att bedra sin partner än att göra slut,menar du?
    Är man rädd att såra så blir ju partnern sårad oavsett vilket val man gör.
    För mig är det bara feghet att hellre välja otrohet än att prata eller göra slut.
    Det är ett helt naturligt sätt att behålla realtionen och inte röra om i grytan och samtidigt få utlopp för sin sexualitet och äventyrslusta. Inget konstigt alls om man nu väljer det rätt onaturliga sättet att leva som monogama relationer är vilket bevisas av att otrohet är vanligt och där har vi ett stort mörkertal med alla affärer som aldrig uppdagas och ställer till det i relationer. Väljer man att leva monogamt är man helt enkelt rejält obegåvad om man inte samtidigt tar med i beräkningen att ens partner någon gång kommer att ha lite skoj vid sidan om.
  • Anonym (TR)
    Anonym (Förståsigpåaren) skrev 2022-02-23 16:57:20 följande:
    Ska man säga samma sak till sin bedragna partner?
Svar på tråden Otrohet... trött på höra