Inlägg från: Anonym (TR) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TR)

Otrohet... trött på höra

Anonym (Eva) skrev 2022-02-18 13:50:13 följande:
    Jösses.

Om nu lite otrohet skulle vara en så stor sak är det konstigt att det är så utbrett. 

Blir så mycket enklare att leva om man inser att otrohet är vanligt förekommande och inte lever på några rosa moln av illusion om den monogama lyckan som påfallande ofta visar sig vara vara en just illusion. 
    Har du varit otrogen?

Har du blivit bedragen? Hur gick det sedan?
  • Anonym (TR)
    Anonym (2 ggr) skrev 2022-02-21 22:48:53 följande:

Under långt äktenskap var jag otrogen 3 gånger. Hade långa förhållanden vid sidan med 2 av dem. Det var innan vi fick barn.
    Ingen vet.

Hade noll attraktion kvar för min partner Träffades unga. 

Jag har inte ångrat nåt. Skötte det snyggt. Inget dåligt samvete. 

Varför skaffade du barn med någon som du tröttnad på och redan bedragit med två långa förhållanden vid sidan av?
  • Anonym (TR)
    Anonym (Förståsigpåaren) skrev 2022-02-23 16:57:20 följande:
    Resonera med ilskna personer är omöjligt tyvärr. Ha en fin dag och försök tänka mer positivt.
    Ska man säga samma sak till sin bedragna partner?
  • Anonym (TR)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:10:30 följande:
    Men jösses. Har du inte fattat något. Man ljuger sig blå både för sig själv och för sin partner i början av en relation och säger det man tror att en partner vill höra och sedan har man målar in sig i ett hörn. Det är helt naturliga mänskliga beteenden vilket sedan blir ett problem när förälskelsen är över och vardagen tar vid. Inte det minsta konstigt utan ren biologi. Eller lite råare hitta dom, lura dom, knulla dom men sedan har man tyvärr lutat in sig själv i ett nät där det kan vara sunt och naturligt att knulla runt lite för att inte bli helt kvävd av nätet. 
    Tragiskt att du ska behöva ljuga för att få någon som du sedan ska svika.

Skriv poly i din tinder-beskrivning så är du på ditt spår redan från första början.
  • Anonym (TR)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:33:01 följande:
    Folk ljuger väldigt ofta och speciellt när det kan gynna dom. 
    Inget konstigt med det utan det är bara så vi fungerar.

Tror att du lever i en utopi som bara finns i ditt huvud och bakom ditt tangentbord.
    Många av oss ljuger inte alls väldigt ofta. Snara skulle jag vilja påstå att det är rätt sällan.

Men du verkar ha en moral som endast går ut på att gynna dig själv. Tragiskt. Försök med motsatsen, dvs gör något för andra. Du kommer nog finna ett nöje i det med.
  • Anonym (TR)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 19:58:44 följande:
    Vad fan yrar du om nu.
    Jag är väldigt öppen med att jag är Polly.
    Om du bemödade dig om att läsa inlägg innan du börjar svamla skulle du förstå att det handlar om rent generellt beskrivningar om hur människor faktiskt fungerar och inte om hur jag hanterar och söker relationer. 
    Du skrev själv att du ljög i början av förhållanden...
  • Anonym (TR)
    Dirtyminded skrev 2022-02-24 11:02:19 följande:
    Men du har rätt i att det naturligtvis inte är så lockade att framstå som falsk och lögnaktig, varför diskretion i otrohetsaffärer naturligtvis är att föredra. Flört
    Att som otrogen försöka att inte visa sig vara falsk och lögnaktig är just falskt och lögnaktigt.
Svar på tråden Otrohet... trött på höra