• Anonym (I)

Otrohet... trött på höra

Blir så ledsen av att läsa så många trådar här som handlar om otrohet. Verkar vara ett vanligt problem. Ni som är otrogna varför är ni det?

kommer aldrig förstå, min partner valde att försöka få till det sexuellt med tjejer när jag var höggravid. Han var trogen och gjorde allt för mig men passade sedan på att vara otrogen när jag var höggravid. Har hela tiden velat ha en förklaring men han har hela tiden sagt att han inte vet varför. Enligt mig är han feg och vet varför men vill Inte säga varför. sen kom det fram att jag sällan var hemma under Graviditeten och att han saknade mig... jag jobbade mycket för att kunna ha det bättre ekonomiskt sen när jag blev mammaledig... jag sa att hans förklaring var väldigt skev och då sa han att han ville vara otrogen för att jag var väldigt passiv och stel i sängen.. jag blev förkrossad och började gråta.. då ändra han sig att han inte sa så och började direkt göra en efterkonstruktion... och sen nämnde han att bruden han träffa bakom min rygg (det hände inget mellan dom) var en vän men att han kände sexuell attraktion. Förstår inte varför man träffar nån man har sexuell attraktion och raggar på när man har tjej?? 

• Svar på tråden Otrohet... trött på höra
  • Tukt
    Anonym (I) skrev 2022-02-17 23:02:42 följande:
    Otrohet... trött på höra

Blir så ledsen av att läsa så många trådar här som handlar om otrohet. Verkar vara ett vanligt problem. Ni som är otrogna varför är ni det?

kommer aldrig förstå, min partner valde att försöka få till det sexuellt med tjejer när jag var höggravid. Han var trogen och gjorde allt för mig men passade sedan på att vara otrogen när jag var höggravid. Har hela tiden velat ha en förklaring men han har hela tiden sagt att han inte vet varför. Enligt mig är han feg och vet varför men vill Inte säga varför. sen kom det fram att jag sällan var hemma under Graviditeten och att han saknade mig... jag jobbade mycket för att kunna ha det bättre ekonomiskt sen när jag blev mammaledig... jag sa att hans förklaring var väldigt skev och då sa han att han ville vara otrogen för att jag var väldigt passiv och stel i sängen.. jag blev förkrossad och började gråta.. då ändra han sig att han inte sa så och började direkt göra en efterkonstruktion... och sen nämnde han att bruden han träffa bakom min rygg (det hände inget mellan dom) var en vän men att han kände sexuell attraktion. Förstår inte varför man träffar nån man har sexuell attraktion och raggar på när man har tjej?? 

Låter som en tråd ganska nyligen det här.
  • Anonym (Inte för att det är ett försvar...)

Men just höggraviditet är högrisktid för att män skall vänstra. Fullt jämförbart med nära anslutning till en mans vasektomi för kvinnor. Varför? Ingen aning. Men benägenheten att vänstra är kraftigt förhöjd då.

• Tesskk
    Anonym (Inte för att det är ett försvar...) skrev 2022-02-17 23:13:26 följande:

Men just höggraviditet är högrisktid för att män skall vänstra. Fullt jämförbart med nära anslutning till en mans vasektomi för kvinnor. Varför? Ingen aning. Men benägenheten att vänstra är kraftigt förhöjd då.

Varför är det så? De är ju då kvinnan som mest behöver stöd 
  • Anonym (Inte för att det är ett försvar...)
    Tesskk skrev 2022-02-17 23:18:19 följande:
    Varför är det så? De är ju då kvinnan som mest behöver stöd 
    Jag har inte en aning. Det är det sämsta tänkbara tillfället, och då är risken som högst. Riktigt rubbat. 

Men otrohet är ju lite det, det är ju inte bara sex (sex kan man ha med sin partner eller sig själv) utan även ett svek. Så ju större sveket är ju sexigare blir det kanske?

Nog därför många män fantiserar om svägerska, svärmor, styvdotter, fruns bästa väninna, fruns syster...den typen av personer. Eftersom det är mer fel än "bara" otrohet blir det sexigare kanske.
  • Anonym (Lillstrumpa)

Är ni fortfarande ett par? Det måste nog vara det lägsta, att vara otrogen när ens partner är gravid. Du är värd bättre

• Anonym (:-()

När mäns kvinna är höggravid blir de så jävla säkra på att hon är hans helt och hållet, att han i och med det kan göra vad som helst utan att hon lämnar och hon ändå kommer stanna hur han än uppför sig eftersom hon behöver honom i o m barnet? Erövringen är fullkomlig eftersom hon är i en behövande situation och är "försvagad" och skör?

Otrohet är psykisk misshandel! Tillåt inte misshandel någonsin! Lämna även som höggravid om du utsätts för otrohet! Ni kan ha barnet varannan vecka sedan!

• Anonym (Emma)

Jag tänker att man inte bara ska prata om sex när man pratar otrohet. Som att det enbart är något köttsligt. Detta varierar. Visa kickar på det äventyrliga. 

Jag själv va kär i mannen jag bedrog min partner med. Jag älskade den andra mannen enormt. 

Men jag var ju upptagen och den här mannen va upptagen.

Det var ju väldigt smidigt då min partner och mannens fru va vänner. Alltså mannen jag va otrogen med. 

Det gjorde ju att vi alltid kunde visa upp att vår relation inte va konstig, jag va ju upptagen också. Så varför skulle jag velat ha hennes man? 

Alla människor är inte snälla. Många är egoistiska men majoriteten är rädda. Rädda för att bryta upp, rädda för att flytta, rädda för att byta land, rädda för att prova nya maträtter från kulturer vi inte är vana vid. 

Om jag nu va kär i någon annan, hur länge skulle det hålla i sig? Ska man stanna eller gå? 

Sedan tror jag inte man ligger med någon när frun är hemma och är höggravid för att man längtar sig bort från sin fru, rent generellt. Det är väl oftare mer som när man är otrogen på sin svensexa. Sista chansen att leva livet och doppa nya andra kvinnor. Sedan är det ju kört. 

• Anonym (Eva)
    Anonym (Inte för att det är ett försvar...) skrev 2022-02-17 23:13:26 följande:

En i grunden väldigt sund överlevnadsstrategi, som enligt vissas moralnormer blir lite fel. En mycket vanlig orsak till denna strategi kan nästan kallas för en förtid förlostningspsykos. Man känner helt enkelt att det liv man är van vid kommer att förändras med ökat ansvar och att man kommer att bli låst och bunden i föräldraskapet så den sitta chansen till att känns lite frihet är att ha lite sex vid sidan om. Samma mekanism gör att det är rätt vanligt att mammor som nyss fött barn har sex vid sidan om. Helt enkelt den sista frihet man har kvar.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Emma) skrev 2022-02-18 00:15:29 följande:

Jag tänker att man inte bara ska prata om sex när man pratar otrohet. Som att det enbart är något köttsligt. Detta varierar. Visa kickar på det äventyrliga. 

Jag själv va kär i mannen jag bedrog min partner med. Jag älskade den andra mannen enormt. 

Men jag var ju upptagen och den här mannen va upptagen.

Det var ju väldigt smidigt då min partner och mannens fru va vänner. Alltså mannen jag va otrogen med. 

Det gjorde ju att vi alltid kunde visa upp att vår relation inte va konstig, jag va ju upptagen också. Så varför skulle jag velat ha hennes man? 

Alla människor är inte snälla. Många är egoistiska men majoriteten är rädda. Rädda för att bryta upp, rädda för att flytta, rädda för att byta land, rädda för att prova nya maträtter från kulturer vi inte är vana vid. 

Om jag nu va kär i någon annan, hur länge skulle det hålla i sig? Ska man stanna eller gå? 

Sedan tror jag inte man ligger med någon när frun är hemma och är höggravid för att man längtar sig bort från sin fru, rent generellt. Det är väl oftare mer som när man är otrogen på sin svensexa. Sista chansen att leva livet och doppa nya andra kvinnor. Sedan är det ju kört. 

Otrohet är inte bara något köttsligt, otrohet är när man går bakom ryggen på sin partner sexuellt och/eller känslomässigt. Du tänker på sexuell otrohet, men känslomässig otrohet är precis lika falskt och förnedrande.

Jag tycker inte det gör någon som helst skillnad av vilken anledning man är otrogen... om man var kär, kåt eller både och.... oavsett vilket så valde man att bedra sin partner. I grunden spelar vad man kände(kärlek eller kåthet eller både och) mindre roll, det intressanta är varför man valde att hantera vad man nu än kände på det sättet när det fanns andra sätt att hantera det på? Och att argumentera för att det på något sätt skulle vara "finare" att svika, ljuga och förnedra sin partner för att man minsann var käääär och inte bara kåt låter ju mest som en väldigt dålig ursäkt.

Ja det ligger lite i tiden att man inte kan offra något för att vinna något annat utan ska bara ha både och till vilket pris som helst. Idag konsumerar vi förhållanden (och människor) precis som man konsumerar varor. Lägg på ett extrem individualistiskt samhälle som hela tiden tenderar att fokusera på jaget, mina egna drömmar, mina egna behov, mina egna känslor som alltid är viktigare än någon annans så är det kanske inte så konstigt att det blir som det blir.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-18 05:10:15 följande:
    En i grunden väldigt sund överlevnadsstrategi, som enligt vissas moralnormer blir lite fel. En mycket vanlig orsak till denna strategi kan nästan kallas för en förtid förlostningspsykos. Man känner helt enkelt att det liv man är van vid kommer att förändras med ökat ansvar och att man kommer att bli låst och bunden i föräldraskapet så den sitta chansen till att känns lite frihet är att ha lite sex vid sidan om. Samma mekanism gör att det är rätt vanligt att mammor som nyss fött barn har sex vid sidan om. Helt enkelt den sista frihet man har kvar.
    Eller så handlar det bara om omognad och egoism där man har svårt för att offra sitt gamla liv för ett nytt och försöker äta kakan och ha den kvar?

"Enligt vissas moralnormer" är ju lite missvisande... 99% av människorna på planeten gillar inte att man sviker dem eller ljuger för dem...det är en moralnorm som är ganska enhetlig oavsett kön och kultur... inte ens människor som sviker och ljuger för andra gillar att andra sviker och ljuger för dem. Det som däremot kan skilja från person till person och kultur till kultur är hur man ser på sex och relationer... vissa är ok med att deras partner ligger med andra.... MEN det betyder INTE att de är ok med att deras partner ljuger för dem.

Så de vore bra om du inte blandar ihop normer kring sex och förhållanden och normer kring ärlighet.
Svar på tråden Otrohet... trött på höra