• Anonym (I)

Otrohet... trött på höra

Blir så ledsen av att läsa så många trådar här som handlar om otrohet. Verkar vara ett vanligt problem. Ni som är otrogna varför är ni det?

kommer aldrig förstå, min partner valde att försöka få till det sexuellt med tjejer när jag var höggravid. Han var trogen och gjorde allt för mig men passade sedan på att vara otrogen när jag var höggravid. Har hela tiden velat ha en förklaring men han har hela tiden sagt att han inte vet varför. Enligt mig är han feg och vet varför men vill Inte säga varför. sen kom det fram att jag sällan var hemma under Graviditeten och att han saknade mig... jag jobbade mycket för att kunna ha det bättre ekonomiskt sen när jag blev mammaledig... jag sa att hans förklaring var väldigt skev och då sa han att han ville vara otrogen för att jag var väldigt passiv och stel i sängen.. jag blev förkrossad och började gråta.. då ändra han sig att han inte sa så och började direkt göra en efterkonstruktion... och sen nämnde han att bruden han träffa bakom min rygg (det hände inget mellan dom) var en vän men att han kände sexuell attraktion. Förstår inte varför man träffar nån man har sexuell attraktion och raggar på när man har tjej?? 

• Svar på tråden Otrohet... trött på höra
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:27:58 följande:
    Tror du själv på detta trams.
    Var det ett sakligt svar?

Spriger ALLA runt och ljuger om precis allt?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-23 18:30:09 följande:
    Var det ett sakligt svar?

Spriger ALLA runt och ljuger om precis allt?
    Folk ljuger väldigt ofta och speciellt när det kan gynna dom. 
    Inget konstigt med det utan det är bara så vi fungerar.

Tror att du lever i en utopi som bara finns i ditt huvud och bakom ditt tangentbord.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:33:01 följande:

Tror att du lever i en utopi som bara finns i ditt huvud och bakom ditt tangentbord.
    Vissa gör det men inte alla, eller hur?

Så då kan du ju inte påstår att det är mänsklig natur och genetiskt för även de som inte ljuger är ju oxå människor.

Och om de flesta inte ljuger konstant om precis allting 24/7 så är det ju ingen utopi utan verklighet.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-23 18:35:47 följande:
    Vissa gör det men inte alla, eller hur?

Så då kan du ju inte påstår att det är mänsklig natur och genetiskt för även de som inte ljuger är ju oxå människor.

Och om de flesta inte ljuger konstant om precis allting 24/7 så är det ju ingen utopi utan verklighet.
    Du är fan i mig riktigt underhållande i dina dumheter. Utan tvekan dagens mest humoristiska inlägg på FL har du lyckats åstadkomma. 

Jag lägger med detta helt ner att försöka konversera med dig då det är helt meningslöst. 

Får dock ge både dig och Molly en eloge för den energi ni lägger ner på att förfasas över otrohet. Har läst era inlägg under många år med samma argument. 

Fundera gärna över vad ni tror att ni åstadkommit under dessa år. 

Min persoliga uppfattning är att summan av det ni har åstadkommit är lika med noll. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:47:29 följande:
    Du är fan i mig riktigt underhållande i dina dumheter. Utan tvekan dagens mest humoristiska inlägg på FL har du lyckats åstadkomma. 

Jag lägger med detta helt ner att försöka konversera med dig då det är helt meningslöst. 

Får dock ge både dig och Molly en eloge för den energi ni lägger ner på att förfasas över otrohet. Har läst era inlägg under många år med samma argument. 

Fundera gärna över vad ni tror att ni åstadkommit under dessa år. 

Min persoliga uppfattning är att summan av det ni har åstadkommit är lika med noll. 
    Och du är underhållande i ditt osakliga BS.

Förstår att du lägger ner för du verkar ha väldigt svårt att föra en saklig diskussion, vilket iof kan bero på att dina argument bara är en samling känsloargument utan substans som jag gissar bottnar i oförmåga att kunna se utanför din egen lilla verklighet och en väldigt trasig moralkompass.
  • molly50
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:10:30 följande:
    Men jösses. Har du inte fattat något. Man ljuger sig blå både för sig själv och för sin partner i början av en relation och säger det man tror att en partner vill höra och sedan har man målar in sig i ett hörn. Det är helt naturliga mänskliga beteenden vilket sedan blir ett problem när förälskelsen är över och vardagen tar vid. Inte det minsta konstigt utan ren biologi. Eller lite råare hitta dom, lura dom, knulla dom men sedan har man tyvärr lutat in sig själv i ett nät där det kan vara sunt och naturligt att knulla runt lite för att inte bli helt kvävd av nätet. 

Vi lever tyvärr inte i din etiopiska fantasivärld utan svek och otrohet ingår som en naturlig del i mänskliga relationer och då mår man bra mycket bättre om man accepterar att det är så världen ser ut och också förstår att det är rätt naturligt att det är så det ser ut.

Om du ännu inte fattar så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
    Om det är naturligt att ljuga sig blå för den man älskar,hur kommer det sig då att alla inte gör det?
    Att ljuga ser jag mer som ett val man gör,inte som något naturligt.

Om du vill leva polygant,skulle det inte kännas bättre för dig då att vara ärlig om ditt levnadssätt?
    Din partner kanske också kan tänka sig att leva så.
    Det vet du ju inte om du inte ger densamme det valet.
  • Anonym (TR)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:10:30 följande:
    Men jösses. Har du inte fattat något. Man ljuger sig blå både för sig själv och för sin partner i början av en relation och säger det man tror att en partner vill höra och sedan har man målar in sig i ett hörn. Det är helt naturliga mänskliga beteenden vilket sedan blir ett problem när förälskelsen är över och vardagen tar vid. Inte det minsta konstigt utan ren biologi. Eller lite råare hitta dom, lura dom, knulla dom men sedan har man tyvärr lutat in sig själv i ett nät där det kan vara sunt och naturligt att knulla runt lite för att inte bli helt kvävd av nätet. 
    Tragiskt att du ska behöva ljuga för att få någon som du sedan ska svika.

Skriv poly i din tinder-beskrivning så är du på ditt spår redan från första början.
  • Anonym (TR)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 18:33:01 följande:

Många av oss ljuger inte alls väldigt ofta. Snara skulle jag vilja påstå att det är rätt sällan.

Men du verkar ha en moral som endast går ut på att gynna dig själv. Tragiskt. Försök med motsatsen, dvs gör något för andra. Du kommer nog finna ett nöje i det med.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (TR) skrev 2022-02-23 19:47:07 följande:
    Tragiskt att du ska behöva ljuga för att få någon som du sedan ska svika.

Skriv poly i din tinder-beskrivning så är du på ditt spår redan från första början.
    Vad fan yrar du om nu.
    Jag är väldigt öppen med att jag är Polly.
    Om du bemödade dig om att läsa inlägg innan du börjar svamla skulle du förstå att det handlar om rent generellt beskrivningar om hur människor faktiskt fungerar och inte om hur jag hanterar och söker relationer. 
  • Anonym (TR)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-23 19:58:44 följande:
    Vad fan yrar du om nu.
    Jag är väldigt öppen med att jag är Polly.
    Om du bemödade dig om att läsa inlägg innan du börjar svamla skulle du förstå att det handlar om rent generellt beskrivningar om hur människor faktiskt fungerar och inte om hur jag hanterar och söker relationer. 
    Du skrev själv att du ljög i början av förhållanden...
Svar på tråden Otrohet... trött på höra