Otrohet... trött på höra
Anonym (TR) skrev 2022-02-18 20:13:18 följande:
Har du varit otrogen?Har du blivit bedragen? Hur gick det sedan?
När jag varit otrogen så har det i 100% av fallen inletts som en sexuell attraktion, spänning, det förbjudna, etc.
I det fall när min partner var otrogen (den jag vet om, det är naturligtvis fullt möjligt att flera varit det) så gissar jag på att det handlade mer om kemi, men säkert kanske även de sexuella, eftersom hon var det med min bästa vän, och jag nu, i efterhand faktiskt kan se att de faktiskt passar jävligt bra ihop, och har det, såvitt jag vet, bra ihop idag.
Jag utgår i princip alltid från att mina partners är otrogna (dock har ingen av dem vågat erkänna det...). I det antagandet så gör jag mitt yttersta för att tillfredställa henne sexuellt, försöker vara lyhörd för hennes sexuella behov (även om de inte riktigt är på samma nivå som mina) och jag försöker så gott jag kan, att finnas till hand som stöd i hennes liv och i vårt familjeliv.
Skulle det komma fram att hon legat med någon annan skulle jag främst undra varför jag inte fick vara med, och skulle hon bli förälskad i någon annan och välja att leva med honom så är jag trygg i min övertygelse att jag iaf gjort allt jag kunnat för att göra henne lycklig med mig (nu bortser vi från det möjliga faktum att hon i teorin skulle kunna komma på att jag varit otrogen, om DET skulle vara anledningen till att hon väljer någon annan får jag naturligtvis skylla mig själv).
Så varför då vara otrogen? För mig handlar det, i princip, uteslutande om det sexuella. Precis som det sagts ovan så förändras förhållanden över tid. Barn sätter t ex ingen guldkant på sexlivet, även om de förgyller ens tillvaro och familjeliv på många andra sätt. Vi har varit tillsammans länge och hade ett ganska hett sexliv i början av vårt förhållande, dock aldrig på den nivå som jag vill vara.
Hon har helt enkelt inte samma intresse av sex som jag har.
Och min fast övertygelse är att en extremt diskret otrohetsaffär faktiskt kan göra underverk på ett i övrigt insomnat förhållande! OM man gör det på rätt sätt.
När det gäller TS fall så är det ju otroligt svårt att sia i anledningen. Var det den enda gången han var otrogen? Och om jag förstod det rätt så var han inte ens fysiskt otrogen? Isåfall skulle jag utan någon som helst tvekan säga att det handlade om rädsla för det nya liv som följer med ett barn, osäkerhet inför detta, och ett försök att ha kvar sin gamla "frihet" genom att känna att man fortfarande är attraktiv på "marknaden".
När det gäller de rent sexuella kommentarerna så är det ju enbart TS som kan rannsaka sig själv? Ligger det något i de kommentarerna? Och isåfall, är det något du kan tänka dig att jobba för att ändra på?
Om så är fallet så tror jag ni har en bra chans att få en bra framtid!
Men glöm inte att knulla lite mellan blöjbytena!