Anonym (man) skrev 2022-03-29 16:51:15 följande:
På vilket sätt menar du att det är misantropiskt att respektera sin partners åsikter och gränser? Jag skulle snarare vilja påstå att det är vad som är det absolut vanligaste och att enbart tänka på sig själv och skita andras åsikter och gränser är någon man oftast förknippar med egoism/narcissism.
Scenariot jag tog upp var ett av många EXEMPEL på sätt man kan strunta i sin partners åsikter och gränser och bara utgå ifrån sina egna som du kanske inte ska hänga upp dig på allt för mycket. Huvudpoängen (som jag oxå skrev) är att man kanske ska ha bådas åsikter och gränser som utgångspunkt och inte bara sina egna.
För om du läser i tråden så verkar det ju inte vara helt solklart var gränsen gå för vad man får eller inte får göra med ett gammalt KK när man är i ett förhållande, eller hur?
Om du slutar att konfrontera mej med misstolkningar kanske vi kan föra en diskussion.
Jag har inte påstått följande "På vilket sätt menar du att det är misantropiskt att respektera sin partners åsikter och gränser?? heller.
Nedan, skruvade, tankegångar är misantropiska. Jag känner ingen som tänker så, eller i alla fall inser att det är så skruvat att de inte nämner det högt. Du skriver liknande kväden dagarna i ända verkar det som? Med den utgångspunkten blir argumentation orimlig.
?Om du till exempel blir käääääär i din syrras man så gör ju dina känslor varken till eller från så länge du inte GÖR något av det och du kan gott ha dina kickar bäst du vill. Men om du som du skriver skiter i eventuella komplikationer och drar du av dig brallorna och knullar syrrans man på köksbordet framför syrran så kommer det ju få konsekvenser för andra oxå, eller hur??
?Jag tror till och med att det är ännu mer komplicerat än så... för många av de som har "goda vänner sedan länge som de ligger med" har ofta oxå en fantastisk förmåga att inte kunna skilja på vänskap och knull när de är i ett förhållande med någon och tycker det är det mest naturliga i världen att fortsätta ha samma slags relation med sin "kompis" som man hade som singel... och så blir de jätte förvånade när deras partner inte gillar det... va!!!! vad är problemet, vi är ju bara kompisar ju????? men bara råkar missa att alla knullar ju inte alltid med alla kompisar det har så en KK symboliserar kanske lite mer än baaaara vänskap för deras partner.?
Och nej, du propagerar fortfarande inte att man kan ta hänsyn till bådas åsikter, du vill att alla ska ta hänsyn till din. Och den visar inte bara noll tillit, den målar upp sjuka, verklighetsfrämmande skräckscenarion. Och tar noll hänsyn till andras åsikter, behov och känslor.