• Anonym (Fundersam)

Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?

Som topic. Hur gör ni med kontakten till er kk när ni träffar någon som ni inleder ett seriöst förhållande med? Hörs ni av överhuvudtaget eller klipper ni av kontakten med er kk helt och hållet?

Ok att skicka ett sms på alla hjärtans dag, jul, födelsedagar och liknande? 

• Svar på tråden Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?
  • Anonym (man)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-29 16:20:56 följande:

Nej, jag känner ingen så misantropisk som du. Det är långt från samma sak, 

Någon som utgår från de scenarion du målar upp som utgångspunkt. Det finns ju ingen som utgår från sej själv, och sina förvirrade tankar, så mycket som du gör. Sedan vill du att alla andra ska anpassa sej till det. Resonemanget är bakvänt. 

Om du begär att en partner ska sluta ha kontakt med vänner för att stilla DIN oro är det ju du som är den stora egoisten och bara tänker på dej själv. 

På vilket sätt menar du att det är misantropiskt att respektera sin partners åsikter och gränser? Jag skulle snarare vilja påstå att det är vad som är det absolut vanligaste och att enbart tänka på sig själv och skita andras åsikter och gränser är någon man oftast förknippar med egoism/narcissism.

Scenariot jag tog upp var ett av många EXEMPEL på sätt man kan strunta i sin partners åsikter och gränser och bara utgå ifrån sina egna som du kanske inte ska hänga upp dig på allt för mycket. Huvudpoängen (som jag oxå skrev) är att man kanske ska ha bådas åsikter och gränser som utgångspunkt och inte bara sina egna.

För om du läser i tråden så verkar det ju inte vara helt solklart var gränsen gå för vad man får eller inte får göra med ett gammalt KK när man är i ett förhållande, eller hur?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-29 16:20:56 följande:

Nej, jag känner ingen så misantropisk som du. Det är långt från samma sak, 

Någon som utgår från de scenarion du målar upp som utgångspunkt. Det finns ju ingen som utgår från sej själv, och sina förvirrade tankar, så mycket som du gör. Sedan vill du att alla andra ska anpassa sej till det. Resonemanget är bakvänt. 

Om du begär att en partner ska sluta ha kontakt med vänner för att stilla DIN oro är det ju du som är den stora egoisten och bara tänker på dej själv. 

Om du kollar igenom tråden igen. Vem är det som vill ändra på (man):s tankar?
  • Anonym (VR)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-29 16:48:46 följande:
    Finns inte mycket förvirring här. Pratar man som vissa kärringar på FL får man stå ut med förväxlingar.
    Inte nog  med att du förväxlar. Du skriver ju ned din förvirring. Du tror att det tillför tråden något att du gör det? 
  • Anonym (man)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-29 17:29:44 följande:
    Inte nog  med att du förväxlar. Du skriver ju ned din förvirring. Du tror att det tillför tråden något att du gör det? 
    Det vore ju bra om du kunde hålla diskussionen saklig.

Exakt vad är det FYI förväxlar menar du?
    På vilket sätt menar du att det FYI skriver är förvirrat?
    Är det upp till dig att avgöra om det FYI skriver är värt något för tråden eller inte?
  • Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-29 16:51:15 följande:
    På vilket sätt menar du att det är misantropiskt att respektera sin partners åsikter och gränser? Jag skulle snarare vilja påstå att det är vad som är det absolut vanligaste och att enbart tänka på sig själv och skita andras åsikter och gränser är någon man oftast förknippar med egoism/narcissism.

Scenariot jag tog upp var ett av många EXEMPEL på sätt man kan strunta i sin partners åsikter och gränser och bara utgå ifrån sina egna som du kanske inte ska hänga upp dig på allt för mycket. Huvudpoängen (som jag oxå skrev) är att man kanske ska ha bådas åsikter och gränser som utgångspunkt och inte bara sina egna.

För om du läser i tråden så verkar det ju inte vara helt solklart var gränsen gå för vad man får eller inte får göra med ett gammalt KK när man är i ett förhållande, eller hur?

Om du slutar att konfrontera mej med misstolkningar kanske vi kan föra en diskussion. 

Jag har inte påstått följande "På vilket sätt menar du att det är misantropiskt att respektera sin partners åsikter och gränser?? heller.

Nedan, skruvade, tankegångar är misantropiska. Jag känner ingen som tänker så, eller i alla fall inser att det är så skruvat att de inte nämner det högt. Du skriver liknande kväden dagarna i ända verkar det som? Med den utgångspunkten blir argumentation orimlig.

?Om du till exempel blir käääääär i din syrras man så gör ju dina känslor varken till eller från så länge du inte GÖR något av det och du kan gott ha dina kickar bäst du vill. Men om du som du skriver skiter i eventuella komplikationer och drar du av dig brallorna och knullar syrrans man på köksbordet framför syrran så kommer det ju få konsekvenser för andra oxå, eller hur??

?Jag tror till och med att det är ännu mer komplicerat än så... för många av de som har "goda vänner sedan länge som de ligger med" har ofta oxå en fantastisk förmåga att inte kunna skilja på vänskap och knull när de är i ett förhållande med någon och tycker det är det mest naturliga i världen att fortsätta ha samma slags relation med sin "kompis" som man hade som singel... och så blir de jätte förvånade när deras partner inte gillar det... va!!!! vad är problemet, vi är ju bara kompisar ju????? men bara råkar missa att alla knullar ju inte alltid med alla kompisar det har så en KK symboliserar kanske lite mer än baaaara vänskap för deras partner.?

Och nej, du propagerar fortfarande inte att man kan ta hänsyn till bådas åsikter, du vill att alla ska ta hänsyn till din. Och den visar inte bara noll tillit, den målar upp sjuka, verklighetsfrämmande skräckscenarion. Och tar noll hänsyn till andras åsikter, behov och känslor.  

• Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-29 17:37:44 följande:
    Det vore ju bra om du kunde hålla diskussionen saklig.

Exakt vad är det FYI förväxlar menar du?
    På vilket sätt menar du att det FYI skriver är förvirrat?
    Är det upp till dig att avgöra om det FYI skriver är värt något för tråden eller inte?

Ha ha ha. Du är så inne i din keyboard rage att du vill plocka upp handsken för andra skribenter och tjafsa i deras ställe?

Blir det inte enklare om var och en tar sina egna strider? 

• Anonym (Relationsskapare)

Jag strävar efter att ha en kontinuerlig kontakt med mina KK som gynnar alla parter. Söker en livslång vänskap som kan förändras över tid och anpassas till allas behov och status på relation. Är helt öppen mot min sambo om mina kk. När jag fyllde jämt sist var båda närvarande på kalaset. En av dem är gift med en man sedan en tid och en är singel. Absolut ingen sex vid fast relation är mitt motto om inte den fasta partnern är ok med det. Att hålla i kontakterna har genom livet gynnat oss alla och besparat oss massa jagande på dejtingsidor. 

• Anonym (man)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-29 18:32:40 följande:

Ha ha ha. Du är så inne i din keyboard rage att du vill plocka upp handsken för andra skribenter och tjafsa i deras ställe?

Blir det inte enklare om var och en tar sina egna strider? 

Är det keyboard rage att be någon diskutera sakligt?

Hur var det med frågorna förresten?
  • Anonym (man)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-29 18:30:22 följande:

Om du slutar att konfrontera mej med misstolkningar kanske vi kan föra en diskussion. 

Jag har inte påstått följande "På vilket sätt menar du att det är misantropiskt att respektera sin partners åsikter och gränser?? heller.

Nedan, skruvade, tankegångar är misantropiska. Jag känner ingen som tänker så, eller i alla fall inser att det är så skruvat att de inte nämner det högt. Du skriver liknande kväden dagarna i ända verkar det som? Med den utgångspunkten blir argumentation orimlig.

?Om du till exempel blir käääääär i din syrras man så gör ju dina känslor varken till eller från så länge du inte GÖR något av det och du kan gott ha dina kickar bäst du vill. Men om du som du skriver skiter i eventuella komplikationer och drar du av dig brallorna och knullar syrrans man på köksbordet framför syrran så kommer det ju få konsekvenser för andra oxå, eller hur??

?Jag tror till och med att det är ännu mer komplicerat än så... för många av de som har "goda vänner sedan länge som de ligger med" har ofta oxå en fantastisk förmåga att inte kunna skilja på vänskap och knull när de är i ett förhållande med någon och tycker det är det mest naturliga i världen att fortsätta ha samma slags relation med sin "kompis" som man hade som singel... och så blir de jätte förvånade när deras partner inte gillar det... va!!!! vad är problemet, vi är ju bara kompisar ju????? men bara råkar missa att alla knullar ju inte alltid med alla kompisar det har så en KK symboliserar kanske lite mer än baaaara vänskap för deras partner.?

Och nej, du propagerar fortfarande inte att man kan ta hänsyn till bådas åsikter, du vill att alla ska ta hänsyn till din. Och den visar inte bara noll tillit, den målar upp sjuka, verklighetsfrämmande skräckscenarion. Och tar noll hänsyn till andras åsikter, behov och känslor.  

Börjar inte offerkoftan bli lite väl trång?

Om du inte känner någon som respekterar sin partners åsikter och gränser så kan jag absolut du inte förstår vad jag menar för du vet förmodligen inte vad respekt för andra människor är.Drömmer
  • Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-30 10:32:07 följande:
    Börjar inte offerkoftan bli lite väl trång?

Om du inte känner någon som respekterar sin partners åsikter och gränser så kan jag absolut du inte förstår vad jag menar för du vet förmodligen inte vad respekt för andra människor är.Drömmer

Du briljerar med din argumentationsteknik igen! Offerkofta? Vad får du allt ifrån. 

"Bättre tiga och misstänkas för att vara idiot än att öppna munnen och undanröja tvivel"

• Anonym (man)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-30 12:00:42 följande:

Du briljerar med din argumentationsteknik igen! Offerkofta? Vad får du allt ifrån. 

"Bättre tiga och misstänkas för att vara idiot än att öppna munnen och undanröja tvivel"

Så fort dina åsikter ifrågasätts så drar du på dig offerkoftan och tycker synd om dig själv och börjar prata person istället för sak och förnekar allt du skrivit... jaaag har minsann aldrig sagt att... och... du lägger ord i munnen på mig... etc, etc. Men när du ombeds förklara vad du menade för att slippa bli missförstådd så kan du inte svara på det heller utan snackar bort det med diverse BS om härskartekniker, bla bla bla...

Det är ju helt omöjligt att föra ett sakligt resonemang med någon som

1) Aldrig kan stå för det han skriver
    2) Inte kan svara på raka frågor
    3) Byter samtalsämne till att diskutera person istället för sak när det passar.

Om du nu känner dig så hemskt missförstådd och påhoppad, varför vill du då inte förklara vad du menade när du ombeds förklara?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2022-03-30 12:20:46 följande:
    Så fort dina åsikter ifrågasätts så drar du på dig offerkoftan och tycker synd om dig själv och börjar prata person istället för sak och förnekar allt du skrivit... jaaag har minsann aldrig sagt att... och... du lägger ord i munnen på mig... etc, etc. Men när du ombeds förklara vad du menade för att slippa bli missförstådd så kan du inte svara på det heller utan snackar bort det med diverse BS om härskartekniker, bla bla bla...

Det är ju helt omöjligt att föra ett sakligt resonemang med någon som

1) Aldrig kan stå för det han skriver
    2) Inte kan svara på raka frågor
    3) Byter samtalsämne till att diskutera person istället för sak när det passar.

Om du nu känner dig så hemskt missförstådd och påhoppad, varför vill du då inte förklara vad du menade när du ombeds förklara?
    Därför jag la ner. VR är bara inne för att jävlas. Han slänger in en kommentar och hoppas någon nappar...sen är det igång. Så tröttsamt.Kräks
  • Anonym (man)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-30 12:30:01 följande:
    Därför jag la ner. VR är bara inne för att jävlas. Han slänger in en kommentar och hoppas någon nappar...sen är det igång. Så tröttsamt.Kräks
    Ja du har nog rätt, det bästa vore nog att bara ignorera honom.
  • Elefantmannen2
    Anonym (VR) skrev 2022-03-28 19:18:08 följande:

Det verkar som att alla definierar och läser in väldigt olika i vad "KK" egentligen betyder. Då blir det ju begreppsförvirring man baserar resonemangen på. 

En del har goda vänner sedan länge som de ligger med on and off. Då blir det ju konstigt att bryta annan kontakt än just sexbiten? 

Andra verkar ha extremt hårt regelverk för det där man redan under förhållandet gör allt för att hålla känslor och privatliv separerat. Då blir det naturligt att avsluta all kontakt när man avslutar sexkontakterna?

Det här skriver jag under på. Inte bara i den här tråden. Det är ofta man diskuterar om varandra för att man har olika subjektiva värderingar av samma ord eller beteende. Otrohet, förhållande, stor, liten, ofta och mer. 

• Elefantmannen2

Och än mer destruktivt än definitionsmissar av subject är ju Humle och Dumle, eller Mr. X, eller hur det nu är, som dräper varenda tråd. 

Svar på tråden Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?