Inlägg från: Anonym (VR) |Visa alla inlägg
  • Anonym (VR)

Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?

Anonym (K) skrev 2022-01-04 11:21:45 följande:
    Naturligtvis kapar man kontakten om man är i en relation. Skicka sms osv går helt bort så klart. 
    Varför såklart och naturligtvis? Finns det något resonemang här?
  • Anonym (VR)
    Kråksången skrev 2022-03-25 00:35:05 följande:

KK grejen fungerar åtminstone inte för mig. Jag blir kär efter x antal ligg. 

Det känns som en fin egenskap. Stort att du kommit till insikt. Jag känner likadant. Det får mig inte att backa dock, kärleksadrenalin är fina grejer som jag inte vill leva utan. Komplikationer är sekundära. 
  • Anonym (VR)
    Anonym (USE ME ABUSE ME) skrev 2022-03-24 23:59:45 följande:

Verkar så sjukt hela KKgrejen, Som att människor var robotar som man bara kan använda sig av vid behov och stänga av fort pilen pekar åt annat håll.
    Fattar mig inte på sånt alls. Skulle aldrig funka för mig.

I´m all in eller all out!

Fint. Fast det är jobbigt att gå all in med någon som är halvljummen. Det är bra och dåligt att människor fungerar olika.
  • Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-25 12:49:28 följande:
    Det beror ju kanske på vilka slags komplikationer man pratar om och vilka de drabbar. Om den enda som drabbas är man själv så är det väl ok, men om komplikationerna drabbar andra hårt så känns ju det inte som något speciellt fint att trasa sönder andra människor så man själv ska få sin adrenalinkick?

Du trasslar verkligen in dig i dina egna resonemang. Ska man inte låta sig bli kär för att det sannolikt blir komplikationer? 

I.o.f.s spännande vis att lösa överpopulation på, ingen skapar förhållanden. 

Om det är en relation får ju alla inblandade "adrenalinkick", hur är det själviskt? Hur tänker du att det ska skapas någon enda typ av relationer? Precis alla är behäftade med komplikationer. 

Om din lösning är att sitta helt själv och spy misantropisk galla på nätet är ju det också en komplikation. En enbart negativ sådan 

• Anonym (VR)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-25 13:54:34 följande:
    Du har verkligen ett jädrans tunnelseende. Ser inga problem någonstans verkar det som. Bara du får ditt.
    Vad menar du? Har du några tankar eller bara nedlåtande oneliners utan grund? 
  • Anonym (VR)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-25 14:49:11 följande:
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-25 13:54:34 följande:
    Du har verkligen ett jädrans tunnelseende. Ser inga problem någonstans verkar det som. Bara du får ditt.
    Hur skall man annars tolka ditt inlägg? Hur han "alla få en adrenalinkick" menar du när vi pratar om fortsatt kontakt med gamla KK i ny relation?

Nej, vi pratar om att bli kär. Det framgår av det som jag citerar. Och om att skapa relationer. 

Den som svarar mig försöker få det till att det är själviskt att skapa en relation eller bli kär. 

Mitt råd är att du läser vad det står om du vill ha en tolkning istället för att tolka minst sagt fritt och sedan konfrontera mig med din egen skruvade tolkning. 

• Anonym (VR)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-25 15:11:23 följande:
    Därav tunnelseende...Tror inte (MAN) menar att bli kär och starta en relation utan någon annan inblandad. Och vad jag förstår handlar ts om att ha en relation och fortfarande ha kontakt med KK.
    Som sagt. Ingen kommer någonstans av att diskutera med dina medvetna misstolkningar. Med hjälp av tolkningar av andras(?) inlägg i sin tur. 
  • Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-25 16:23:09 följande:
    Det verka snarare som att du som är så adrenalinstinn att du inte kan förstå skillnaden mellan känslor och handlingar. Det är inte vad man känner som får konsekvenser för andra, det är vad man GÖR av sina känslor som får konsekvenser för andra.

Om du till exempel blir käääääär i din syrras man så gör ju dina känslor varken till eller från så länge du inte GÖR något av det och du kan gott ha dina kickar bäst du vill. Men om du som du skriver skiter i eventuella komplikationer och drar du av dig brallorna och knullar syrrans man på köksbordet framför syrran så kommer det ju få konsekvenser för andra oxå, eller hur?

Att du sen fick världens adrenalinkick av det och mådde prima kommer ju inte göra din syrra gladare. Och jag har svårt att tro att hon kommer acceptera att du bara försöker främja världspopulationen som förklaring.

Förstår du nu?
    Ja, jag förstår att du målar upp scenarion jag inte skrivit och konfronterar mig med dem. Igen. Vad tycker du att jag ska svara på här? Att du tror att man knullar syrrans man på köksbordet för att man blir kär? Det är ju din skruvade ide, inte min. Jag har aldrig antytt något ens i närheten. 
  • Anonym (VR)

Och allt började med den här tolkningen som jag var dum nog att svara på:

"om komplikationerna drabbar andra hårt så känns ju det inte som något speciellt fint att trasa sönder andra människor så man själv ska få sin adrenalinkick?"

Som är din tolkning på min mening att jag är inte rädd för kärlek eller att visa kärlek. 

Jag är klar med dina konton. 

• Anonym (VR)

Det verkar som att alla definierar och läser in väldigt olika i vad "KK" egentligen betyder. Då blir det ju begreppsförvirring man baserar resonemangen på. 

En del har goda vänner sedan länge som de ligger med on and off. Då blir det ju konstigt att bryta annan kontakt än just sexbiten? 

Andra verkar ha extremt hårt regelverk för det där man redan under förhållandet gör allt för att hålla känslor och privatliv separerat. Då blir det naturligt att avsluta all kontakt när man avslutar sexkontakterna?

• Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-29 11:02:37 följande:
    Jag tror till och med att det är ännu mer komplicerat än så... för många av de som har "goda vänner sedan länge som de ligger med" har ofta oxå en fantastisk förmåga att inte kunna skilja på vänskap och knull när de är i ett förhållande med någon och tycker det är det mest naturliga i världen att fortsätta ha samma slags relation med sin "kompis" som man hade som singel... och så blir de jätte förvånade när deras partner inte gillar det... va!!!! vad är problemet, vi är ju bara kompisar ju????? men bara råkar missa att alla knullar ju inte alltid med alla kompisar det har så en KK symboliserar kanske lite mer än baaaara vänskap för deras partner.

Så det är kanske bra om man iaf försöker se det från BÅDA sidor och inte enbart från den enes sida. För Lisa som är både kompis och knullpartner med Kalle så är ju Kalle en vän oxå... men för Lisas nya kille Sune så är en snubbe som haft sin kuk i hans tjej massor med gånger lite mer än bara en vän...så när Lisa säger att hon ska träffa Kalle på en fika så går en jävla massa larmsignaler igång hos Sune.

Man vet väl själv var gränsen går? Jag släpper inte kontakten med vänner eller f.d. och jag har noll avsikt att ha sex med dem. 

Ditt märkliga scenario har jag aldrig hört talas om. Får inte riktigt till det med frågan TS ställer heller. Det måste vara jobbigt att ha sådana svartsjuka katastrofteorier i huvudet om man söker förhållande?

• Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-29 13:03:23 följande:
    Det är ju det som är problemet... när du är i ett förhållande så är det inte bara DINA gränser som gäller, det är BÅDAS gränser som gäller. Och detta verkar många tyvärr ha svårt att förstå utan verkar tycka att bara de själva är ok med något så gäller det såklart deras partner med

Som sagt, det är bra om man ser saker från bådas sidor när man är i ett förhållande och inte bara från sin egen sida.

Men jag vet ingen annan människa som tänker som du och sätter sina gränser baserat på det. 

Och det du skriver är helt skruvat. Jag skulle aldrig inleda något med någon ens nära din typ så jag behöver inte ta hänsyn till dina gränser. 

Jag har bra relation till några ex., varav två är mödrar till mina barn. Menar du att jag ska kapa det för att en ny relation inte kan hantera sin svartsjuka? Är det rätta att jag anpassar mig till hennes trasiga ego och "gränser"? 

• Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-29 15:55:09 följande:
    Menar du på fullt allvar att du inte känner en enda människa som tar tar hänsyn till vad hens partner tycker också och inte bara utgår från sig själv?

vad umgås du med för människor egentligen?

Nej, jag känner ingen så misantropisk som du. Det är långt från samma sak, 

Någon som utgår från de scenarion du målar upp som utgångspunkt. Det finns ju ingen som utgår från sej själv, och sina förvirrade tankar, så mycket som du gör. Sedan vill du att alla andra ska anpassa sej till det. Resonemanget är bakvänt. 

Om du begär att en partner ska sluta ha kontakt med vänner för att stilla DIN oro är det ju du som är den stora egoisten och bara tänker på dej själv. 

• Anonym (VR)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-29 16:10:52 följande:

Trodde först VR var en kvinna, med uttalanden som "Skulle aldrig vara tillsammans med....Osv. Men naturligtvis är det en man.

Tack för att du delar med dig av dina förvirrade tankar som tillför tråden så mycket. 
  • Anonym (VR)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-29 16:48:46 följande:
    Finns inte mycket förvirring här. Pratar man som vissa kärringar på FL får man stå ut med förväxlingar.
    Inte nog  med att du förväxlar. Du skriver ju ned din förvirring. Du tror att det tillför tråden något att du gör det? 
  • Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-29 16:51:15 följande:
    På vilket sätt menar du att det är misantropiskt att respektera sin partners åsikter och gränser? Jag skulle snarare vilja påstå att det är vad som är det absolut vanligaste och att enbart tänka på sig själv och skita andras åsikter och gränser är någon man oftast förknippar med egoism/narcissism.

Scenariot jag tog upp var ett av många EXEMPEL på sätt man kan strunta i sin partners åsikter och gränser och bara utgå ifrån sina egna som du kanske inte ska hänga upp dig på allt för mycket. Huvudpoängen (som jag oxå skrev) är att man kanske ska ha bådas åsikter och gränser som utgångspunkt och inte bara sina egna.

För om du läser i tråden så verkar det ju inte vara helt solklart var gränsen gå för vad man får eller inte får göra med ett gammalt KK när man är i ett förhållande, eller hur?

Om du slutar att konfrontera mej med misstolkningar kanske vi kan föra en diskussion. 

Jag har inte påstått följande "På vilket sätt menar du att det är misantropiskt att respektera sin partners åsikter och gränser?? heller.

Nedan, skruvade, tankegångar är misantropiska. Jag känner ingen som tänker så, eller i alla fall inser att det är så skruvat att de inte nämner det högt. Du skriver liknande kväden dagarna i ända verkar det som? Med den utgångspunkten blir argumentation orimlig.

?Om du till exempel blir käääääär i din syrras man så gör ju dina känslor varken till eller från så länge du inte GÖR något av det och du kan gott ha dina kickar bäst du vill. Men om du som du skriver skiter i eventuella komplikationer och drar du av dig brallorna och knullar syrrans man på köksbordet framför syrran så kommer det ju få konsekvenser för andra oxå, eller hur??

?Jag tror till och med att det är ännu mer komplicerat än så... för många av de som har "goda vänner sedan länge som de ligger med" har ofta oxå en fantastisk förmåga att inte kunna skilja på vänskap och knull när de är i ett förhållande med någon och tycker det är det mest naturliga i världen att fortsätta ha samma slags relation med sin "kompis" som man hade som singel... och så blir de jätte förvånade när deras partner inte gillar det... va!!!! vad är problemet, vi är ju bara kompisar ju????? men bara råkar missa att alla knullar ju inte alltid med alla kompisar det har så en KK symboliserar kanske lite mer än baaaara vänskap för deras partner.?

Och nej, du propagerar fortfarande inte att man kan ta hänsyn till bådas åsikter, du vill att alla ska ta hänsyn till din. Och den visar inte bara noll tillit, den målar upp sjuka, verklighetsfrämmande skräckscenarion. Och tar noll hänsyn till andras åsikter, behov och känslor.  

• Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-29 17:37:44 följande:
    Det vore ju bra om du kunde hålla diskussionen saklig.

Exakt vad är det FYI förväxlar menar du?
    På vilket sätt menar du att det FYI skriver är förvirrat?
    Är det upp till dig att avgöra om det FYI skriver är värt något för tråden eller inte?

Ha ha ha. Du är så inne i din keyboard rage att du vill plocka upp handsken för andra skribenter och tjafsa i deras ställe?

Blir det inte enklare om var och en tar sina egna strider? 

• Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-30 10:32:07 följande:
    Börjar inte offerkoftan bli lite väl trång?

Om du inte känner någon som respekterar sin partners åsikter och gränser så kan jag absolut du inte förstår vad jag menar för du vet förmodligen inte vad respekt för andra människor är.Drömmer

Du briljerar med din argumentationsteknik igen! Offerkofta? Vad får du allt ifrån. 

"Bättre tiga och misstänkas för att vara idiot än att öppna munnen och undanröja tvivel"

Svar på tråden Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?