• Anonym (Fundersam)

Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?

Som topic. Hur gör ni med kontakten till er kk när ni träffar någon som ni inleder ett seriöst förhållande med? Hörs ni av överhuvudtaget eller klipper ni av kontakten med er kk helt och hållet?

Ok att skicka ett sms på alla hjärtans dag, jul, födelsedagar och liknande? 

• Svar på tråden Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?
  • Anonym (Erfarn_man)

Nej, det är inte okej att skicka sms. Definitivt inte på alla hjärtans dag!

• Anonym (Matilda)

Då mina kk:s finns i bekantskapskretsen så vet dom ju att jag träffar någon så den kontakten löser sig automatiskt. Dom och jag backar undan. Det kan bli ett högst neutralt god jul och grattis på födelsedagen. Vi är dock fortfarande vänner så det finns ingen anledning att vara sur och tvär. Vi kommer fortfarande umgås fast bara då i vänskapliga sammanhang när det gemensamma intresset för oss samman.

• Anonym (CL)

Om jag inleder ett fh kommer jag berätta och avsluta. Därefter 0 kontakt.

Gruvar mig faktiskt för det. Men vet att när jag blir kär kommer jag inte ha behov av kk och jag kommer inte vara otrogen.

• riboflavin

Har ju kollat läget med jämna mellanrum, men inte på gratta på födelsedag/skicka god jul-nivå.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Fjäril kär

När jag började träffa min nuvarande sambo så valde jag ju sambon före min kk så han fick meddelande om att jag inte kan ses. När sambon och jag blev ihop offentligt så syntes det ju på Facebook så min kk läste det där. Han hittade ju en flickvän strax efter jag blev sambo.

Min kk och jag har känt varandra i snart 20 år och vi ses när båda två är singlar så det är ingen komplicerad relation. Han får självklart sms på födelsedagen och allmänna hejjarop om lite diverse saker. Just för att vi faktiskt är vänner i grunden.

• Anonym (HJK)

Eftersom min kk är min bästa vän så så pratar vi ofta även om jag har sambo.

• Anonym (K)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-01-04 10:19:00 följande:
    Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?

Som topic. Hur gör ni med kontakten till er kk när ni träffar någon som ni inleder ett seriöst förhållande med? Hörs ni av överhuvudtaget eller klipper ni av kontakten med er kk helt och hållet?

Ok att skicka ett sms på alla hjärtans dag, jul, födelsedagar och liknande? 

Naturligtvis kapar man kontakten om man är i en relation. Skicka sms osv går helt bort så klart. 
  • Robert 558
    riboflavin skrev 2022-01-04 10:56:25 följande:

Har ju kollat läget med jämna mellanrum, men inte på gratta på födelsedag/skicka god jul-nivå.

Varför? För att hålla grytan vid liv? 
  • Noigel
    Robert 558 skrev 2022-01-04 17:21:00 följande:
    Varför? För att hålla grytan vid liv? 
    Haha
  • Anonym (USE ME ABUSE ME)

Verkar så sjukt hela KKgrejen, Som att människor var robotar som man bara kan använda sig av vid behov och stänga av fort pilen pekar åt annat håll.
    Fattar mig inte på sånt alls. Skulle aldrig funka för mig.

I´m all in eller all out!

Svar på tråden Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?