• Anonym (Fundersam)

Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?

Som topic. Hur gör ni med kontakten till er kk när ni träffar någon som ni inleder ett seriöst förhållande med? Hörs ni av överhuvudtaget eller klipper ni av kontakten med er kk helt och hållet?

Ok att skicka ett sms på alla hjärtans dag, jul, födelsedagar och liknande? 

• Svar på tråden Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?
  • Anonym (VR)
    Anonym (man) skrev 2022-03-25 16:23:09 följande:
    Det verka snarare som att du som är så adrenalinstinn att du inte kan förstå skillnaden mellan känslor och handlingar. Det är inte vad man känner som får konsekvenser för andra, det är vad man GÖR av sina känslor som får konsekvenser för andra.

Om du till exempel blir käääääär i din syrras man så gör ju dina känslor varken till eller från så länge du inte GÖR något av det och du kan gott ha dina kickar bäst du vill. Men om du som du skriver skiter i eventuella komplikationer och drar du av dig brallorna och knullar syrrans man på köksbordet framför syrran så kommer det ju få konsekvenser för andra oxå, eller hur?

Att du sen fick världens adrenalinkick av det och mådde prima kommer ju inte göra din syrra gladare. Och jag har svårt att tro att hon kommer acceptera att du bara försöker främja världspopulationen som förklaring.

Förstår du nu?
    Ja, jag förstår att du målar upp scenarion jag inte skrivit och konfronterar mig med dem. Igen. Vad tycker du att jag ska svara på här? Att du tror att man knullar syrrans man på köksbordet för att man blir kär? Det är ju din skruvade ide, inte min. Jag har aldrig antytt något ens i närheten. 
  • Anonym (VR)

Och allt började med den här tolkningen som jag var dum nog att svara på:

"om komplikationerna drabbar andra hårt så känns ju det inte som något speciellt fint att trasa sönder andra människor så man själv ska få sin adrenalinkick?"

Som är din tolkning på min mening att jag är inte rädd för kärlek eller att visa kärlek. 

Jag är klar med dina konton. 

• Anonym (man)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 16:32:46 följande:
    Ja, jag förstår att du målar upp scenarion jag inte skrivit och konfronterar mig med dem. Igen. Vad tycker du att jag ska svara på här? Att du tror att man knullar syrrans man på köksbordet för att man blir kär? Det är ju din skruvade ide, inte min. Jag har aldrig antytt något ens i närheten. 
    Jag tog ett övertydligt exempel eftersom du verkar ha väldigt svårt att förstå skillnaden mellan känslor och handlingar och generaliserar i det absurda.

Om du känner dig så missförstådd... förklara då gärna vad du menade med ditt inlägg ? Vad menade du med detta?
    ANONYM (VR) SKREV 2022-03-25 00:44:13 FÖLJANDE:
    Det känns som en fin egenskap. Stort att du kommit till insikt. Jag känner likadant. Det får mig inte att backa dock, kärleksadrenalin är fina grejer som jag inte vill leva utan. Komplikationer är sekundära. 
  • Anonym (man)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 16:38:11 följande:

Och allt började med den här tolkningen som jag var dum nog att svara på:

"om komplikationerna drabbar andra hårt så känns ju det inte som något speciellt fint att trasa sönder andra människor så man själv ska få sin adrenalinkick?"

Som är din tolkning på min mening att jag är inte rädd för kärlek eller att visa kärlek. 

Jag är klar med dina konton. 

Ok, förklara då vad du menade med...
    ANONYM (VR) SKREV 2022-03-25 00:44:13 FÖLJANDE:
     Det får mig inte att backa dock, kärleksadrenalin är fina grejer som jag inte vill leva utan. Komplikationer är sekundära. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2022-03-25 12:49:28 följande:
    Det beror ju kanske på vilka slags komplikationer man pratar om och vilka de drabbar. Om den enda som drabbas är man själv så är det väl ok, men om komplikationerna drabbar andra hårt så känns ju det inte som något speciellt fint att trasa sönder andra människor så man själv ska få sin adrenalinkick?
    Det var ju inte du VR som skrev det. Det var ju "man".
    Du skrev:
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 13:23:16 följande:

Du trasslar verkligen in dig i dina egna resonemang. Ska man inte låta sig bli kär för att det sannolikt blir komplikationer? 

I.o.f.s spännande vis att lösa överpopulation på, ingen skapar förhållanden. 

Om det är en relation får ju alla inblandade "adrenalinkick", hur är det själviskt? Hur tänker du att det ska skapas någon enda typ av relationer? Precis alla är behäftade med komplikationer. 

Om din lösning är att sitta helt själv och spy misantropisk galla på nätet är ju det också en komplikation. En enbart negativ sådan 

• Anonym (Jz)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-01-04 10:19:00 följande:

Som topic. Hur gör ni med kontakten till er kk när ni träffar någon som ni inleder ett seriöst förhållande med? Hörs ni av överhuvudtaget eller klipper ni av kontakten med er kk helt och hållet?

Kan kännas konstigt att bryta kontakt helt om man också är vän med kk men det måste göras i min värld. Behöver dock inte vara dramatisk, man kan bara svalna kontakt och till slut så blir det ingen kontakt mer alls.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-01-04 10:19:00 följande:

Jag har mer eller mindre kapat kontakten. Att skicka sms på alla hjärtans dag skulle inte alls kännas okej. Däremot skickade jag ett grattis när en kk som jag känt länge fyllde 50. Han och jag bor i samma område så vi springer på varandra då och då. Jag gillar honom som person och bryr mig om vad som händer honom så det känns bra att han inte helt försvunnit ur mitt liv. Vi är dock helt färdiga med sexet. Mina mer kortvariga relationer har jag kapat helt.

Jag tycker man ska vara ärlig mot sig själv och fundera på varför man vill ha fortsatt kontakt och om det skulle kännas ok om ens respektive hade motsvarande kontakter. Att hålla dörren på glänt för andra är inte direkt otrohet men däremot respektlöst. 

• Anonym (Carinata)

Man skickar aldrig meddelanden till sitt KK. Enda kontakten är när man bestämmer träff. Fikar eller käkar där man träffas om det är läge för det. Inget annat. Handlar bra om sex. 

Inleder man något som tros kunna bli seriöst. Avslutar man KK relationen. Berättar som det är. Tackar för den tid som varit och seglar vidare. 

Hamnar du på den nivån att det ska önskas trevlig helg, glad påsk och födelsedagar tenderar det att övergå till älskare/älskarinna. 

• Anonym (VR)

Det verkar som att alla definierar och läser in väldigt olika i vad "KK" egentligen betyder. Då blir det ju begreppsförvirring man baserar resonemangen på. 

En del har goda vänner sedan länge som de ligger med on and off. Då blir det ju konstigt att bryta annan kontakt än just sexbiten? 

Andra verkar ha extremt hårt regelverk för det där man redan under förhållandet gör allt för att hålla känslor och privatliv separerat. Då blir det naturligt att avsluta all kontakt när man avslutar sexkontakterna?

• Anonym (man)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-28 19:18:08 följande:

Det verkar som att alla definierar och läser in väldigt olika i vad "KK" egentligen betyder. Då blir det ju begreppsförvirring man baserar resonemangen på. 

En del har goda vänner sedan länge som de ligger med on and off. Då blir det ju konstigt att bryta annan kontakt än just sexbiten? 

Andra verkar ha extremt hårt regelverk för det där man redan under förhållandet gör allt för att hålla känslor och privatliv separerat. Då blir det naturligt att avsluta all kontakt när man avslutar sexkontakterna?

Jag tror till och med att det är ännu mer komplicerat än så... för många av de som har "goda vänner sedan länge som de ligger med" har ofta oxå en fantastisk förmåga att inte kunna skilja på vänskap och knull när de är i ett förhållande med någon och tycker det är det mest naturliga i världen att fortsätta ha samma slags relation med sin "kompis" som man hade som singel... och så blir de jätte förvånade när deras partner inte gillar det... va!!!! vad är problemet, vi är ju bara kompisar ju????? men bara råkar missa att alla knullar ju inte alltid med alla kompisar det har så en KK symboliserar kanske lite mer än baaaara vänskap för deras partner.

Så det är kanske bra om man iaf försöker se det från BÅDA sidor och inte enbart från den enes sida. För Lisa som är både kompis och knullpartner med Kalle så är ju Kalle en vän oxå... men för Lisas nya kille Sune så är en snubbe som haft sin kuk i hans tjej massor med gånger lite mer än bara en vän...så när Lisa säger att hon ska träffa Kalle på en fika så går en jävla massa larmsignaler igång hos Sune.
Svar på tråden Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?