• Anonym (Fundersam)

Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?

Som topic. Hur gör ni med kontakten till er kk när ni träffar någon som ni inleder ett seriöst förhållande med? Hörs ni av överhuvudtaget eller klipper ni av kontakten med er kk helt och hållet?

Ok att skicka ett sms på alla hjärtans dag, jul, födelsedagar och liknande? 

• Svar på tråden Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?
  • Anonym (J)
    Kråksången skrev 2022-03-25 00:35:05 följande:

KK grejen fungerar åtminstone inte för mig. Jag blir kär efter x antal ligg. 

Skulle inte fungera för mig heller.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 13:23:16 följande:

Du trasslar verkligen in dig i dina egna resonemang. Ska man inte låta sig bli kär för att det sannolikt blir komplikationer? 

I.o.f.s spännande vis att lösa överpopulation på, ingen skapar förhållanden. 

Om det är en relation får ju alla inblandade "adrenalinkick", hur är det själviskt? Hur tänker du att det ska skapas någon enda typ av relationer? Precis alla är behäftade med komplikationer. 

Om din lösning är att sitta helt själv och spy misantropisk galla på nätet är ju det också en komplikation. En enbart negativ sådan 

Anonym (FYI) skrev 2022-03-25 13:54:34 följande:
    Du har verkligen ett jädrans tunnelseende. Ser inga problem någonstans verkar det som. Bara du får ditt.
    Hur skall man annars tolka ditt inlägg? Hur han "alla få en adrenalinkick" menar du när vi pratar om fortsatt kontakt med gamla KK i ny relation?

• Anonym (VR)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-25 14:49:11 följande:
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-25 13:54:34 följande:
    Du har verkligen ett jädrans tunnelseende. Ser inga problem någonstans verkar det som. Bara du får ditt.
    Hur skall man annars tolka ditt inlägg? Hur han "alla få en adrenalinkick" menar du när vi pratar om fortsatt kontakt med gamla KK i ny relation?

Nej, vi pratar om att bli kär. Det framgår av det som jag citerar. Och om att skapa relationer. 

Den som svarar mig försöker få det till att det är själviskt att skapa en relation eller bli kär. 

Mitt råd är att du läser vad det står om du vill ha en tolkning istället för att tolka minst sagt fritt och sedan konfrontera mig med din egen skruvade tolkning. 

• Anonym (L)

En KK slutar man ha när man träffar någon man vill vara seriös med. Ser inte meningen i att skicka sms eller hålla på och höras. De gånger jag haft KK har vi haft klara regler innan, att vi slutar så fort den ena träffar någon seriöst, och börjar någon få känslor säger man det direkt och då får man bryta om inte den andra tycker det känns bra. Man hörs inte dagligen och man träffas, knullar, möjligen käkar en pizza innan eller något och man sover inte över om det inte är på en helg och det blivit sent. 

Alla får väl ha sina egna regler och det beror väl på hur bra kompisar man var innan men som jag ser det skulle det bara bli problem att hålla på och höras hela tiden. En KK har man för sex, inte som ett "förhållande-men-ändå-inte".

• Anonym (FYI)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 15:01:16 följande:

Nej, vi pratar om att bli kär. Det framgår av det som jag citerar. Och om att skapa relationer. 

Den som svarar mig försöker få det till att det är själviskt att skapa en relation eller bli kär. 

Mitt råd är att du läser vad det står om du vill ha en tolkning istället för att tolka minst sagt fritt och sedan konfrontera mig med din egen skruvade tolkning. 

Därav tunnelseende...Tror inte (MAN) menar att bli kär och starta en relation utan någon annan inblandad. Och vad jag förstår handlar ts om att ha en relation och fortfarande ha kontakt med KK.
  • Anonym (VR)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-25 15:11:23 följande:
    Därav tunnelseende...Tror inte (MAN) menar att bli kär och starta en relation utan någon annan inblandad. Och vad jag förstår handlar ts om att ha en relation och fortfarande ha kontakt med KK.
    Som sagt. Ingen kommer någonstans av att diskutera med dina medvetna misstolkningar. Med hjälp av tolkningar av andras(?) inlägg i sin tur. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 15:22:08 följande:
    Som sagt. Ingen kommer någonstans av att diskutera med dina medvetna misstolkningar. Med hjälp av tolkningar av andras(?) inlägg i sin tur. 
    Vem ska man tolka menar du?
    Är det inte det du sysslar med?
  • Anonym (man)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 13:23:16 följande:

Du trasslar verkligen in dig i dina egna resonemang. Ska man inte låta sig bli kär för att det sannolikt blir komplikationer? 

I.o.f.s spännande vis att lösa överpopulation på, ingen skapar förhållanden. 

Om det är en relation får ju alla inblandade "adrenalinkick", hur är det själviskt? Hur tänker du att det ska skapas någon enda typ av relationer? Precis alla är behäftade med komplikationer. 

Om din lösning är att sitta helt själv och spy misantropisk galla på nätet är ju det också en komplikation. En enbart negativ sådan 

Det verka snarare som att du som är så adrenalinstinn att du inte kan förstå skillnaden mellan känslor och handlingar. Det är inte vad man känner som får konsekvenser för andra, det är vad man GÖR av sina känslor som får konsekvenser för andra.

Om du till exempel blir käääääär i din syrras man så gör ju dina känslor varken till eller från så länge du inte GÖR något av det och du kan gott ha dina kickar bäst du vill. Men om du som du skriver skiter i eventuella komplikationer och drar du av dig brallorna och knullar syrrans man på köksbordet framför syrran så kommer det ju få konsekvenser för andra oxå, eller hur?

Att du sen fick världens adrenalinkick av det och mådde prima kommer ju inte göra din syrra gladare. Och jag har svårt att tro att hon kommer acceptera att du bara försöker främja världspopulationen som förklaring.

Förstår du nu?
  • Anonym (man)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 15:22:08 följande:
    Ok, hur tycker du man ska tolka detta då?

Anonym (VR) skrev 2022-03-25 00:44:13 följande:
    Det känns som en fin egenskap. Stort att du kommit till insikt. Jag känner likadant. Det får mig inte att backa dock, kärleksadrenalin är fina grejer som jag inte vill leva utan. Komplikationer är sekundära. 
  • Anonym (man)

Att bara vara kär skapar inga relationer... det behövs att du agerar på dina känslor för att en relation ska skapas. Om du går runt och är kär i smyg på någon så kommer det ju inte bildas nån relation.

Nope det jag gjorde jag absolut inte, det jag skrev är att det beror helt och hållet på vad dina känslor och relation får för konsekvenser för andra. Det är snarare du som generaliserar i det absurda och får alla slags relationer till att vara sak samma och verkar inte kunna skilja på känslor och handlingar.

Mitt råd är att du slutar generalisera så grovt och är mer specifik med vad du menar och framför allt lär dig skilja på känslor och handlingar. 
Svar på tråden Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?