Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?

Anonym (man) skrev 2022-03-25 12:35:16 följande:
    Om man inte kan lämna andra romantiska relationer bakom sig när man inleder något "seriöst" men någon ny så ÄR man ju inte seriös själv och den nya relationen kan ju knappast kallas för seriös heller. Då är den ju bara ensidigt seriös från den nya man träffat, själv är man ju totalt oseriös.
    Håller med, men undrar samtidigt om den nya partnern vet om att kontakten fortskrider? Om inte...Varför inte, och/eller vad tycker hen om det?
    "Hålla grytan kokande" som Robert säger.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 13:23:16 följande:

Du trasslar verkligen in dig i dina egna resonemang. Ska man inte låta sig bli kär för att det sannolikt blir komplikationer? 

I.o.f.s spännande vis att lösa överpopulation på, ingen skapar förhållanden. 

Om det är en relation får ju alla inblandade "adrenalinkick", hur är det själviskt? Hur tänker du att det ska skapas någon enda typ av relationer? Precis alla är behäftade med komplikationer. 

Om din lösning är att sitta helt själv och spy misantropisk galla på nätet är ju det också en komplikation. En enbart negativ sådan 

Du har verkligen ett jädrans tunnelseende. Ser inga problem någonstans verkar det som. Bara du får ditt.
  • Anonym (FYI)

Du trasslar verkligen in dig i dina egna resonemang. Ska man inte låta sig bli kär för att det sannolikt blir komplikationer? 

Om det är en relation får ju alla inblandade "adrenalinkick", hur är det själviskt? Hur tänker du att det ska skapas någon enda typ av relationer? Precis alla är behäftade med komplikationer. 

Om din lösning är att sitta helt själv och spy misantropisk galla på nätet är ju det också en komplikation. En enbart negativ sådan 

Anonym (FYI) skrev 2022-03-25 13:54:34 följande:
    Du har verkligen ett jädrans tunnelseende. Ser inga problem någonstans verkar det som. Bara du får ditt.
    Hur skall man annars tolka ditt inlägg? Hur han "alla få en adrenalinkick" menar du när vi pratar om fortsatt kontakt med gamla KK i ny relation?

• Anonym (FYI)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 15:01:16 följande:

Nej, vi pratar om att bli kär. Det framgår av det som jag citerar. Och om att skapa relationer. 

Den som svarar mig försöker få det till att det är själviskt att skapa en relation eller bli kär. 

Mitt råd är att du läser vad det står om du vill ha en tolkning istället för att tolka minst sagt fritt och sedan konfrontera mig med din egen skruvade tolkning. 

Därav tunnelseende...Tror inte (MAN) menar att bli kär och starta en relation utan någon annan inblandad. Och vad jag förstår handlar ts om att ha en relation och fortfarande ha kontakt med KK.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-25 15:22:08 följande:
    Som sagt. Ingen kommer någonstans av att diskutera med dina medvetna misstolkningar. Med hjälp av tolkningar av andras(?) inlägg i sin tur. 
    Vem ska man tolka menar du?
    Är det inte det du sysslar med?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2022-03-25 12:49:28 följande:
    Det beror ju kanske på vilka slags komplikationer man pratar om och vilka de drabbar. Om den enda som drabbas är man själv så är det väl ok, men om komplikationerna drabbar andra hårt så känns ju det inte som något speciellt fint att trasa sönder andra människor så man själv ska få sin adrenalinkick?
    Det var ju inte du VR som skrev det. Det var ju "man".
    Du skrev:

• Anonym (FYI)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-29 12:50:19 följande:

Man vet väl själv var gränsen går? Jag släpper inte kontakten med vänner eller f.d. och jag har noll avsikt att ha sex med dem. 

Ditt märkliga scenario har jag aldrig hört talas om. Får inte riktigt till det med frågan TS ställer heller. Det måste vara jobbigt att ha sådana svartsjuka katastrofteorier i huvudet om man söker förhållande?

Finns väl inga garantier om att den man träffar vet var gränsen går. Det ser man ju bara i denna tråden. Din uppfattning behöver ju inte vara samma som min...Eller?
  • Anonym (FYI)

Trodde först VR var en kvinna, med uttalanden som "Skulle aldrig vara tillsammans med....Osv. Men naturligtvis är det en man.

• Anonym (FYI)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-29 16:22:15 följande:
    Tack för att du delar med dig av dina förvirrade tankar som tillför tråden så mycket. 
    Finns inte mycket förvirring här. Pratar man som vissa kärringar på FL får man stå ut med förväxlingar.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (VR) skrev 2022-03-29 16:20:56 följande:

Nej, jag känner ingen så misantropisk som du. Det är långt från samma sak, 

Någon som utgår från de scenarion du målar upp som utgångspunkt. Det finns ju ingen som utgår från sej själv, och sina förvirrade tankar, så mycket som du gör. Sedan vill du att alla andra ska anpassa sej till det. Resonemanget är bakvänt. 

Om du begär att en partner ska sluta ha kontakt med vänner för att stilla DIN oro är det ju du som är den stora egoisten och bara tänker på dej själv. 

Om du kollar igenom tråden igen. Vem är det som vill ändra på (man):s tankar?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2022-03-30 12:20:46 följande:
    Så fort dina åsikter ifrågasätts så drar du på dig offerkoftan och tycker synd om dig själv och börjar prata person istället för sak och förnekar allt du skrivit... jaaag har minsann aldrig sagt att... och... du lägger ord i munnen på mig... etc, etc. Men när du ombeds förklara vad du menade för att slippa bli missförstådd så kan du inte svara på det heller utan snackar bort det med diverse BS om härskartekniker, bla bla bla...

Det är ju helt omöjligt att föra ett sakligt resonemang med någon som

1) Aldrig kan stå för det han skriver
    2) Inte kan svara på raka frågor
    3) Byter samtalsämne till att diskutera person istället för sak när det passar.

Om du nu känner dig så hemskt missförstådd och påhoppad, varför vill du då inte förklara vad du menade när du ombeds förklara?
    Därför jag la ner. VR är bara inne för att jävlas. Han slänger in en kommentar och hoppas någon nappar...sen är det igång. Så tröttsamt.Kräks
Svar på tråden Hur förhåller ni er till er kk när ni träffar någon seriös?