• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2023-05-24 21:47:34 följande:

Vi vet redan att när du gjorde ditt påstående om vattkoppor var MYCKET mindre smittsamt än COVID-19, så visste vi redan om att vattkoppor hade ett R0-tal som var x10 mot COVID-19´s R0-tal :lol::lol::lol:
    Sen varför du berättar du inte förstår vad en förutsättningslös diskussion syfte är, det är en gåta.
    Men visst var det så att Delta/Omirkon var mer smittsamt än mutationerna före, dock nådde aldrig vattkoppors R0-tal och det berättar du inte tar till dig fakta.
    Och vad hur CDC´s förutsättningslösa diskussion hjälpa dig här, det är ju inte ens så att COVID-19 medeltal någonsin överstigit vattkoppor.
    Det är detta man kallar för en halmgubbe, då vi redan vet fakta.

COVID-19 är inte och kommer aldrig bli en luftburen smittan enligt medicinvetenskapen.

Mässlingen, vattkoppor och tuberkulos ÄR luftburna virus, och jag sökt detta många ggr och aldrig sett mer virus som är luftburna enligt medicinvetenskapen.
    Och semantik att droppar är i luften, det gör aldrig till ett luftburet virus.
    Det är bara semantik som inte funkar i vetenskap.
    Svårt och tro du vet var luftburen smitta är, då COVID-19 saknar dessa egenskaper för ens bli det.
    Men det är korrekt att droppar kan ligga i luften, dock endast som droppar.
    Dock så dör viruset rätt snabbt, det gör inte de luftburna smittorna, de är inte beroenden av vatten för smitta.
    Hur visste du inte detta som utbildad i området sjukvård och omsorg?

Om inte antivaccer propaganda, så varför tar det så långt tid ge exempel på det ens skett en gång innan.
    Och hur många ggr måste jag fråga innan du ger detta skett innan?
    Kan det var så enkelt det aldrig skett innan.
    Så berätta nu hur 9år, 364d, 23h 59min 59sek utan ens en skada syns, ska vid 10år och 1 sek helt plötsligt magiskt uppstå och existera skada 2 sekunder senare.
    Men det är lugnt, varje gång du inte svarar, så berättar du att du vet att det aldrig kommer sker då det bara är ett antivaccer propaganda du gått på.

EpicF skrev 2023-05-24 18:20:47 följande:

Klyban: Förresten, har du inte hittst länken till där det bevisas att Dennis Carroll säger det du påstår? Jag väntar och vi är fler som väntar... 

Du har källan, och du har med dina inlägg innan berättat att du ALDRIG läser källor.
    En normal människa hade sagt att hans arbeta är intressant och tesen när man samlat in de ~4500 coronavirusen och vad det kan ge.

Och fortfarande ingen källa. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-25 15:57:40 följande:

Ser du ger mig rätt i allt.

Så är det sista gången vi hör talas om dina magiska skador menar du då?
    Du vet dom som ingen kan se i 9år 364d 23h 59min 59sek, och sen 2 sekunder senare magiskt uppenbarar sig.
    Hur kunde du gå på antivaccer propaganda undrar jag.
    Och att du inte ens en gång har ett exempel på detta skett innan, eller ens en beskrivning hur denna galna sker.
    Det borde berätta något för dig och hur galet fel du har på den, varför bär du antivaccer propaganda är det som faktiskt intresserar mig mer.

Och vad skulle det vara för mening ge länk, du har ju aldrig läst dom ändå, som tex BBC sakliga beskrivning om skadorna av vaccinen, som de berättar är så få att det är betydelselöst nu med en så lite siffra, en siffra som helt garanterat är än mindre nu än när den sakliga återgivningen om skadeverkningarna av vaccination gjordes.

DU har källan, inte mitt problem du inte tittar på dom.
    Och den erfarenheten vi har med dig, det är att du aldrig bryr dig om källor.
    En normal person hade sagt detta var en intressant tes och hade aldrig blivit så svårt triggad av Dennis Carroll.
    Intressant du försöker berätta du vet bättre än en världsledade virolog och virusjägare, hur det uppstår är galet kul.

Men det är väl som när du efterkonstruktion att en infektionsläkare sagt att COVID-19 är mycket mer smittsamt än vattkoppor, fast än vi redan visste om COVID-19 R0-tal vid tillfället.

Du borde lära dig det jag alltid gör de få ggr jag återger nått fel, och det är be om ursäkt för felet och gå vidare.
    Det verkar som det är nått som hindrar dig erkänna dina fel.

Undrar vad det är om.

FuckGoggleAskMe skrev 2023-05-24 23:34:33 följande:
    Förstör inte debatten nu med fakta och information! Debattörerna läser antagligen inte den länkade artikeln och även om de gör det, förstår de den inte. Ante porcos margueritas iactare.

Dock vad har en förutsättningslös diskussion om smittsamhet med fakta och information och göra?

Dock existerade inte Delta/Omikron då, du missade en den LILLA detaljen :lol:
    Och R0.talet på COVID-19 var en tiondel mot vattkoppors, hade du funderat på att det inte alls gav användaren nått stöd alls då???

Vet du vad en förutsättningslös diskussion är för något?
    För vet att en del hade problem med FHM när de hade en sådan också, och de då inbillade sig att FHM talade om fakta och allt de gjorde var ställa frågor ifrån olika håll.

Jag sett detta många ggr innan och hur när man ställer dumma frågor i medicinen i syfte att inte fastna vid en teori/fakta/eller vad det nu må vara man vill uppnå.

Och det är att man behandlar den förutsättningslösa diskussionen som någon form av bevis.

De har också ställt samma frågor om tex luftburet virus, och där kom man fram det till att viruset saknar de möjligheter att överleva utan droppar och att liptidhöljet gör det omöjligt att bli ett luftburet virus.
    Och semantik funkar inte i klassificeringen om smittvägen.
    För de tror sprids i luften i droppar är samma som luftburet virus, luftburna virus är mässlingen, vattkoppor och tuberkulos COVID-19 är inte.
    Dock finns det miljoner med artiklar och återgivningar som säger luft, och ingen fattar att detta är inte den vetenskapliga klassificeringen ens och att COVID-19 inte ens kan smitta i luften utan sina droppar och därför är det ett droppvirus.

Och hade det varit luftburet, så hade det varit över på ett år, för då hade vi haft R0-tal på säkert långt över 100.

Rätt? Knappast. Du har inte lyckats komma med en källa ännu på att han sagt det du påstår. Så enda som sagt det är du. Och du är långtifrån någon virusexpert, även om du gärna vill tro det. 

Vad för eventuella bieffekter och långtidseffekterna är av covid vaccinet får du, precis som alla andra, vänta och se. Finns ingen som kan tala om för dig om det händer eftersom det är ingen som vet per dags dato. 

Covid vaccinet har inte funnits innan, därför vet vi inte om det hänt innan. Är det verkligen så svårt att förstå för dig? 

Källan? Nej, du har aldrig givit mig någon källa som stödjer ditt påstående. 

Eftersom vi inte vet vattkoppors R0-tal, vilket du själv har sagt så kan vi omöjligt veta att covid-19 är en tiondel av vattkoppors. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-26 11:53:58 följande:

Källan är samma som alltid, Dennis Carrolls arbete.

Ja, jag har rätt allt som oftast, du däremot påstår att magiska skador ingen kan se vid 9år 364d 23h 59min 59sek, och sen 2 sekunder senare magiskt uppenbarar sig.
    Och du har inget som stödjer ditt antivaccer propaganda du för där.
    Sen har vi detta med vattkoppor så var helt galet fel påstående av dig, och detta fast än vi hade fakta om R0-talet på COVID-19.
    Visst är det intressant Solig

Sen har du fel när du tror semantik gör et virus luftburet, COVID-19 viruset överlever inte utan sin droppe.
    Hur en som är utbildad inom sjukvård och omsorg inte redan vet detta är en gåta.
    Saken är att COVID-19 kan inte ens bli ett luftburet virus mer än i din semantik, det är rätt komiskt att du förkastar de olika smittvägarna och att COVID-19 är klassat som en droppsmitta, men du inbillar dig istället för en droppe är i luften, så är det en luftsmitta :whoco5:
    Kanske du ska fråga din "infektionsläkare" igen, för det gick ju bra sist :evilgrin39:

mRNA vaccinen har man hållit på med sedan upp mot 25 år sedan nu och är välbeprövat.
    Vad halmgubben om att patogenen är ny vet ingen vad vi ska göra med den.
    Pfizer hade gjort så gediget arbete före pandemin, att det tog dom endast 2h att konstruera vaccinet.
    Och de gjorde aldrig ändringar och vi såg hur EXTREMT EFFEKTIVT detta vaccin var sen :lol:

Och steg två, ditt antivaccer påståenden om läkemedel som vaccin, ja, det har aldrig skett innan.
    Men kan du förklara hur en substans ska göra skada först 10år och 1 sekund senare och ej synts före?
    DU fått den frågan och du har aldrig svarat ens, det berättar att du redan vet du för denna propagandan och medvetet.
    Syftet kan man bara undra om, sen hur du dissar alla som har insyn som berättar du har fel, det är osedvanligt komiskt att se, hur vet du bättre än dom menar du?

Vi vet att R0-tal på vattkoppor är högt, men i en osmittad population så kan man bara gissa på dess smittsamhet, men skulle gissa med tanken på hur smittsamt det är i en population där de flesta är redan smittade att vi pratar om ett R0-tal som närmar sig tvåsiffrigt, COVID-19, ja, det vet vi redan är en blek kopia i jämförelsen.
    Och det är nu man tror förutsättningslösa frågor man ställer sig är ett bevis på annat, men detta är vad de alltid gör, så de aldrig missar nått(Men det gör dom ändå, då dom inte ställer tillräckligt många frågor).

Måste säga jag är riktigt fascinerad i hur en del inte riktigt förstår konceptet med förutsättningslösa frågor/diskussioner och dess syfte är.
    Istället slår en bekräftelsebias in, och att de inbillar sig det är fakta eller ens det har varit ens varit en tanke att fastställa som så.
    Vi såg detta multipla ggr i COVID-19 diskussionen, där frågor de ställe sig själva, skulle innebära massa saker och att de ropade SOM DÅRAR ATT alla dokument och anteckningar skulle lämnas ut prompt.
    Så är riktigt perpelxad och oerhört fascinerad över att det finns så många som inte förstår vad en förutsättningslös diskussion, för dom fattar inte det finns sen svarar längre bort varför det faller bort.

Hur går det? Hittar du någon vetenskaplig länk på stödjer sitt påstående? 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-26 16:46:33 följande:

Du har källan, inget hindrar dig alls.

Men talande om de magiska skadorna du överger så ofta du kan och försöker smita ut genom bakdörren.

Det stora frågan är, varför ger du antiaveccer propagnda, ovh vemhar lruat dig, denna infektionsläkare du använde i din efterkonstruktion?

Det är makalöst du ger samma propaganda om vaccinet och att det är nytt och halmgubbar på allt.
    Tekniken är välforskad, så välforskad att det tog Pfizer 2h att konstruera vaccinet, och vi såg ju sen hur sjukt effektivt det var på alphan och hur säkert det var.

Det var knappt några biverkningar alls som blev varaktiga, utan de flesta gick över på en dag eller två.

Och varför du försöker lura på oss att det var en infektionsläkare som sade att R0-talet var MYCKET högre än vattkoppor, den går ingen på ens.
    Då vid tillfället så visste vi redan om R0-talet på COVID-19 och det var ljusår ifrån att vara så smittsamt som vattkoppor, vattkoppor som också en av få luftburna virus som vi har.

Att säga Dennis Carroll är inte att ange källa till det du påstår han har sagt. 

Men det var vel som vanligt ett påstående från dig som du inte bevisa stämmer. 

Jag har aldrig pratat om magiska skador. Det är du som gör. Magi hör hemma i sagovärlden, inte i vetenskapen. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-27 11:28:58 följande:

DU har källan, jag kan itne göra nått åt att du vägrar, utan det är ditt problem och ingen annans.

Det är magi om en skada uppenbar sig först efter år och 1 sekund, och som inte gått sett före.
    Och kom på detta senare, nu pratar vi inte om verklig magi som illusion, utan riktig magi ala Game Of Thornes, där nått skapas ur intet år och 1 sekund.
    DU har aldrig ens förklarar hur fan detta ska gå till, och det är därför det är så trevligt och ställa frågan hela tiden, då det aldrig skett innan.
    Och du har helt rätt för en gång skull, din antivaccer propaganda hör hemma i sagovärlden eller upp till bevis Solig (Men lugnt, jag vet att du aldrig kommer klara detta, då det är bara du och antivaccers som påstår detta.)

Och mRNA vaccinen de var så genomarbetade och de nästan år man arbetat med den vaccintypen.
    Och att COVID-19 var ny, vad ska vi göra med den halmgubben?
    Det tog ju ändå Pfizer 2h att konstruera vaccinet, som sen visade sig vara HELT SJUKLIGT EFFEKTIVT och svåra biverkningar var EXTREMT få och med facit i hand inget alls som du påstått.
    Gör du dessa fel medvetet, eller vem matar dig med felaktig information hela tiden, som tex konstigheten att COVID-19 skulle vara MYCKET mer smittsamt än vattkoppor.
    Denna efterkonstruktion med infektionsläkaren är udda och just på grund av att vi redan visste om COVID-19 R0-tal medeltal och vattkoppors R0-tal medeltal.
    Och det var då vi lärde oss källor är nått du aldrig läser, då faktan kom i källor om och om igen av MULTIPLA användare.

Enda du säger är vad Dennis Carroll ska ha sagt/skrivit. Ditt uppdrag blir att bevisa det genom att komma med en länk till uttalandet från Dennis Carroll. Den länken är din källa. Ingeting annat. 

Så eftersom inte kommit med en länk så har inte sagt det du påstår. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-27 11:53:53 följande:

DU har källan du får ta del av Dennis arbete, för jag vet som med vattkoppor att du aldrig läser nått som ges.
    Vi vet med dina magiska skador och att du vägrar ta in BBC, CDC och allt som berättar du har fel.
    En normal människa hade sagt en intressant tes, har du nått mer, men vi har passerat den punkten sedan länge.
    Och jag lägger ingen tid på nått som du ändå aldrig kommer läsa, skriver hellre om dina magiska skador som magiskt ska uppstå efter 10år och 1 sekund.

DU kan k´ju inte lita på läkare längre och med tanke på att de lurar dig så svårt.(Men lugnt, vi vet att infektionsläkaren inte existerar, då vi redan då visste R0-talen och när du hävdade COVID-19 var MYCKET mer smittsamt än vattkoppor :whistle: )

Även är det intressant den halmgubben om detta är en ny virus sort, och att vaccinet är hemskt pga detta.
    Fast än man arbetat med det mot 25år och fått, hmm vad var det nu, nobelpris och flera patent och hur hur tex Pfizer konstruera vaccinet på 2h ynka timmar.
    Och att tack vara tusentals och åter tusentals timmars arbete före, slutade med 2h arbete och ett sjukligt effektivt vaccin och svåra biverkningar som är löjligt låga.

Men kanske du ska beskriva det magiska i att först så har vi 9år 364d 23h 59min 59sekunder och ingen kan se någon skada, sen kommer magin från sagornas värld och så uppstår skadan.

Kan du förklara hur detta går till, och glömt inte av att världen över berättar man att det inte kan ske, hur vet du bättre än dom menar du?
    Och varför väger antivaccer propaganda tyngre här, och om du inte är en antivaccer?
    Och en än mer intressant fråga, kommer du bara flytta målstolparna sen när vi nått 10år 1 sekund, för de kommer de göra som gav dig denna göra.

Och jag hittar inte att han påstått det du påstår. Så var är källan till det påståendet? 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-27 15:00:57 följande

DU har berättat många ggr du inte bryr dig om källor, se bara på dina magiska skador och hur källorna som gavs att du inte alls håller med dig det minsta.
    Där vägrade du kolla på dessa, då de berättade du hade ett felaktigt påstående.

Hur skadar en substans dig 10år senare och ej sett före den tiden gått, och sen samtidigt inte finns kvar i kroppen?
    Det är en unikt påstående du ger, då det aldrig har hänt innan med läkemedel som vaccin.

Men kära klyban, du har inte givit mig någon källa på påståendet. 
  • EpicF

Klyban: Förövrigt så har jag känt hans arbete och jag tycker inte det var så speciellt intressant. Faktum är att jag tycker överhuvudtaget inte han är intressant person. 

Om du vill höja han till skyarna så gör du det. Jag gör det däremot inte. 

• EpicF
    klyban skrev 2023-05-27 16:12:47 följande:

Jag berätta hans tes och du vägrade acceptera hans tes.
    Och nej, du inte satt in dig i hans arbete.

Och det är fakta att han är auktoritären på området och den man vänder sig till.
    Höja till skyarna, nja, det är väl mer att återge hans betydelse på området som du vill förneka.

Detta kommer gå på en evighetsrepeat, för ge källor har jag slutat med, då du vägrar ta del av dom.
    För det lärde vi oss med vattkoppor, och sen även de magiska skadorna sop,m du säger ska ske efter 9år 364d 23h 59min 59sekunder har gått och 2 sekunder till.

Du ska ge en källa där han uttryckligen har sagt att set finns just ca 4500 olika virus av covidviruset. Det har du inte gjort och det står ingenstans i det man kan hitta på nätet. Med andra ord så är det enbart DU som påstår detta. 

Nej, du har inte berättat om hans ts. Enda du säger är att jag ska googla själv. 

Han må vara auktoritär på området men jag finner hans arbete totalt ointressant. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-05-27 19:23:31 följande:

Nope, det är källan som berättar detta, hur kan du missat det?
    Du har källan och du vägrar ta in hans arbete.

Och för pandemier är hans arbeta extremt intressant, intressant att du säger pandemier är ointressanta.
    För då ställer man sig DIREKT frågande till varför du ens diskuterar nått som är ointressant.

Där målade du in dig i ett hörn Solig

Du har inte nagivit någon källa. Enda som påstår det är du. Det är också du som kommer upp när man googlar. 

Jag sa att pandemier är ointressanta. Men jag finner hans arbete och han som person helt ointressanta. 

Nej, jag målar inte in mig I ett hörn. Du får lära dig att läsa istället och skilja på person och händelser. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?