• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

Tow2Mater skrev 2023-04-24 23:11:50 följande:

Funderar på TBC vaccinet, är det värt att ta. Ska tydligen vara tre doser. Ar det samma som BBC månne?

BBC är en nyhetskanal. 

Om det är värt att ta TBC vaccinet, som vanligen ges i en dos som vuxen, beror på vart du befinner dig. Vart du ska resa. Jobba etc. Hur stor risken är att du kommer i kontant med tbc. 

Jag är vaccinerad mot tbc, pga jag jobbar inom vården och fick erbjudande om att få det på första VFU under grundutbildningen. 
  • EpicF

Funderar på TBC vaccinet, är det värt att ta. Ska tydligen vara tre doser. Ar det samma som BBC månne?

Jag tror För övrigt du menar BCG, vilket är vad vaccinet mot TBC/TB (tuberkulos) heter egentligen. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-25 13:24:43 följande:

Det är dina magiska skador som ska uppstå efter 10år och som är ett antivaccer propaganda ska ske.

Men när ska du komma med ett exempel detta skett innan, för annars kommer vi tillbaka att du för antivaccer propaganda om magiska skador som ingen sett under 10år, helt plötsligt uppstår då.

BBC säger du har fel, och de vet vad de pratar om, då de är en faktabärande kanal.
    Och varför du har berättat så många ggr att du inte förstår vad BBC är, det berättar bara nått om dig och att du vet du har fel, men aldrig kan erkänna det.

Du vet som på vattkoppor, som du försökte en efterkonstruktion, fast vi då redan visste om att vattkoppors R0-tal hade en nolla bakom sig vs. COVID-´s R0-tal.

Och ingen, ja, jag undrar vad det är för magiska skador du pratar om ska uppstå efter 10år, som ingen sett eller kunde ana föra.
    Och att du aldrig ger ett exempel, det berättar du redan vet du har fel, ändå framhärdar du att du inte har, men BBC berättar du har fel.
    www.bbc.com/news/health-60468900.amp

Jaha, vad har TBC vaccin med nått och göra?
    Och vad är BBC i detta sammanhanget?

För i det sammanhanget jag tog upp, så var det faktabärande information de gett oss, här vet jag inte alls vad BBC är för nått, för det kan ju inte vara nått om BBC som kanal.

Så din fråga vad det är för BBC du pratar om, så kan jag inte hjälpa dig om, och om det är BBC kanalen, så kanske en länk på vad de säger vore på sin plats nu.

Då är vi inne på TBE du pratar om som är för fästingar.

Och om du vågar ta, ja, hur stor risk har du och hur ofta får du fästingar.
    För mig är det noll fästingar de senaste 5åren i alla fall, sen område där TBE inte är direkt utbrett än.

Så ett sånt här vaccin lär dröja att ta, men ändrar sig läget, så är jag rätt säker på att man snabbt tar ett sådant vaccin också, då man är ute och krälar ibland i skog och mark.

Aldrig pratat om magiska skador utan om långtidseffekterna. Du däremot pratar om magiska skador i var och vartannat inlägg. 

BBC säger vad ägarna vill att de ska förmedla ut till världen. Ledsen om du gått på allt. Pinsamt är det också. 

Och här berättar du igen att du inte har någon aning om vad BBC är. Varför? 

Så du vet inte vad tbc- vaccin är? Sk BCG vaccin? Sorligt. 

Varför tror du att man dröjer att ta TBE (fästignburen hjärnhinneinflammation) vaccin?

Är man i ett område med mycket fästningar så är det rekommenderat ta det. Och det är bra att ta det om man vidtas i dessa områden. 

Om du inte gör det så behöver du inte ta det. Återigen, all vaccin är frivilligt. 

Om Tow2Mater brukar befinna sig i områden med mycket fästningar så ska hon självklart ta det om hon vill. 

Förövrigt finns redan vaccinet och folk tar det när det är rekommenderat. Så nej, det dröjer inte. 
  • EpicF
    Tow2Mater skrev 2023-04-25 17:48:09 följande:
    TBE var det ja. Tack, jag mindes fel.
    Sådan som händer 😊
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-26 15:19:36 följande:

De är magiska om de först uppstår 10år efteråt och inte synts innan Solig
    Det är vad man kan kalla för riktig magi.

Vet inte varför du tror du kan dissa BBC, du kan inte, det är nog dax du lär dig vad BBC är och det är de som berättar du har fel och med en saklig grund, för de hittar inte på nått, utan de pratar med experter först Solig

Så varför berättar du detta om och om igen för mig, och använda exakt samma ord som mig, bara berättar du vägrar acceptera BBC berättar du har fel, och inte lite fel heller.

Du får nog läsa om vad jag sade om vaccin :lol::lol::lol:
    För där blev det inga rätt alls denna gången för dig :lol::lol::lol:

Sen andra saker du lägger orden i munnen på mig får mig att undrar hur du mår faktiskt, för det är bara du då som säger detta till tow, inte jag Solig
    Är imponerad hur du fallerade FULLSTÄNDIGT att läsa in vad jag skrev, imponerande.

Men tycker du inte det är intressant att du för antivaccer propaganda om magiska skador som ska uppstå först 10år senare, och varför försvarar du detta antivaccer propaganda så svårt och när vi är mer än en som bevisat för dig hur fel du har.(IGEN)
    Du kan ju inte ens med ett enda exempel påvisa det skett en gång NÅGONSIN, det berättar vilken nivå av nonsens det är du ger där om dessa magiska skador om 10år som ska uppstå, och som ingen sett före.

Och där är du cementerad, men kanske du ska läsa en intressant och saklig artikel om detta? Solig
    Så du inte behöver springa antivaccers propaganda, för det undrar vi alla varför du gör, vet du?

Låter som utbildningen har fallerat och när man överger den beprövade erfarenheten och att den berättar det skett NOLL GÅNGER INNAN, kanske noll är för stor siffra för att ta in? :lol::lol:

klyban skrev 2023-04-26 15:19:36 följande:

De är magiska om de först uppstår 10år efteråt och inte synts innan Solig
    Det är vad man kan kalla för riktig magi.

Vet inte varför du tror du kan dissa BBC, du kan inte, det är nog dax du lär dig vad BBC är och det är de som berättar du har fel och med en saklig grund, för de hittar inte på nått, utan de pratar med experter först Solig

Så varför berättar du detta om och om igen för mig, och använda exakt samma ord som mig, bara berättar du vägrar acceptera BBC berättar du har fel, och inte lite fel heller.

Du får nog läsa om vad jag sade om vaccin :lol::lol::lol:
    För där blev det inga rätt alls denna gången för dig :lol::lol::lol:

Sen andra saker du lägger orden i munnen på mig får mig att undrar hur du mår faktiskt, för det är bara du då som säger detta till tow, inte jag Solig
    Är imponerad hur du fallerade FULLSTÄNDIGT att läsa in vad jag skrev, imponerande.

Men tycker du inte det är intressant att du för antivaccer propaganda om magiska skador som ska uppstå först 10år senare, och varför försvarar du detta antivaccer propaganda så svårt och när vi är mer än en som bevisat för dig hur fel du har.(IGEN)
    Du kan ju inte ens med ett enda exempel påvisa det skett en gång NÅGONSIN, det berättar vilken nivå av nonsens det är du ger där om dessa magiska skador om 10år som ska uppstå, och som ingen sett före.

Och där är du cementerad, men kanske du ska läsa en intressant och saklig artikel om detta? Solig
    Så du inte behöver springa antivaccers propaganda, för det undrar vi alla varför du gör, vet du?

Låter som utbildningen har fallerat och när man överger den beprövade erfarenheten och att den berättar det skett NOLL GÅNGER INNAN, kanske noll är för stor siffra för att ta in? :lol::lol:

Och igen dessa magiska skador. Vad är det du menar med magiska skador? 

Och varför berättar du igen att du inte vet vad BBC är? 

Den dagen du hänvisar till en vetenskaplig publicerad artikel om covid-vaccinet och dess långtidseffekter så ska jag gladeligen läsa. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-27 15:12:56 följande:

Jag vet inte, det är dina magiska skador som ska uppstå 10år senare.
    Vet inte varför du för detta antivaccer propagandan på något som ALDRIG NÅGONSIN SKETT INNAN Solig

Jag berättar varje gång vad BBC är, och saklighet och fakta.
    Och du svarar var gång med att berätta du inte förstår detta och vad BBC är.
    Men förstår det är jobbigt för dig att erkänna hur fel du hade om dessa magiska skador du sade skulle komma efter 10år och ingen sett röken innan dess.

Du redan fått saklighet, men det du är ledsen över, det är att du hade fel och nu tror du kan ignorera saklighet som BBC ger.

Detta är bara en ny vattkoppor, du vet den som en läkare lura dig att säga, fast än vi presenterade FAKTA om R0-talen och att vattkoppor hade x10 i sitt tal.

Men ändå framhärdade du om och om igen, du vet nu som med när du berättar du inte riktigt förstår vad BBC är, och att du kan ta länken som fakta, då de arbetar på det sättet och har en saklig grund till det dom skriver och sänder.

Kanske du en gång ska kolla på länken?

Sakliga nyheter är vad detta är, och detta går inte väl emot ditt antivaccer argument om magiska skador ska uppstå ur tomma intet efter 10år och inte ens synts före.(Och har aldrig skett innan heller, så du har inget som stödjer dig, allt du står med är antivaccer propaganda, och varför du för en sådan, har du svar på det?)
    (Men lugnt, jag förstår att du inte vill erkänna att du hade fel IGEN.)

Jag har aldrig pratat om magiska skador, det är du som gör det. 

Den dagen du hänvisar till en vetenskaplig publicerad artikel om covid-vaccinet och dess långtidseffekter så ska jag gladeligen läsa. 

BBC news är inte en vetenskaplig publicerad artikel. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-27 17:43:21 följande:

Det är ditt antivaccer argument du ger, och om skador som inte existerat först uppstår 10år senare.
    Det är en definition av magi, och speciellt när de inte ens har ett exempel att det skett innan.

CDC berättar samma sak som BBC.
    Och du berättar IGEN att du inte förstår vad BBC är, och det är av vetenskapen man har som de återger.
    Du verkar inbilla dig att bara för det är nyheter, så stämmer det inte.
    BBC funkar inte så, de har alltid saklighet bakom, och det är där skon klämmer och det är där du berättar att du inte förstår vad BBC är för något.

Förstår det är jobbigt för dig att du har fel och det är svårt besvärande för dig att du för ett antivaccer propaganda.
    Så varför försvarar du antivaccer propaganda såmycket, tror du på antivaccer propaganda eller vad är det som gör att du inte klarar av att se att dessa 10år där inga skador kan synas, men först efter 10år syns?
    Samtidigt som CDC säger att 6 veckor, sen kan man inte se nått mer i skador tillfälliga eller ens långvariga efter den punkten.

Är du antivaccer?
    Om inte, varför upprepar du deras propaganda?

Nej, jag är inte antivaccer. Hade jag varit det så hade svalt allt som bla BBC säger. Nu gör jag inte det utan ber dig ta fram en vetenskaplig publicerad artikel om långtidseffekterna på covid-19 vaccinet. Du fortsätter att hänvisa till BBC, en nyhetskanal. Som säger det dem vill. 

Nej, CDC säger inte heller något om långtidseffekterna. Ingen säger något om långtidseffekterna eftersom vi inte ved vad dessa innebär ännu. 

Återigen, jag har inte talat om några magiska skador som ska uppstå om 10 år. Jag pratar igen om långtidseffekterna. Effekter man kan se om bla 10 år. Vad dessa är vet ingen. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-27 19:10:32 följande:

DU är inte antivaccer, men varför jobbar du så hört för deras propaganda?

BBC återger vetenskapen, så varför du berättar om och om igen att du inte förstår vad BBC är, det är en svår gåta.

Jo, CDC säger samma, efter 6 veckor kan man inte se några mer skador uppstå.

Det är magi om en skada först uppstår efter 10år och när CDC säger man inte kan upptäcka någon skada efter 6 veckor som inte man redan identifierat.

Och du har inte ens ett exempel på det ens skett en gång innan, men du framhärdar antivaccer propagandan du gått på och försöker säga skador kan uppstå  10år senare som ingen sett innan.
    SÅ, du saknar grund för ditt påstående och upprepar propaganda som antivaccer ger, vad är det om?

Jag har aldrig nämnt någon antivaccpropaganda. Att vaccinet är frivilligt är fakta, och inte propaganda. 

Kom med en vetenskaplig publicerad artikel så ska jag läsa den. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-27 21:07:15 följande:

BBC återger forskning, saklighet och fakta.
    Och denna berättar att skador inte längre uppstår år senare.

Och CDC håller med mig också, lycka till att påstå annat :lol:
    Då det aldrig hänt innan att skador uppstår 10år senare

Lycka till med det :lol::lol::lol::lol:

BBC är en nyhetskanal som återger allt från skvaller till forskning. Inget behöver dock vara fakta och saklighet. 

Så både du, CDC och BBC kan se in i framtiden? Imponerande. Så BBC visste alltså när Drottning Elizabeth skulle dö och ändå höll de tyst om det. De visste om när krigen startade innan de startat. Visste de även om att Olof Palme skulle dö? Och att också du och CDC visste om detta. Jag blir imponerad. 
    klyban skrev 2023-04-27 20:16:32 följande:

De magiska skador är vad antivaccer propagandan du ger oss kommer ifrån.
    Visste du inte om att vaccinet är frivilligt?

CDC har det du efterfrågar, nu har du källa.

Anonym (I) skrev 2023-04-27 19:47:08 följande:

Länge sen jag var inne i den här tråden men måste bara reagera på att någon på fullaste allvar använder BBC som vetenskaplig källa. Herregud...

BBC återger vetenskapen och FAKTUMET är att det är att de återger vad de säger om vaccinen och hur säkra de är och att redan efter 6 veckor säger CDC att de inte kan detektera nya biverkningar eller skador.

Det ENDA du berättar är att du inte förstår vad BBC är och att de återger vad forskningen säger och att skador man inte kan se idag, uppstår inte efter 10år utan att synas först.

Lycka till påvisa annat Skål

Så varför pratar du då om magiska skador om det är antivaccpropaganda? 

CDC är USAs motsvarighet till våran folkhölsomyndighet. Och de vet lika mycket som våran hälsomyndighet. Dvs noll om vad långtidseffekter är. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-04-28 13:18:37 följande:

Detta är inget skvaller :whoco5::whoco5::whoco5:
    Utan det är saklig grund av fakta de frågat just forskare och de kunniga.
    Det är VAD BBC ÄR, och förstår redan du har fattat detta, men eftersom det berättar du har fel om de magiska skadorna som ingen ser på 10år helt plötsligt bara dyker upp efter 10år och ingen sett före.

Varför du så frenetiskt försvarar ett antivaccer propaganda gör mig lätt perplex.
    Det har aldrig skett innan, och du menar CDC också har fel och när de säger att efter 6 veckor uppstår inte nya skador/biverkningar.
    DU är totalsågad för ditt antivaccer propaganda du ger, och du säger du inte är en antivaccer, men varför springer du deras ärenden nu.
    Du kan ju inte ens ge ett exempel på att detta skett ens en gång innan, och det berättar allt vi behöver veta och att du redan vet det aldrig kommer ske.
    Är det nu du ska fråga mig vilka magiska skador som ska uppstå, du vet svaret är varje gång, inga alls och det är ditt påstående så upp till bevis.(Men det bästa i kråksången här, du KAN INTE det ens :whoco5:)

Sicket otroligt dålig liknelse, ja, alla förutspådde drottningen skulle dö någon gång, det är liksom OUNDVIKLIGT.
    Men för ta din liknelse till verkligheten, så står vi här fortfarande med något bara du och antivaccers upprepar, visst är det intressant att det är så.
    Och nästa och nästa osv..., så står vi på samma plats, du påstår något som bara du och antivaccers påstår och som man aldrig sett innan.

CDC vet massor, men förstår du inte vill veta av det, då det berättar du har fel, då det ALDRIG hänt innan.
    Är du verkligen utbildad som påstår saker som aldrig skett innan inom medicinen innan?

Allt du gör är upprepar antivaccer propaganda, och man blir frågande till varför du gör det, för finns ingen idé att säga "jag är ingen antivaccer", för när du skriver så kommer deras propaganda var gång.
    Vad är det om, och varför sprider du deras nonsens för, men jag antar det är som med min första analys där och att du vill skrämma folk och med antivaccer propaganda.
    Och frågan är varför om du nu igen påstår du inte är en antivaccer, det är nått som saknas här och logiken du ger oss, som berättar något är fel.

Skvaller?

BBC är, oavsett vad du säger, så är det en nyhetskanal. Men  här berättar du igen att du inte vet vad BBC är. 

Vad är det för antivaccpropaganda du menar att jag försvarar? Fakta är att forskare, CDC, folkhölsomyndigjeten, WHO, allmänheten och fan ich hans moster inte vet vad långtidseffekterna av covid-19 vaccinet är ännu. Det är fakta. 

Jag kan bevisa något som ännu inte existerar. Vi har inga långtidsstudier på vad långtidseffekterna är, eftersom vaccinet inte har funnits tillräckligt lång tid. Är det verkligen så svårt för dig att förstå?

Och här berättar du också att du inte ens ved vad CDC är. Vilket förövrigt är totalt irrelevant i Sverige då dem existerar i USA. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?