Varför tar ni inte vaccinet?
www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/V9L5v6/tjeckiska-artisten-vagrade-vaccinera-sig--nu-ar-hon-dod-i-covid-19
Denna lista börjar bli väldigt lång nu, och allt som hade krävts var en liten vaccination bara.
www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/V9L5v6/tjeckiska-artisten-vagrade-vaccinera-sig--nu-ar-hon-dod-i-covid-19
Denna lista börjar bli väldigt lång nu, och allt som hade krävts var en liten vaccination bara.
Jag berättar vad Israel kom ifrån och vad det innebar i diskussionen.
Men visst är det så att vi ligger efter Israel med tredje, och detta av uppenbara anledningar, men som alla invånare, så har vi visat att vi har en högre grad när man är väl klar.
Du sagt du är vaccinerad, så vad du vill med att säga det igen vet jag inte.
www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html
Jag fick skäll av klustret innan och för ta upp dom innan och före vaccinen kom.
Jag kan också ha en förståelse att en del är rädda utan konspirationen och desinformationen i beslutsgrunden.
Men den som baserar sitt beslutsfattande på saker som inte ens existerar, där slutar min förståelse.
Och det som är galet är att de ska omvända värden också, och aggressivt, så aggressivt att SÄPO varnar för delar av detta.
Yup, men det är en till som jag kan acceptera, det var det jag ville ha sagt som tillägg och inte som
Sen om det är logiskt eller inte, det är en annan femma, men i alla fall försöker de inte omvända resten av världen.
Jaha.
Exakt, det är då allt ändrar sig, och när man predikar något som inte ens existera på ett sätt det har en betydelse för nått.
Men det är rätt enkelt att skilja dom åt, för antivaccern har för tokiga påståenden som tex rymdödlor, mikrochipps i vaccinet och magnetism och kör en beprövad och få skedar fastna på armen som går även utan vaccin.
Det är tokigt att de tror på det ens, men sekter är inte fakta intressant.
Bara en antivaxxer kommer på / upprepar en sådan dålig jämförelse.
Haha, hur kan du få det så fel?
Detta är svår sarkasm, ironi och mycket pricksäker humor.
Och mot antivaccers obefintliga saklighet och ovilja att delta i verkligheten.
SKAFFA INTE VINTERDÄCK, för om du gör och är i olycka, så är det vinterdäckens fel???????????
Det har inget med provaccers, utan om de som inte vill delta i verkligheten!
Hur kunde du missa en så uppenbar?
www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html
Corona familjen har uppskattningsvis ~4500 stycken olika, och sen mutationerna bakom är väldigt många fler.
Detta är en uppskattning gjord av Dr. Dennis Carroll, som är auktoriteten.
Och de samlar in virus i syftet att skapa ett botemedel/vaccin för hela familjen corona virus, och även andra familjers virus också.
Endast ämnat som tilläggsinformation, och läsa om Carrolls arbete är intresant saker.
Det som sker är att COVID-19 i en rätt nära framtid går över till att ifrån vara ett pandemivirus till ett säsongsvirus och motsvarande försvagnings till följd.
Detta har andra pandemier berättat för oss.
Och de som tar influensavaccin, de tar bara en vaccination och det man tror är årets virus.
Men sitter du mest hemma, så är du verken en fara för dig själv eller andra och så länge man följer rekommendationerna och restriktionerna.
Danske mördade ett gäng minkar, så det har skett innan.
Vad studierna säger är att det finns en procentsats för ens kunna bli smittad, på Alpha var den 65-90% på liak vaccinen.
Och på Omikron är det bra lägre, men fortfarande skyddar vissa, och en uppdatering på Omikron sker redan och när den är ute vet jag inte, rätt snart gissar jag på.
Nummer två, man säger att en som är vaccinerad har en lägre grad av virus, och därmed en lätt mindre förmåga smitta.
Att den ovaccinerade belastar sjukvården oproportionerligt det berättar sjukvårdens rapporteringssystem att de få ovaccinerade belastar vården svårast.
Och sen har du lite äldre som tappat sin förmåga att bida antikroppar, men de har i alla fall försökt.
Här brukar en del argumentera för varför ger man vaccin till en äldre som inte kan bilda antikroppar, jo, för ta reda på om de kan eller inte kostar för mycket och är inte tekniskt möjligt och saknar all funktion att göra och går aldrig motivera den kostnaden om det ens går att se att de tappat denna förmåga.
Gravida gör man idag akut förlösningar på, 50st hade man tagit direkt ifrån IVA till förlossningen.
Och det ska tydligen vara bara toppen av isberget sade man, då många kommer ifrån infektion och akutförlöses också.