Varför tar ni inte vaccinet?
Är detta ett sådant där tillfälle och där om det skiljer en, så är allt fel?
Undrar då jag sett detta innan.
Är detta ett sådant där tillfälle och där om det skiljer en, så är allt fel?
Undrar då jag sett detta innan.
HAHA, helt underbar
Udda detta med bilden, innan och inte allt för längesedan så har jag inte kunnat se väldigt mycket av bilderna här på FL.
Nu ser jag dom, verkligen udda.
Lite för sent för detta, men tack för deltagandet
Och snart blir vaccinen uppdaterade för Omikron, hur snart, ja, det får du följa hos var vaccintillverkare.
Du har en del att lära om Sverige, och det kommer inte bli lätt för dig och med tanke på att man tror Regeringen är den som står för allt. och när det är FHM som gör i stort.
Och förvaltningsmodellen kommer bara bli än svårare omställning för dig och med tanke du skriver här.
FHM har gjort ett mycket bra arbete och efter man lyft blicken ifrån marken och tittat sig lite omkring.
DU kommer aldrig med siffror, och i efterhand kommer man få det rätt och med rapporteringen.
Vi sett detta många ggr innan att de justerar sånt som blivit fel.
Faktum kvarstår dock och att du missar en hel del på vad som sker i Sverige.
Och hur du bott i Sverige större delen av ditt liv, och sen inte förstår Sveriges förvaltningsmodell och vem som gör vad.
Och frågan är där, varför riktar du om blicken till Regeringen, och när det är andra som sköter hälsofrågan med COVID-19.
Vart bor du som fått en så vådligt felaktig bild av vad myndigheter gör, och betyder detta nu att du ska prata om myndigheter som inte verkligen har med COVID-19 nu?
Stoppa antyder en svartvit argumentation och att om det inte stoppar, så ska ingen ta vaccin.
Studierna säger annat dock, och 3 Pfizer har ett bra skydd mot Omikron.
Men eftersom du ser svartvitt, så betyder det vad, att ingen skyddas mot smitta, och ingen skyddas mot svårt sjukdomsförlopp.
Och att den ovaccinerade inte dominerar sjukvården med sina få procent?
Jag vet att det samkörs och görs så korrekt det går, men låter som det inte är nog för dig.
Och vad du vill med detta kommer det snart?
Så vad är din poäng, för nu är den icke existerande, så ska vi gå vidare och bara anta det inte var nått då?
Och vill du veta mer om rapporteringssystemen, ja, då får du börja läsa upp dig.
För justerar gör man ofta och uppenbara skäl och att man gått över det en gång till.
Vad som är för fel med detta, låter som en gåta som aldrig kommer lösas och enbart för du inte kommer svara är min gissning.
Att inte vaccinationer hjälpte till 100% mot att bli smittad, det visste vi redan före första vaccinet var ute på marknaden.
Och de som är vaccinerade har en mindre smittrisk till andra, då de har mindre mängd virus i sig, är den stor?
Nja, vet inte, men den finns, varför låtsas om att detta är nya saker, undrar då vi vetat om detta sedan före sekund ett av vaccinen.
Ja, avstånd är nått som du som vaccinerad också ska följa, inget konstigt med detta.
Och enda sättet att göra det på, då man inte kan se skillnad på den ena eller den andra.
Och ja, SAMTLIGA kommer få en COVID-19 en dag, det är så Omikron verkar ta oss till och att det blir ett vanligt säsongsvirus.
Allt enligt läkarvetenskapen och man sett ifrån tidigare pandemier.
Är du medveten att du skriver som på boarderland till antivaccer?
För retoriken berättar om och om igen att lita inte på, lite inte på, detta kan ske, och sen är allt sånt vi vetat sedan evigheter sedan.
Eller kanske du bara faktamässigt efter oss andra?
För detta kunde jag berättat för dig för 2 år sedan redan.
Det är ofta ett argument, att som vaccinerad ska man inte följa rekommendationerna och restriktionerna.
För det ska vi alla göra oavsett vad vi väljer av vaccin elelr inte, undra hur det gick att missa för L.
Det är därför tow aldrig kommer med en poäng.
Det kan vara av två orsaker här, tow läst nått som inte stämmer, och sen tror detta är sant, eller så förstår tow inte hur det fungerar med dessa myndigheter.
Och det är inte första gången heller, för detta med myndigheter verkar en del inte förstå som inte bor här.
Och inte ens efter vi förklarat för dom, och inte ens om man förklarar nått 100ggr.
Och det berättar detta handlar inte om myndigheter i sig, utan om politisk agenda, vilken bra fråga, men SÄPO har varnat oss för denna typen av desinformation om att nått skulle vara fel på dödssiffrorna.
Kommer det ta många år innan du kommer till en poäng?
Eller förstår du inte att myundighe4ter som detta går över sitt material och gör det rätt.
Synd det aldrig kommer en poäng, så jag antar att det inte finns någon heller.
Det är konstigt att de tror detta och med tanke på vad man säger om rekommendationer och restriktioner.
Sen blir det lite komik när de undrar varför man vaccinerat sig med detta i tankarna, är det verkligen detta.
För om man ska vandra ned denna väg, så måste man särskilja på vilka som är vaccinerade och vilka som är inte.
Och vem som helst förstår ju att ett sådant system komemr aldrig funka, och sen har vi ju procentsatsen också, som berättar att det är bara en klick som inte kan bli smittade ens, innan en stor klick, nu med omikron en mindre.
Det är precis som en del inte vill förstå vad som är vad och att rekommendationerna är till för att följas.
Men och andra sidan har man stt många såna här genom dessa två åren, munskydd är en annan, som folk inbilla de sig var en sköld mot allt och drog fram som bulldozrar i affären när de få hade munskydd.
Men vet själv hur tanken gick första dosen, inte för det var svårt för mig att rätta till det, men tanke var ju att nu är det lugnt med COVID-19, men det visste jag inte var sant.
Det är lustigt hur hjärnan vill dra iväg en ibland, som att man är en tänka människa så det var enkelt att justera tillbaka.
Och så blir det till ett antivaccer argument för nått, jag säger till dom, rekommendationer och restriktioner är till för att följas av alla.
Det hjälper inte dina fel och rekommendationer och restriktioner är till för att följas av alla, extremt enkelt.
Intressant att du inte bemöter något av dina fel.
Som tex att vaccinen visste vi redan om före de kom att de skyddade mot smitta i en procentsats, som på Alpha 65-90% inte ens kunde bli smittade, bra lägre på omikron det vet vi, dock finns det fortfarande ett skydd.
Eller att mindre virus, innebär en mindre möjlighet att sprida smittan.
Men det görs om till att ingen kan smittas, dessa tvära vändningar om saker som vi redan vet inte är svart och vitt, frågan är vad det ska ge oss och när det är inkorrekt av dig.
JA, man följer fakta, vad är det för fel med detta?
Och tex Danmark är i ett helt annat skeende än vad vi är här, det glömde du av också.
Det blev extremt tydligt när man dödade så många minkar, och så snabbt.
Tobben försöker antyda att FHM inte bryr sig om fakta, och när det enda dom gör.
Och det komiska ena veckan är det för de inte följer fakta fort nog, nästa vecka ska vi glömma av fakta.