-
Tow har lite svårt och acceptera vad som sker i Sverige med FHM och pandeminhanteringen, så kreativitet är vanligt och börja prata om annat.Aniiee skrev 2022-01-28 15:36:54 följande:Vad skrev jag i inlägget?
-
Aniiee skrev 2022-01-28 15:52:04 följande:Ja, Danmark har fler döda/1M/7dagarsperiod sen i November än Sverige, fler nya sjukfall/100k/1M/7dagarsperiod sedan September än Sverige, Större andel av Omikron än Sverige, lägre R-tal sedan November än Sverige, fler vaccinerade än Sverige, färre inlagda i både vanliga vården och IVA/1M/dag än Sverige.
Tolka inte in något om mina åsikter, är alla snälla. Jag bara presenterar fakta.....Undra varför de ville vi skulle följa Danmark och när vi inte är på deras nivå och plats än.
Det verkar som vissa vill att FHM ska agera utifrån andra länder situation, och inte titta på vår egna situation och agera efter den.
-
Tow2Mater skrev 2022-01-28 15:54:53 följande:Allas? Vem som helst? eller bara klyban?
Varav denna negativa attityd?Min åsikt var det då inte, då jag kom in efteråt, kanske du ska svara på frågan?
Eller inser du då att cirkeln är sluten, och att du är tillbaka till den frågan det började med, som du svarade på, men vägrade förklara
Jag bara antar nu att det var inget du ville ha sagt med WHO och FHM och som hade nått med den citeringen du gjorde.
-
Det fick vi aldrig reda på, för det är så den användaren gör när den skriver konstigheter och denna bara sen låtsas om att så har jag aldrig sagt.Aniiee skrev 2022-01-28 16:03:12 följande:Jag har ingen attityd, jag mest undrar vad det är du svarar på.
Jag frågade efter åsikter från er i tråden om det jag skrev i inlägget. Inget annat. Jag bad inte att någon skulle gissa mina åsikter eller blanda in något som inte stod i inlägget.Jag har en tendens att skriva det jag menar och mena det jag skriver. Det är som ingen vits att sitta och gissa eller tolka eller vad du nu önskar göra.Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-01 09:28:40 följande:Om man hånat och skammat den som inte tar vaccinet och sen själv vägrar ta dos 3 av samma skäl så borde man tänka igenom hur man beter sig.
Och sen en sak som tow glömt, det är att en hel del haft COVID-19 också, och en vaccination nu är redundant ett tag. -
Jaså, vart har du läst detta?Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-02 07:59:00 följande:Din sista kommentar där är ju fel mot vad de säger i Sverige iaf där de råder även de som haft covid nu att ta spruta tre Och inte vänta.Nonsens, men posta gärna källor på dettaPentra skrev 2022-02-02 15:01:53 följande:För att då kan jag inte hjälpa mina medmänniskor genom att bli blodgivare, och inte organdonator heller för den delen, om jag skulle vilja det. ...
Mvh,
Pentra
-
Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-02 19:51:36 följande:
1177.
www.1177.se/Gotland/sjukdomar--besvar/lungor-.../
Men känner jag dina svar här rätt kommer du nu vända det till att du också visst menade det här och att jag har fel på nåt vis.
Det står man inte behöver vänta och att det är tre månader som gäller, rönen ändrar sig med tiden.
Tänkte också mer vad FHM säger.
Det är ett säsongsvirus, så kommer inte vaccineras med varje år för COVID-19.Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-02-02 22:34:45 följande:Såja, 9 februari skrotas vaccinpassen! De flesta har redan haft covid eller kommer få snart, då covid kommer klassas som vanlig förkylning. Och det lutar åt att vaccinet kommer ges en gång om året och då framförallt till riskgrupper. Äntligen!Vad skulle problemet vara med det?Kexsmula skrev 2022-02-03 01:10:34 följande:Vill du bli vaccinerad en gång om året?
-
Existerar inga svepskäl, utan det är därifrån det kommer och FHM därav undran, och detta var ändra precis.Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-03 08:22:16 följande:
Ja, 3 mån från dos 2 även om man haft covid. Som för alla andra.
Att du tänkte på FHM sa du inte men det här är typiskt hur du resonerar på Familjeliv, alltid. Alltid ett svepskäl, undanflykt eller men jag menade ju inte sååå när någon ifrågasätter dig.
FHM: www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press.../
Påfyllnadsdos rekommenderas för alla och tidigare genomgången infektion är inget hinder.
www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-bereds.../
se under Vaccination i olika grupper.
-
Du glömde av att påvisa alla dessa svår biverkningar, vi andra vet varför, men frågan är om du vet.Anonym (RH-Negativ) skrev 2022-02-03 13:10:21 följande:Där har du tyvärr fått något om bakfoten. Vaccinet skyddar mot ett virus, en covidinfektion ger ett mycket bredare försvar och skyddar mot flera olika virus.
En som haft deltainfektionen är högre skyddad än någon som bara har vaccinerat sig. Efter 2 år har 99.9% av dem med tidigare infektion antikroppar. Läs gärna hela artikeln, gå in på respektive studie också, så far du inte med ofelaktiga uppgifter när du argumenterar.
Natural immunity gets another boost from two new U.S. studies ClarkCountyToday.com
I dagsläget har det i Sverige rapporterats in fler allvarliga biverkningar av vaccinet än vad det har vårdats patienter på IVA under två år.
Det är inte bara naturligt, utan även självklart att det är upp till var och en att besluta sig för vilken risk/nytta vaccinet utgör för varje enskild individ, i synnerhet om de inte tillhör någon riskgrupp och dessutom redan varit infekterad.Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-03 13:19:35 följande:Ge dig. Du hade inte hela sanningen. Kan du aldrig NÅGONSIN erkänna att du skriver fel grejer eller inte har allt rätt uppfattat?
Det har jag heller inte sagt. Klyban skrev att det var redundant om man haft covid, det var det jag svarade på.Bara härom veckan erkände jag ett fel om ett vaccin och dess grund det stod på och bad om ursäkt direkt.
SÅ säga nått sånt funkar inte.
Det enda jag inte visste var att de hade ändrat att man kunde vaccinera sig så snabbt efter en egen COVID-19 infektion.
Och ja, det var redundant en viss tid efter egen infektion och vaccinera sig, och detta har ändrat sig.
-
Bubbelio skrev 2022-02-03 18:35:15 följande:Jag förstår inte vad du menar. Utveckla gärna.
Det betyder att alla dessa svåra biverkningar är inte påvisade, hur kunde en så enkel sak missas?
Vi alla vet att vaccinen är mycket effektiva, och galet få svåra biverkningar.
Så det ska bli intressant och se hur detta påvisas, eller om det blir att prata om annat igen.
-
Anonym (RH-Negativ) skrev 2022-02-03 18:32:33 följande:Läs hela studien, så kan vi diskutera sedan.
Diskutera vad?
DU undviker ju den sakliga diskussionen.