Inlägg från: Anonym (nejtillbröstöverallt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Tråkigt att se att en del blev så upprörda att dom kommer med personangrepp

Lär ni okcså era barn att attacera alla som inte tycker lika? Ni verkar vara olämpliga föräldrar måste jag säga 

Anonym (,) skrev 2021-12-17 12:51:23 följande:
    Det är oerhört svårt att ta dig på allvar när du likställer att visa snoppen (blottning) och att amma ett barn (stort lycka till med att polisanmäla, testa vetja). Du vill alltså att folk som ammar enbart ska få göra det hemma?
    Att visa tuttarna för varje människa som kommer i ens väg är att blotta sig
    Anonym (,) skrev 2021-12-17 14:20:29 följande:
    Du är ju rolig. Kritiserar personangrepp i samma stycke som du själv gör det.

Långtifrån alla här är föräldrar, men många fattar ändå basala grejer som att brösts funktion också är att amma.

Du slänger dig också med mycket uttryck som "gubbkuk" och "kärringtuttar". Det är uppenbart att du är ung och då brukar man tycka sånt här är pinsamt och jobbigt. Det kommer växa bort. Intervjua gärna din egen mamma om hur hon löste matningssituationen när du var liten.
    Personangrepp? Jag har inte attackerat nån. Jag valde att kritisera ett bettende snarare en nåns person alltså är inte ett personangrepp . Typ som att säga en heronist är en olämplig förälder för personen tar tunga droger. Man attackerar inte personen utan anser att beteendet är olämpligt . Att kalla mig dum i huvudet är derimot ett angrepp 

Aboslut bröst är till för ammning . Men bara för att du kan amma med dina bröst vill inte alla se dom . I en del sammanhang är det ytterst olämpligt som när andra sitter och äter  

Tack så mycket =) inte varje dag denna gubbe blir kallad ung men uppskattar att du säger snälla saker till mig 
    molly50 skrev 2021-12-17 17:56:03 följande:
    De flesta mammor är hemma den största delen av tiden.
    Tycker du det är rimligt att man ska vara hemma,och inte få gå ut någonstans,i 6 mån-1 år?
    För det är ju faktiskt vad du säger när du anser att ammande mammor ska vara hemma.

Jag håller med om att man ska anpassa sig och sköta det diskret. Vilket de allra flesta gör.
    Du skriver om mammor som kör upp sina tuttar i ansiktet på dig.
    Det tycker jag låter otroligt överdrivet,om jag ska vara ärlig.
    Jag har faktiskt aldrig sett en mamma flasha hela bröstet när hon ska amma.
    Så om du stör dig så på diskret ammande mammor så kanske du är den som ska jobba på ditt problem,och stanna hemma tills du har gjort det.
    Och så kanske du ska säga till nästa gång du ser en kvinna med djup urringning komma in på restaurangen också.
    De visar ju ofta mer bröst än en ammande kvinna.
    För 300 femtielfte gången . Dom får jätte gärna gå ut men tuttarna vill jag slippa se 

Ok så för du inte har sätt det så sker det inte. Jag har aldrig sätt ett mord eller en våldtäkt eller råkat ut för en bilolycka så då sker det inte? 
    Anonym (Q) skrev 2021-12-18 04:46:15 följande:
    Varför tog inte du din mat och satte dig inne på toaletten och åt där? Jag kan inte fatta hur alla ni som träffar på mammor som slänger fram brösten vid amning har det. Jag har aldrig träffat på en kvinna som kastar fram sina bröst vid amning.
    Så den som är anstädig ska alltså gå? Så om en man komer fram till dig och kör upp sin snopp i ansiktet på dig ska du gå? Nej så klart inte 
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-17 20:28:14 följande:
    Man ska inte ens behöva vara diskret. Jag har ammat alla mina tre barn öppet. De som haft problem med det har själva behövt lämna matstället. Brösten är till för att ge spädbarn näring. Har man problem med det får man stanna hemma. Ganska bra nu ixkspni Corona-tider.
    Så klart man inte behöver. Det är egenligen upp till dom som har matstället 

Du har inte rätt att amma överallt ett flertal resrutanger har haft så stora problem med mammor som inte förstår att alla inte vill se deras bröst att dom förbjudid amming i lokalen. Hoppas fler tar efter 

Ungen kan ammas hemma i bilen på toan eller få en filt över sig . MEN vi andra vill faktiskt inte se era tuttar respektera det tack 
    molly50 skrev 2021-12-17 17:48:57 följande:
    Varför skulle man inte kunna kräva att andra ska anpassa sig efter någon som kan bli sjuk av t ex deras parfym?
    Är det för mycket begärt att inte hälla på sig en halv flaska parfym innan man går ut?
    Jag har t om varit med om att folk kommit in på vc och luktat som en hel parfymfabrik.
    Det är inte ok någonstans.

Du verkar ha svårt att skilja på vad som är naturligt och inte. Att amma är naturligt. Inte att blotta sig.
    Du tycker inte det där är lite dubbelmoral? 

Ohhhhh tanttuttar är nartuliga och fint

ARRRRGGGGGGHHHH en PENIS!!!! .JÄVLA mans äckel usch vad onartuligt 

Hmmmmm skillnad på folk och folk tydligen 
    Anonym (Ni har ett allvarligt problem) skrev 2021-12-19 02:09:06 följande:

För det första!! Kommentarerna här i tråden som lyder "jag vill inte se tuttar på restaurang" "slänger upp bröstet" osv har ni funderat över att bröstet inte "slängs" upp för er skull? Ni sitter på en restaurang och äter. Det är väl en självklarhet att en mamma ska kunna amma sitt barn utan att behöva tänka på omgivningen??? Och Ni har ju en fantastisk sak som huvudet sitter fast i, nacken, vrid på den och titta åt ett annat håll. För det andra Ni har ingen rätt att ens ha en åsikt om saken. Det är inte upp till er att dividera om huruvida det är okej eller inte okej det är en förbannad rättighet. Skärp er, gå vidare och sluta med ert äckliga jävla kvinnoförtryck. Det märks att ni själva inte har barn. Mat är fundamentalt för vår överlevnad och naturligt. Skärp er! Fundera istället varför ni själva har sånna mum issues!

Det är snarare en självklarhet att man inte slänger fram tuttarna överallt när man är ute bland folk 

Småbarns mammor är ju så gränslösa idag att ett flertal resturanger har förbjudit ammning helt 

Jag har rätt att ha en åsikt om du inte klarar av det kan du titta åt ett annat håll 
    Anonym (Q) skrev 2021-12-19 02:52:16 följande:
    Vi är många kvinnor som inte vill se mäns svettiga bringa på sommaren. Respektera det, tack! Om nu en ammande mamma kört upp brösten i någons ansikte så får man ringa polisen. Men...detta har inte skett. Som jag skrev tidigare. En ammande mamma går inte att jämföra med ett könsorgan i ansiktet. 
    Brukar det springa runt massa halv nakna gubbar där du äter? Självfallet är halv nakna gubbar lika oaccabltet som kvinnor på resturang där andra äter 

Att be om lite hyfs borde inte vara för mycket begärt 
    Anonym (Q) skrev 2021-12-18 16:59:07 följande:
    Hahahahahahaha......vi kvinnor måste se svettiga mäns bröst på sommaren. Men om en man/kvinna ser 1 cm bröst vid amning så faller hela världen. Vi måste förbjuda underklädesmodell också. Där ser man mer hur. Hur kan du jämföra lite hud med en penis i ansiktet? Körde mamman upp bröstet i ansiktet på dig? Drog hon även ner byxorna och körde upp vaginan i ansiktet på dig? Väx upp. Amning har skett i alla tider och är inte oanständigt. Något som är oanständigt är att neka en bebis mat. Nästa gång detta fruktansvärda händer dig ska du be mamman lägga ifrån sig bebisen så bebisen kan skrika istället. Att köra upp penisen i ansiktet på människor är olagligt. Att amma sitt barn är inte olagligt. Barnslig jämförelse.Ring 112 om du blir så kränkt av några cm hud. Eller sök vård för dina snedvridna tankar och att ett ammande barn är som att köra upp sitt könsorgan i ansiktet på folk är samma sak.
    Vem har sagt att bebisen ska bli nekad mat? Hon kan stanna hemma och amma i stället för att visa sina bröst för alla oss andra 

Jag jämnför nakenhet med nakenhet. Varken brösr eller penisar är acceptable nakenhet där andra äter.Brukar du själv slänga av dig kläderna så fort du ska äta? Jag behåller mina på 
    molly50 skrev 2021-12-19 14:02:21 följande:
    Om du tittar på bilderna i inlägg # 440.
    Det är oftast så det brukar se ut när mammor ammar sina barn.
    Är det verkligen något att förfäras så över? Lite hud?
    Jag har inget emot diskret ammning men att slita fram hela tutten framför hela som omgivning är lite mycket och allt annat än diskret 
    Anonym (Ja) skrev 2021-12-19 14:07:32 följande:
    Hade inte du bara kunnat hålla käften och titta åt ett annat håll då istället för att stirra på en ammande mammas bröst och lägga dig i vad hon höll på med?
    Jag är en kund som betalt för att få äta..Vill göra ha lite matro . Varför ska jag hålla käften? Hennes beteende störde mig och andra gäster och då säger jag ifrån
    Anonym (Q) skrev 2021-12-19 14:44:32 följande:
    Ja. På sommaren är det män med bara överkroppar överallt. Det kan du inte ha missat? Mataffären, glasskön, utomhusserveringar osv
    Överallt? På sommaren på stränder brukar det väll vara lite naket. Sen har jag väll sett nån mupp då och då med bar överkropp i matbutiken. men inte inne på resturanger
    Anonym (Ja) skrev 2021-12-19 14:58:15 följande:
    Och hon var en kund som hade betalat för att äta, få matro för både sig och sin bebis, utan att behöva ha någon näsvis främling som ska uttala sig om amning. Du har inte med det att göra och hade inte behövt titta på hennes bröst.
    Hon hade betalat för att äta. Inte visa upp sina tuttar för alla andra gäster 
    Anonym (Q) skrev 2021-12-19 14:52:49 följande:
    Du blir bara mer och mer barnslig i dina argument. Som jag skrev tidigare. Sök hjälp om du anser att en ammande kvinna är samma sak som en penis i ansiktet. Under din uppväxt måste du ha missat mycket om vad som är acceptabelt. Det är orimligt att en kvinna ska behöva låsa in sig i 12-18 månader bara för att folk har svårt att se bakhuvudet på hennes bebis. Resten är mycket upp till din fantasi. Jag har, som jag skrivit tidigare, aldrig sett en kvinna som slängt rundor med brösten vid amning. Men eftersom du bara spinner rundor i samma spår och upprepa argumentet om att en ammande kvinna tre meter från dig är samma sak som att få en penis i ansiktet så lämnar jag. Jag inser att du sitter fast i penisspåret och inte kommer där ifrån. Jag hoppas att du en dag kan lära dig skillnaden på en ammande kvinna och att bli sexuellt ofredad.
    Visst är det hemskt och frukstvärt barslingt så fort nån inte tycker exakt lika som dig 

Hon behöver inte vara inlåst hon får jätte gärna gå ut. Men tuttarna kan hon behålla för sig själv eller mata bebisen hemma 

Missförstår du det jag säger med flit? Jag vet att det är skillnad på en penis och bröst men det spelar ingen roll för båda två är nåt du bör hålla för dig själv och inte visa upp för massa främmande 
    Anonym (Ni har ett allvarligt problem) skrev 2021-12-22 02:30:17 följande:
    Men söta rara du! Det som är en självklarhet är att om barnet är hungrig så ger man det mat oavsett vart man befinner sig. Det finns ingen restaurang i Sverige som förbjudit amning då det går emot diskrimineringslagen. Klart du får ha en åsikt det får jag med och min åsikt är att din åsikt är ett skämt. Jag undrar vem det är som har sårat dig så djupt i din uppväxt eller vem det är som har svikit dig så grovt som gör att du stör dig på att en mamma ger sitt barn mat. Med den förlegna människosyn som du har tycker jag att det är du som kan hålla dig hemma.
    Oj du blev väldigt kränkt och gick till attack

Inresant att du inte klarar av att nån annan har en åsik du inte delar, utan att du börjar betee dig illa 

Hoppas du inte har barn anser att sånna som dig är opassande förebild 

www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/offentlig-amning-kontroversiellt-i-m%C3%A5nga-l%C3%A4nder-1.558393
    Thaleya1 skrev 2021-12-20 15:38:44 följande:

Självklart ska man ha rätt att ge sin bebis mat. Inte ska väl en betalande gäst tvingas ockupera en toalett för att ge sitt barn mat..det känns ju inte fräscht eller snällt till varken mamma, barn eller nödiga övriga. Hur kan man vara så pryd att man inte kan stå ut med att råka se en liten procent av ett bröst, när man dessutom vet anledningen till varför. Vart kommer denna skam till amning ifrån? Vart kommer äckelkänslan av andras bröst ifrån? Du måste kunna skilja på sexuell situation och matning av barn, eller undersökningstillfälle hos en doktor tex. Alla samma kroppsdelar men olika situationer. Jag anser att det är fruktansvärt att man tycker ens egna prydhet är mer värt än en bebis rätt till mat, eller en stackars utsliten mammas rätt till en social stund. Hur egoistisk och högfärdig får man bli?!

Igen det har med opassande nakenhet när man äter att göra snarare än att det just var bröst

Hade jag sätt en halvnaken man med bar överkropp hade jag sagt till direkt för det är opassande 

Bebisen har rätt till mat men jag och andra vill gärna också kunna äta i ro och det är svårt när en del får för sig att plötsligt slänga fram tuttarna 
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?