Måste man amma där andra ska äta?
Tråkigt att se att en del blev så upprörda att dom kommer med personangrepp
Lär ni okcså era barn att attacera alla som inte tycker lika? Ni verkar vara olämpliga föräldrar måste jag säga
Tråkigt att se att en del blev så upprörda att dom kommer med personangrepp
Lär ni okcså era barn att attacera alla som inte tycker lika? Ni verkar vara olämpliga föräldrar måste jag säga
För det första!! Kommentarerna här i tråden som lyder "jag vill inte se tuttar på restaurang" "slänger upp bröstet" osv har ni funderat över att bröstet inte "slängs" upp för er skull? Ni sitter på en restaurang och äter. Det är väl en självklarhet att en mamma ska kunna amma sitt barn utan att behöva tänka på omgivningen??? Och Ni har ju en fantastisk sak som huvudet sitter fast i, nacken, vrid på den och titta åt ett annat håll. För det andra Ni har ingen rätt att ens ha en åsikt om saken. Det är inte upp till er att dividera om huruvida det är okej eller inte okej det är en förbannad rättighet. Skärp er, gå vidare och sluta med ert äckliga jävla kvinnoförtryck. Det märks att ni själva inte har barn. Mat är fundamentalt för vår överlevnad och naturligt. Skärp er! Fundera istället varför ni själva har sånna mum issues!
Självklart ska man ha rätt att ge sin bebis mat. Inte ska väl en betalande gäst tvingas ockupera en toalett för att ge sitt barn mat..det känns ju inte fräscht eller snällt till varken mamma, barn eller nödiga övriga. Hur kan man vara så pryd att man inte kan stå ut med att råka se en liten procent av ett bröst, när man dessutom vet anledningen till varför. Vart kommer denna skam till amning ifrån? Vart kommer äckelkänslan av andras bröst ifrån? Du måste kunna skilja på sexuell situation och matning av barn, eller undersökningstillfälle hos en doktor tex. Alla samma kroppsdelar men olika situationer. Jag anser att det är fruktansvärt att man tycker ens egna prydhet är mer värt än en bebis rätt till mat, eller en stackars utsliten mammas rätt till en social stund. Hur egoistisk och högfärdig får man bli?!