Inlägg från: Anonym (nejtillbröstöverallt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Anonym (,) skrev 2021-12-15 14:02:25 följande:

Med tanke på dina grova överdrifter i den här tråden har jag väldigt svårt att tro på att det gick till så som du sa, dvs att nån tog av sig helt och slängde fram hela bröstet.

Förmodligen var det väl en normal, ammande mamma.

Om det inte var det, kanske du kan se att det i de allra flesta fall faktiskt är en liten glipa man ser, om ens det. I ett väldigt viktigt syfte.

Det är knappast vanligt att folk halar ut ett helt bröst så egentligen rätt konstigt att diskutera nåt som nästan aldrig händer.

Nej man kunde klart och tydligen se hela bröstet. Du var ju inte där direkt och en del är gränslösa även om du inte tror det 
    Anonym (Minna) skrev 2021-12-15 16:00:10 följande:
    Du kan väl också äta hemma? Varför har du mer rätt att äta ute än en ammande kvinna?
    Hon får äta där hur mycket hon vill. Men hon kan hålla tuttarna för sig själv jag vill inte behöva se dom 
    Anonym (,) skrev 2021-12-15 18:29:34 följande:
    Det som är bäst för bebisen är förmodligen att ha en mamma som mår bra. Få människor mår särskilt bra att att bli helt förvisade till hemmet i 6 mån-1 år.

Se hur mycket den psykiska ohälsan ökade pga isoleringen under covid, så förstår du nog att de flesta ammande behöver komma ut en stund varje dag. Och kanske nån enstaka gång träffa en vän på restaurang, eller delta i ett firande av något slag.

Och, gud förbjude, unna sig lyxen att någon gång ta bussen och åka och handla mat...
    Eller så kan man bjuda hem några vänner . Då får man träffa folk man behöver inte visa tuttarna för massa okända och bebisen får en lugnare miljö . Men väljer man att gå ut tycker jag man kan mata bebisen innan för alla vill faktiskt inte se era bröst 
    molly50 skrev 2021-12-15 16:07:31 följande:
    Urringningar kan vara så djupa att bröstvårtorna kan anas.
    Är det ändå ok,enligt dig,eller ska de också skyla sig?
    Dom som jag brukar ser brukar mer ge en antydan . Men om nån springer runt med tuttarna framme kommer jag även säga ifrån mot dom

Förstår inte vad grejen är. Vi visar väll hänsyn till varandra och därför klär vi på oss när vi går ut? . Är det så mycket begärt att inte flasha tuttarna för varje främlig man träffar på? 
    Törnrosa41 skrev 2021-12-16 11:50:31 följande:

Intressant att du skriver "nej till bröst överallt" i ditt nick och så stör du dig på det som bröst ska användas till. Stör du dig lika mycket om en kvinna går med en rejäl urringning på stan eller med en överdel som är lite genomskinlig?

Jag tror jag har sagt detta 10 gånger nu 

Jag vill gärna slippa se dina bröst när jag ska äta. Lika så jag inte vill se gubb kukar eller ölmagar. När vi äter runt andra bör man vara anständigt klädd 
    molly50 skrev 2021-12-16 14:02:06 följande:
    Ja,precis.
    jag är dessutom doftöverkänslig.
    Så jag tycker att man kan försöka tänka till litegrann innan man vräker på sig en massa parfym innan man går ut.
    Och det handlar ju inte enbart om mig. Jag är inte den enda som är doftöverkänslig här i världen.
    Men när det gäller sådant tycker jag att man kan.och ska,försöka tänka till litegrann innan då det är sådant som kan göra folk sjuka.
    Man kan jobba bort sina äckelkänslor för ammande kvinnor.
    Men det går inte att jobba bort doftöverkänslighet.
    Fast då är ju just du överkännslig och kan inte kräva att hela världen anpassar sig 

Att inte vilja se ett par kärring tuttar när man äter är normal etik. Hade det inte varit för aming hade det kunnat rört sig om ett brott, just för att det är INTE ok at spriga runt att vifta med varken snoppen eller tuttarna bland oss övriga 
    Anonym (,) skrev 2021-12-16 13:54:50 följande:
    Håller med. Aldrig sett en ammande kvinna vara annat än diskret. Däremot har jag sett en massa annat väldigt irriterande: urringningar där man ser i princip allt, väldigt tunga parfymer som gör att man tappar matlusten, folk som stinker, pratar högt i mobilen etc.

Allt detta borde förbjudas!!! För jag vill det!!! (Obs ironi)
    När sa nån att allt skulle förbjudas? Ljud får man tåla när man går ut men att tuttar uppkörda i ansiktet när man äter har man rätt att slippa 

Klarar man inte av att ha kläder på sig ska man nog stanna hemma 
    molly50 skrev 2021-12-16 13:52:12 följande:
    Jag har faktiskt aldrig sett någon flasha hela tuttarna när de ammar.
    Däremot har jag sett kvinnor med väldigt djupa urringningar,vilket jag tycker är lite värre än att se lite hud på en ammande kvinna.
    Om du har lyckats se hela bröstet på en ammande kvinna så är det väl bara att beklaga. Men du kan faktiskt titta bort.
    Det är ett problem du måste jobba med,att du har problem med sådana saker.
    Du kan inte heller kräva att alla ska anpassa sig efter dig. Lika lite som ammande kvinnor kan kräva att andra ska anpassa sig efter dem.

Ja,jag håller med om att man ska visa hänsyn för varandra. Men det gäller inte bara ammande kvinnor. Utan även de som inte kan låta bli att glo.
    Det kan vara fruktansvärt stressande och irriterande med någon som glor. 
    Och det kan smitta av sig på bebisen som kan bli irriterad och börja skrika.
    Men du föredrar kanske en gallskrikande bebis bredvid dig framför en mamma som ammar diskret?
    Jag tycker kvinnan i stället borde sätta barnets behov först och vara hemma i en trygg miljö. Att vara ute och dricka kaffe latte hela dagarna är enbart för att uppfylla ens egna behov av social umgänge., vilket jag kan förstå. Men då har vi okcså en del etik regler man bör följa vilket är att bla att man ska hålla tuttarna för sig själv 
    Anonym (,) skrev 2021-12-16 13:51:44 följande:
    Det funkar inte så. Ibland vill en bebis äta mycket oftare än så och man ska mata när bebisen behöver det (obviously). Du verkar ärligt helt clueless när det gäller bebisar och amning.

Det är inte alltid folk orkar pallra sig hem till en. Man kanske bor en bit bort, kompisen kanske har en lucka att ses på lunchen eller ta en middag ihop. De flesta ammande är hemma MERPARTEN av tiden.

Men att aldrig få gå ut alls? Du verkar kräva att alla ska anpassa sig efter dig? Kan inte du stanna hemma istället och be dina vänner komma hem till dig?
    Orkar dom inte? Ok . Men har man så dålig ork kanske barn är dumt att skaffa då det kvärver en hel del ork 

Dom behöver aboslut inte stanna hemma. Men jag vill inte se deras tuttar kan dom inte hålla dom för sig själva kanske dom borde stanna hemma tills dom lärt sig lite hyfs och etiket 
    KaptenOhoy skrev 2021-12-17 11:54:03 följande:
    Barnets behov är inte att sitta isolerad hemma.
    Så bebisen behöver få komma ut och dricka kaffe latte? Nej du det är mammans behov de handlar om då . Vilket jag förstår och har inge problem med. men igen då håller man tuttarna för sig själv 
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?