Inlägg från: Anonym (nejtillbröstöverallt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

KaptenOhoy skrev 2021-12-17 11:55:25 följande:
    Tur att du har åtminstone en rimlig åsikt. Bra att man kan strunta fullständigt i resten. :)
    Jag har aldrig förbjudit nån att gå ut 

Men går man ut behåller man sina kläder på och drar inte fram snoppen eller brösten för vi andra vill inte se 
    KaptenOhoy skrev 2021-12-17 11:59:22 följande:
    Eftersom det är fullt lagligt att amma offentligt så skiter vi fullständigt i om du blir upprörd. :)
    Är det vanligt att du skiter i andra? Hur skulle du göra om nån tryckte upp en kuk i ditt ansikte? Varför har du ett behov avv att prococera andra? 
    Eftersom det är fullt lagligt att amma offentligt så skiter vi fullständigt i om du blir upprörd. :)
    Har väll aldrig sagt att det är olagligt. Men vi har också åsiktsfrihet och jag kommer kritisera folk som väljer att visa upp tuttarna för varje människa dom stöter på 
    Men jag tycker det är bra att du visar vad problemet faktiskt ligger 

"Vi skiter i om vi gör andra upprörda" 

Att totalt strunta i alla andra är extremt själviskt tänkande som ger upphov till konflikter 
    Anonym (,) skrev 2021-12-17 12:08:36 följande:
    Ursäkta är du läskunnig över huvudtaget?

Det står att ens vänner kanske inte alltid har möjlighet att komma hem till en.

Läs igen. Kommer dina vänner alltid hem till dig? Kan du alltid ställa det kravet? Folk kanske har fullt upp och hinner klämma in en lunch, liksom.

De flesta ammande är hemma merparten av tiden men nån gång ibland går man väl ut. Så löjligt av folk att förfasa sig över det.
    Nej men mina vänner drar inte fram deras snoppar häller så fort vi ska träffas 

Hade nån av dom gjort de hade jag sagt ifrån 
    Anonym (123) skrev 2021-12-17 12:10:07 följande:

Alla vi som inte vill se detta tilltag där vi äter kanske ska börja råstirra när de drar fram pattarna? Verkligen stenglo med öppen mun.

Faktiskt tror jag att det skulle kunna avhjälpa problemet.

Lite svårt att missa när hon nästan gjorde helikopptern med tuttarna 

Varför kan man inte gå undan? Eller täcka sig? 

Jag bad henne inte att gå därfrån jag bad henne att inte visa brösten för halva landet 
    Anonym (,) skrev 2021-12-17 12:14:44 följande:
    Verkligen fin kvinnosyn av dig att ammande kvinnor ska hålla sig hemma.

Har du inga viktigare frågor att engagera dig i än att ta oss tillbaka till femtiotalet?

Herregud, vem hade ens brytt sig om det här på 70-talet? Ingen. Vi är på väg mot en mer konservativ värld, där kvinnokroppar i kommersiellt syfte är helt okej (porr, underkläder etc) men där att amma ska portas.

Varför är det inte en enda av er som engagerar er mot allt naket i porr som våra småungar ser? Eftersom nakenhet är så upprörande?
    Sitter dina småbarn och tittar på porr? Ok vad exakt vill du att jag ska göra åt det? Skulle nån ha sutit med en lapptop och glodd på porr där jag åt hade jag bett hen att titta hemma i stället
    Anonym (,) skrev 2021-12-17 12:11:37 följande:
    Du har ju också blivit född av en mamma? Som kanske ammade dig och antagligen inte satt hemma hela dagarna.

Underligt resonemang. Du fattar nog när du blir äldre.
    Och din pappa och mamma hade sex för du skulle bli till. MEN bara för det är nartuligt så kan man ha det i hemmets ro i stället för mitt bland folk 
    Anonym (,) skrev 2021-12-17 12:22:47 följande:
    Satt era föräldrar hemma hela föräldraledigheten? Gick aldrig ut ens för att handla? Tvivlar.
    Ut gick dom säkert men behöll nog tuttarna fär sig själv 
    Anonym (,) skrev 2021-12-17 12:21:40 följande:
    Har du gått i skolan? Vet du skillnaden på snopp och bröst? Det ena är ett kön. Det andra används för att ge mat.

Jag tycker du ska ringa din mamma och fråga henne om hon ammade dig och om hon enbart satt hemma under hela föräldraledigheten.

Om en ammande kvinna är så diskret förutsättningarna kräver, vad är problemet?

Hade du levt på 70-talet hade du svimmat, kvinnor vägrade behå på den tiden
    Sa jag att bröst och snoppar är samma sak? Aboslut inte. MEN båda anses av många som oaccabla att vifta runt med när man är bland andra 

Varför måste alla se att du ammar? 
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?