Inlägg från: Anonym (nejtillbröstöverallt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

molly50 skrev 2021-12-09 20:14:07 följande:
    Jag tror att det Anonym (,) menar är att man kan se kvinnor flasha brösten när de t ex ska bada topless på stranden,när de byter om på badhuset,går med urringade kläder och när de flashar nästan hela kroppen i underklädesreklam.
    Det sistnämnda kan t om synas på reklampelare ute på stan.
    Men det verkar vara accepterat,medans en ammande kvinna är tabu.
    Om det bara är brösten som är problemet så tycker jag också att det verkar märkligt då de flesta trots allt ammar så diskret så att det knappts syns,medan urringningar ofta kan visa mer.
    Kvinnor som flashar hela bröstet när de ammar verkar ändå vara ovanligt.
    Så jag tycker det är synd om det fåtalet som gör det ska få förstöra för andra ammande kvinnor.
    Fast går man ner på stranden så kan de ju vara så att folk är lite lättkläda och en del gubbmagar och bröst finns i minglet. Men sitter jag och äter på en resturang anser jag att jag har rätt till matro 
    Anonym (,) skrev 2021-12-14 16:09:27 följande:
    Det är inte barnsligt när någon tycker olika. Jag tycker inte det är barnsligt att finna bröstvårtor mer stötande än skåror (även om jag tycker tvärtom), det är bara olika åsikter. Det som däremot är barnsligt är att jämföra amning med att skita eller porrullar. Det visar på bristande verklighetsförankring.
    Intresant det är barsligt när du ogillar argument från meninsgmotstånadare

Jag använde porrfilm som jämnförlser då jag anser att naket är opassande när andra ska äta.All form av nakenhet amning till porrfilm och gubbmakgar vill jag helst slippa när jag ska äta 
    molly50 skrev 2021-12-14 21:54:59 följande:
    Och du anser dig inte ha samma rätt när du ska äta din matsäck på stranden?
    Vad är skillnaden?
    Jadu på stranden är man oftast där i ett syfte att bada eller sola sig. Nakna kroppar förekommer men går man sen på resturang så förväntas man ta på sig lite mer. Eller springer du in i bikini eller badränk när du ska äta ute på stan? Tror dom flesta av oss byter om 
    molly50 skrev 2021-12-14 21:53:07 följande:
    Jag tror inte du skulle komma särskilt långt med det.
    Amning är naturligt. Blottning är det inte.
    Det kan således inte jämföras.
    Så det är enbart ok med nakenhet när det passar din agenda? Ok 
    molly50 skrev 2021-12-14 21:53:07 följande:
    Jag tror inte du skulle komma särskilt långt med det.
    Amning är naturligt. Blottning är det inte.
    Det kan således inte jämföras.
    Varför är en gubbkuk mindre narutrlig än ett par tant tuttar?Naket som naket eller ska ammande småbarns mammor ha nån sort frihet som andra inte har? Varför ska just dom stå över alla andra?
    Törnrosa41 skrev 2021-12-15 12:15:13 följande:
    Äter du där du skiter?

Alla bebisar kan inte/vill inte ta flaskan och går inte att tvinga. Alla kvinnor kan inte pumpa och spara mjölk. Ersättning ska inte vara ett måste heller för att du tycker att det är jobbigt att se en liten individ äta. Du kan vända bort blicken. Kanske dags att träna på det?
    Nej men jag kan få i mig mat utan att behöva klä av mig 

Men om bebisen nu är så kännsligt kanske den försöker säga att den hällre äter hemma i lugn och ro. Mamman borde lyssna på den, I stället för att släpa med den överallt?
    molly50 skrev 2021-12-15 13:04:23 följande:
    Nej,absolut inte. Men det verkar det vara för dig. Du svarar inte på frågan om du anser att djupa urringningar är mer ok än en ammande mamma.
    Om det nu är brösten som är problemet.
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-15 11:38:57 följande:
    Varför är en gubbkuk mindre narutrlig än ett par tant tuttar?Naket som naket eller ska ammande småbarns mammor ha nån sort frihet som andra inte har? Varför ska just dom stå över alla andra?
    En kuk är ett kön. Ett bröst är det inte.
    Så du anser alltså att det är mer acceptabelt om en man står och gör helikoptern på en restaurang än att en mamma ammar sitt barn diskret? Jösses...
    En uringing gör knappast så tuttarna syns.En antydan är en enorm skillndad mot att prompt behöva blotta sig inför främmande männsikor 

En kuk är ett kön aboslut men när man är ute bland andra bör man klä sig passande.Om det skulle springa runt ett gäng äldremän toppless med ölmagarna slängande skulle jag även ha sagt ifrån även om en mage inte är ett kön . Är man ute bland bör man ha kläder på sig 
    Anonym (,) skrev 2021-12-15 13:25:10 följande:
    Bebisen säger att den vill ha mat. Det är allt.

Den som är känslig är du. Klarar inte att nån matar sitt barn utan att bryta ihop, för dina behov är viktigare än alla andras och alla måste anpassa sig efter dig.

Du behöver härdas lite. Livet är ingen dunboll. Du är vuxen nog att gå ut på restaurang. Bete dig som en.
    Du är väll den som bryter i hop och blir helt till dig bara för nån ifråggarsätter 

Är man kännslig för man anser att man ska ha kläder på sig när man går ut? OK väldigt kännsligt tur att stor del av befolkning väjer att vara kännsliga och tar på sig. Jag är inte kännslig jag är anständig och anser att andra bör vara det .Synd att du blev så till dig över det 
    Anonym (,) skrev 2021-12-15 13:29:43 följande:

Fel. En urringning visar i allmänhet mer av brösten eftersom själva poängen är just att visa brösten.

För en ammande kvinna är avsikten inte att visa brösten utan att snabbt ge bebisen mat.

Håll med om att det är värre när man avsiktligt visar brösten (typ genom djupa urringningar) än när man oavsiktligt gör det när man ska mata ett barn?

Återigen: bröst har två funktioner. Du är troligen inte bekant med så många ammande kvinnor, därav kan du enbart tolerera bröst i ett sexuellt syfte. Det är hyckleri.

Så du förstår inte skillnaden mellan urrining och visa hela brösten för alla? Ok 
    Anonym (,) skrev 2021-12-15 13:58:50 följande:
    Du förstår inte skillnaden i syftet att visa brösten eller att ge sitt barn mat?
    Man kan mata bebisen hemma i stället. Varför ut och springa bland folk för om man prompt behöver ta fram tuttarna?
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?