Anonym (Hannah) skrev 2022-03-02 19:48:44 följande:
Ja man kan ju "hoppas".
Ja under utredningen så är det väl klart att man skärper till sig och visar sitt bästa jag..
De borde ju märka att det inte funkar utan någon som är med.
Jag ligger lågt nu fram till advokaten är på plats så rådgör jag med denne hur man ska göra.
Det verkar som om att soc inväntar på att han ska vända sig till TR. eftersom han har nämnt det flera ggr både till dem och famrätt.
Och advokaten sa att det är ju upp till honom om han vill ha utökad tid. Och jag tror nog att han inte kommer mäkta med det. Det är nog mycket snack från hans sida. Han lägger över det på mig varje gång!
Vänder jag mig till TR kan de ju komma att fastslå ett schema som blir helt upp åt väggarna! Så det är jag också försiktig med..
Jag funderar dock på att försöka få utökad tid på fsk för äldsta och då kommer det att drabba hans umgängestid. Det är för barnets bästa. Stimulans på fsk, rutiner och riktig mat & omsorg.
Ska kolla upp det iaf å se hur man ska göra. Motsätter han sig det tänker han inte på barnets bästa utan enbart på sitt eget umgängesbehov.
Som jag skrev nyss så borde dessa samtal osv till soc nästan vara som trakasserier och att han orosanmäler om osanning så det heter ju nåt speciellt som man kan polisanmäla.. Ska kolla upp det iaf.
Falsk tillvitelse, möjligen. Men då ska det också bevisas att personen medvetet lämnar osanna uppgifter och inte att det handlar om att han rapporterar det han genuint misstänker/känner oro för...
Med reservation, är inte helt säker, fråga din jurist