• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-28 16:37:08 följande:
    Ja precis! Men de verkar inte se det just nu..
    Självklary så gör han ju allt för att svartmåla mig och man tycker ju att soc borde reagera på detta   

Ska man åka in till kontoret och spela upp ljudinspelningarna? 
    Det kanske räcker om du skickar inspelningarna dit?
  • Anonym (Hannah)

Ja jag tänkte ringa den som vi haft från start som är insatt i familjen. Hon är på plats senare under veckan.

Jag har mailat advokaten 2ggr redan idag fast hon är ledig, det är ju sportlov. 

Jag fattar inte vad det är hos polisen som tar sådan tid.. 
    Ja tyvärr så är jag inställd på det redan om sommaren.. som det ser ut nu som blir man tyvärr låst hela sommarlovet med de andra barnen om man ska passa det schemat vi har nu. Om det nu gäller? Jag vet inte hur det är eftersom vi inte kunde enas på senaste mötet och ingey nytt blev inbokat.

Jag försöker öeva normalt som det går men tydligen så håller han koll.. Sticker väl i ögonen när han ser hur glada barnen är när de är ute.

Ja det undrade jag med! Hon ska väl inte lägga näsan i blöt om vad vi kommit överens om på FR! Sedan började hon ta upp ekonomin med den andra pappan och dennes umgänge att jag inte betalar nåt där heller? Näe vi har inte den överenskommelsen eftersom han tjänar bra mycket mer än mig och väljer att lägga pengarna på alkohol istället och det vill inte jag bekosta med barnens pengar.. 

"Men det är ju du som sitter på pengarna" får jag till svar! Man brukar dela kostnader oavsett. Men den infon har inte jag fått. 

Jaha, men vad ska då barnen leva på här om jag ska strö pengar omkring mig till alla andra? Och till dagis?

Ja hur det än är så kommer han förr eller senare gå till Tingsrätten så vi kommer säkert höras igen, säger hon.

Det där sista du nämner har jag aldrig hört talas om? 
    Ja han har avbokat många provtagningar... Sist fick jag ut för det eftersom jag inte kunde ta barnen "extra".. 
    Måste ju egentligen se bra illa ut att han lägger all skuld på mig när han ringer åt alla håll och kanter! Att de inte reagerar på det? Nej då är det jag som är ond som undanhåller barnen från hans umgänge.. 

Ta hand om dej med! Tack för ditt råd!

Anonym (Camilla) skrev 2022-02-28 17:29:23 följande:

Men jösses! Boka ett besök av socialdamerna. Berätta helt rakt upp och ner. Utan känsloargument. Gör en punktlista som stöd för dig själv. Spela upp något ljudklipp. Påtala än en gång om hans psykiska ohälsa. 

Nu tar du kontakt med din advokat igen. Nu får hon rycka i några snören. Det är dags för tingsrätten nu. Det får vara slut med pajkastandet som inte leder någonstans. Sätt tummen i ögat på polisen att nu får de jävlar i mig skynda på. Du m å s t e få stopp på den här situationen. Görs det inget nu kommer det om ett halvår grälas om armpuffar och badbrallor. Samma tugg, anklagelser och hot. 

Ni måste ju få lugn och ro någongång. Fixa i lägenheten och aktivera/umgås med barnen. Säger som alltid. Var är barnens bästa? 

Vem fan är soc att ha åsikter om underhåll och vem som köper vad?? FR funkar ju uppenbarligen inte. Det måste bli TR. Sedan kommentaren från soc att inte anmäla varandra må vara hänt men det är troligen för att de inte vill lyfta på arslet mer än nödvändigt. Dessutom får INTE soc komma med kommentarer och ge känslan av att de tagit parti. De skall var neutrala. De skall lyssna! Sammanfatta och kartlägga får de göra på kontoret. 

Hela hallojet verkar vara riktigt illa skött av myndigheten. Jo förresten. Kanske du ska tipsa hand psykiatriker att han borde ta in honom på provtagning och kontroll. Dags för dem att sk föra barn på tal. Göra en Beardsless familjeintervention fast det är eg för kottar mellan 8-15. 

Nåväl var rädda om er. 

• Anonym (Hannah)

Jag tänkte på det först men sedan kom jag på att det kanske inte är så bra att skicka dem då de registreras över mailen och det syns om man begär ut anteckningar. Tror jag! 

molly50 skrev 2022-02-28 18:01:09 följande:
    Det kanske räcker om du skickar inspelningarna dit?
  • Anonym (Hannah)

Det lustiga var också att anmälan vsr om att han hade oro kring mitt bristande i föräldraskap men när jag började ta upp det med hans psykiska ohälsa osv så säger hon att "Ja ni har ju blivit utredda för ert föräldraskap (el liknande) så det behöver ni ju inte ta upp och nämna för varandra"... Nähä, men vad var det då anmälan handlade om?....

• molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-28 19:38:01 följande:

Jag tänkte på det först men sedan kom jag på att det kanske inte är så bra att skicka dem då de registreras över mailen och det syns om man begär ut anteckningar. Tror jag! 

Ok. Ja,jag har inte så bra koll på det där.
  • Anonym (Hannah)

Alltså.. 11 samtal/mail/sms till soc på en period på ca 12 dagar.. 

Om hur jag missköter barnen, lortiga kläder, att han håller koll på vad vi gör, barnen spelar tv-spel (vilket de inte ens gör) de kan inte ta ett ynka nej från honom innan barnet läggar  sig raklång på golvet och dunkar huvudet och knuffar lillebror. 
    Han klarar alltså inte av 2 års trotsen? 
    Och att det är JAG som gormar och skriker inför barnen samt att det inte alls stämmer med misshandeln.

Ja vad ska man säga... 

• Anonym (Camilla)

Det är bra han kontaktar soc varje dag i en dryg vecka. Tyder på att han börjar bli uppvarvad dvs går mot ett hypomant skov. De har ju redan gjort alla utredningar. Påstår de. Han visar ju klart och tydligt att han inte klarar sin föräldraroll. Han gräver sin egen grav här.  

Sagt det förr - bjud hem socdamerna. Rak kommunikation. Utan känsloargument. Tjata på polisen och din advokat. Du ska till TR asap.

• Anonym (K)

Vadå för provtagning?

Han verkar börja bli desperat. 

• Anonym (Camilla)
    Anonym (K) skrev 2022-03-02 17:22:40 följande:

Vadå för provtagning?

Han verkar börja bli desperat. 

Provtagning för att Se att han har både rätt substans och rätt mängd av det i blodet. Ett bra sätt att de att man ligger bra i sin behandling. Så provtagning är inte bara för att se om man har otillåtna substanser. Drogscreening görs mest med salivprov nu. Pinkprov förekommer också så klart.
  • Anonym (Lina)

Jag tycker att det är underligt att ni fortfarande står på exakt samma ställe och stampar.... absolut ingenting har hänt trots alla samtal, inspelningar, bevis, polisanmälningar, adokatbesök. 
    Man börjar ju undra. 

Behöver du att någon hjälper dig vid samtalen med familjerätten, soc och polisen? Någon som kanske kan förklara hur det faktiskt ligger till och visa fram alla olika bevis i tydlig punktform? 
    När du beskriver dina samtal med soc så låter det som att de inte förstår dig? De förstår inte vad du säger och de förstår inte omfattningen av det hela.

Du beskriver att ditt ex själv säger till soc att han håller koll på er och soc tycker att det är bra och ser inget konstigt med det. Men om de hört vad du sagt och sett alla dina bevis så borde de flugit i taket när han sa det. Alla deras varningsklockor borde tjutit. 

Så du måste göra något! Ryck tag i advokaten! Hjälper hen inte dig så ta kontakt med en annan, igår! 
    Lägg upp alla bevis i tydlig punktform. Lista alla samtal. Lista alla era diskussioner. Lista alla hot och krav från honom och hans föräldrar. 
    Ha i en pärm så du lätt kan ge till advokaten, soc etc.

Du kan inte bara hålla på såhär månad efter månad med småtjafs med exet.

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?