• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-21 14:12:17 följande:
    Du hade redan gett upp tanken på att få tillbaka den. Vad var din plan, gå till kronofogden och begära handräckning?

Återigen lyckas han störa och påverka dig
    Anonym (123) skrev 2022-02-21 14:22:25 följande:
    Du får bara strunta i såna materiella saker, ärligt talat. Det här visar bara hur omdömeslös han är som inte tar in vagnen när de varnat för oväder. 

Du kommer inte få en ny vagn eller ersättning för den. Fokusera nu på de stora viktiga sakerna i stället. 

Det gjorde bara så himla "ont" i mig att han ens kunde göra så.. Den är ju från ett av mina äldre barn.. Liksom ett minne.. Därför blev jag bara ledsen inombords..
    Men inget jag visade utåt mer än att jag sa att han skulle få ersätta den om den var förstörd.. 

Jag har lagt den åt sidan. De har en ny fin "RollsRoys" att åka i. 

Har skruvat ikeamöbler som terapi..
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-21 14:41:54 följande:
    Du får bara strunta i såna materiella saker, ärligt talat. Det här visar bara hur omdömeslös han är som inte tar in vagnen när de varnat för oväder. 

Du kommer inte få en ny vagn eller ersättning för den. Fokusera nu på de stora viktiga sakerna i stället. 

Det gjorde bara så himla "ont" i mig att han ens kunde göra så.. 
    Han lyckades med vad han ville uppnå
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-21 14:55:26 följande:
    Han lyckades med vad han ville uppnå
    Ja tyvärr.. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-21 14:41:54 följande:

Det gjorde bara så himla "ont" i mig att han ens kunde göra så.. Den är ju från ett av mina äldre barn.. Liksom ett minne.. Därför blev jag bara ledsen inombords..
    Men inget jag visade utåt mer än att jag sa att han skulle få ersätta den om den var förstörd.. 

Jag har lagt den åt sidan. De har en ny fin "RollsRoys" att åka i. 

Har skruvat ikeamöbler som terapi..
    Förstår inte varför du lät honom ha den om den betydde något för dig. Svara inte på dessa sms i fortsättningen. Han fortsätter att manipulera dig.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2022-02-21 19:04:47 följande:
    Förstår inte varför du lät honom ha den om den betydde något för dig. Svara inte på dessa sms i fortsättningen. Han fortsätter att manipulera dig.
    Den åkte emellan i början av umgänget då han bara hade den äldsta och familjebehandlaren fanns med i bilden. Den blev kvar hos honom sedan då vi fick syskonvagnen. Jag hade inte en tanke på att det skulle bli såhär.. 

Nej jag har inte svarat på hans sms öht. Det är ju bla därför den har stått ute en tid nu..

Jag har fortfarande inte hämtat vagnen.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-21 20:19:54 följande:
    Den åkte emellan i början av umgänget då han bara hade den äldsta och familjebehandlaren fanns med i bilden. Den blev kvar hos honom sedan då vi fick syskonvagnen. Jag hade inte en tanke på att det skulle bli såhär.. 

Nej jag har inte svarat på hans sms öht. Det är ju bla därför den har stått ute en tid nu..

Jag har fortfarande inte hämtat vagnen.
    Men varför hämtar du den inte?
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-02-21 21:34:04 följande:
    Men varför hämtar du den inte?
    Jag har inte haft möjlighet. Har sjuka barn hemma bl.a
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-22 07:13:04 följande:
    Jag har inte haft möjlighet. Har sjuka barn hemma bl.a
    Ah, jag förstår. Men du har inte fått något sms av honom heller?
    Kan du inte bara skriva att du inte har möjlighet att hämta den p.g.a. sjuka barn?
    Man får inte ställa ut folks grejer sådär, men du gjorde väl samma sak med hans soffor..?
    Vääääldigt märkligt att han behåller vagnen i en halv evighet och så plötsligt, när det är snöstorm, då går det bra att lämna tillbaka den...
  • Anonym (Mille)

Han tror säkert han ska få låna den nya vagnen eftersom du förstör den gamla genom att inte hämta vagnen ( i hans ögon)

• Anonym (Hannah)

Han skrev i lördags att den skulle hämtas av mig samma dag. Det nämnde han då han kom och tjafsade på parkeringen på söndagen. 

Skillnaden mellan vagnen och sofforna är ju att han själv bad om att få sofforna just den dagen så då gjorde jag iordning dem.

Jag har inte sagt att jag kan hämta vagnen nu..

Ja han är onekligen speciell..

Anonym (K) skrev 2022-02-22 07:24:36 följande:
    Ah, jag förstår. Men du har inte fått något sms av honom heller?
    Kan du inte bara skriva att du inte har möjlighet att hämta den p.g.a. sjuka barn?
    Man får inte ställa ut folks grejer sådär, men du gjorde väl samma sak med hans soffor..?
    Vääääldigt märkligt att han behåller vagnen i en halv evighet och så plötsligt, när det är snöstorm, då går det bra att lämna tillbaka den...
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?