• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-23 09:20:07 följande:

Så tänkte jag med. Han har lånat, han får lämna tillbaka. Men det verkar för krångligt att ta med den..

Då har han inte makten över dig. Det är väl så det är.
    Därför tycker jag du ska fortsätta stå på dig så han ser att han inte får dig dit han vill.

Ska han ha umgänge så måste han väl ändå ha en vagn att ta barnen i.
    Han kan väl ta tillbaka den andra vagnen,som hans katt kissat ner,och göra rent den.
    Och lämna tillbaka den andra han har.
  • Anonym (Hannah)

Så nästa irritation för hans del nu är att han inte kan läsa på 1177 om barnets hälsobesök på bvc. En extra koll, inget märkvärdigt alls. Utan den blev bokad på förra besöket som han promt skulle gå på. 
    Jag hänvisade informationen till 1177 eftersom besöket nu var under min dag.

Den som får ut för det nu är ju jag. Men jag jobbar inte för sjukvården, 1177, så jag kan inte hjälpa honom i detta.

Han har lika stor rätt till barnets journal som jag men han vänder på det att jag är huvudombud och jag vet inte vad han har för ursäkter. 
    Visst skulle jag kunna göra det enkelt för honom och skriva vikt & längd men han kan som sagt läsa sig till informationen själv. Sedan vet ju inte jag när sköterskan skriver in det i journalen. Han skriver meddelanden på 1177 genom barnet och jag vet inte om han vet att jag kan läsa dem.. Jag hade varit väldigt kryptisk i mitt meddelande om att "info om besöket fanns på 1177" enl honom.. 

Sedan så kunde jag vänta mig flera orosanmälningar enl honom (om vad vet jag ej) och så skulle jag söka hjälp osv.. 

• Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-23 14:45:35 följande:

Så nästa irritation för hans del nu är att han inte kan läsa på 1177 om barnets hälsobesök på bvc. En extra koll, inget märkvärdigt alls. Utan den blev bokad på förra besöket som han promt skulle gå på. 
    Jag hänvisade informationen till 1177 eftersom besöket nu var under min dag.

Den som får ut för det nu är ju jag. Men jag jobbar inte för sjukvården, 1177, så jag kan inte hjälpa honom i detta.

Han har lika stor rätt till barnets journal som jag men han vänder på det att jag är huvudombud och jag vet inte vad han har för ursäkter. 
    Visst skulle jag kunna göra det enkelt för honom och skriva vikt & längd men han kan som sagt läsa sig till informationen själv. Sedan vet ju inte jag när sköterskan skriver in det i journalen. Han skriver meddelanden på 1177 genom barnet och jag vet inte om han vet att jag kan läsa dem.. Jag hade varit väldigt kryptisk i mitt meddelande om att "info om besöket fanns på 1177" enl honom.. 

Sedan så kunde jag vänta mig flera orosanmälningar enl honom (om vad vet jag ej) och så skulle jag söka hjälp osv.. 

Ignorera
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-23 15:12:32 följande:
    Ignorera
    Ja det gjorde jag också men det blev svårt då han vägrade lämna över barnet han hade i famnen förens han fått "pratat" klart.. 

Jag sa hej då jag vet inte hur många gånger...
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-23 15:24:45 följande:
    Ja det gjorde jag också men det blev svårt då han vägrade lämna över barnet han hade i famnen förens han fått "pratat" klart.. 

Svara inte, låt honom prata, alternativt stäng dörren. 
  • Anonym (Hannah)

Ja det var det jag gjorde men måste ju få in barnen innan jag får igen dörren.

Anonym (Jur) skrev 2022-02-23 15:30:29 följande:
    Svara inte, låt honom prata, alternativt stäng dörren. 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-23 15:24:45 följande:

Så han står och "skäller" på dig med barnet i famnen så att barnet hör allt, känner hans irritation osv? 
    Det måste väl ändå vara emot er överenskommelse? 
  • Anonym (Hannah)

Ja det kan man säga..

Hej och Hej då är den konversation vi ska ha men det skiter han fullständigt i. 

Anonym (123) skrev 2022-02-23 16:57:42 följande:
    Så han står och "skäller" på dig med barnet i famnen så att barnet hör allt, känner hans irritation osv? 
    Det måste väl ändå vara emot er överenskommelse? 
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-23 17:31:28 följande:

Ja det kan man säga..

Hej och Hej då är den konversation vi ska ha men det skiter han fullständigt i. 

Spelade du in det samtalet?

Om han slänger vagnen är det nog egenmäktigt förfarande. 
  • Anonym (...)

Varför vill han plötsligt inte ha din vagn? Är det för att ha en ursäkt att kräva din nya vid överlämning?

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?