• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Camilla)

Bra du inte svarar. Ignorera. Du hör ju hur vridet allt är. Hans föräldrar ser dig går från dagis. Drar egna slutsatser, kontaktar grabben och skvallrar. Sedan frontar han dig. Dysfunktionella människor. 

Ha nu en riktigt trevlig helg! 

• Anonym (Hannah)

Ja vilket liv de har! Tragiskt! 
    Ja de spär ju alltid på lite extra och de är experter på att trigga igång varandra..

Tack detsamma till Dig!

Anonym (Camilla) skrev 2022-02-25 10:46:13 följande:

Bra du inte svarar. Ignorera. Du hör ju hur vridet allt är. Hans föräldrar ser dig går från dagis. Drar egna slutsatser, kontaktar grabben och skvallrar. Sedan frontar han dig. Dysfunktionella människor. 

Ha nu en riktigt trevlig helg! 

• Anonym (Hannah)

Nästa hållhake är att barnet har vantar kvar där och jag ska hämta den. Och vagnen. Barnet MÅSTE ju ha vantar och kan inte vara utan dem!... 
    Är ju liksom inte de enda vantar de har om han trodde det.

Jag svarade inte på detta..

Nu tar jag helg!

• Anonym (Hannah)

Idag var jag till affären m barnen då kom han efter.. Jag kände att jag handlar mitt.. Men då kommer han fram och börjar prata m barnen..De tror ju då såklart att de ska till honom och när han sedan går så tror de små att han bara "gömmer" sig. 
    Sedan hör de honom igen i kassan och jag tror ju han är påväg att gå ut men vänder då och kommer tillbaka in för att säga hej då åt dem osv!.. Den äldsta blir såklart förvirrad och ledsen.. Pappan får då svårt att gå för han vill trösta honom.. Jag säger då att det blir bara värre och att han bara ska "gå"... 
    Han tar då illa upp för detta och nästintill startar en diskussion i kassakön..

Jag kom för mig att få upp inspelningen men har inte lyssnat igenom den än.. 

Jag får planera mina inköp i grannbyns affär tror jag..

• Anonym (Hannah)

Som jag skrev tidigare så har äldsta barnen varit hemma m sjukdom. 
    Nu är det dags fär de små såklart med snorig näsa och feber. Den äldsta av dem kräktes inatt och sover ännu..

Jag smsade detta och då får jag tillbaka att vi ska avvakta till i morgon. Men jag svarade då att det blir efter bestämt schema. 
    Sedan får jag tillbaka att jag gör såhär efter gårdagen på affären och ser han att bilen är borta nu när det är lov... osv

Att de inte får vara sjuka i lugn och ro ens!! 

• Anonym (Hannah)

Och så börjar han med att jag umgängessaboterar pga detta och att inget avtal blev skrivet m FR sist.

Men jag tänker på barnens hälsa i första hand..

• molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-28 08:09:24 följande:

Som jag skrev tidigare så har äldsta barnen varit hemma m sjukdom. 
    Nu är det dags fär de små såklart med snorig näsa och feber. Den äldsta av dem kräktes inatt och sover ännu..

Jag smsade detta och då får jag tillbaka att vi ska avvakta till i morgon. Men jag svarade då att det blir efter bestämt schema. 
    Sedan får jag tillbaka att jag gör såhär efter gårdagen på affären och ser han att bilen är borta nu när det är lov... osv

Att de inte får vara sjuka i lugn och ro ens!! 

Och senast blev han ju själv smittad när han fick ta barnen då de varit sjuka.
    Då var ju inte heller det bra.
    Hur ska han ha det?
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-28 11:16:06 följande:
    Och senast blev han ju själv smittad när han fick ta barnen då de varit sjuka.
    Då var ju inte heller det bra.
    Hur ska han ha det?
    Precis! Hur man än gör så blir det aldrig bra! Han är aldrig nöjd! 
    Vad är det för nöje för barnen att ha umgänge egentligen när de har legat på soffan och sovit i stort sett hela dagen hittills..
  • Anonym (Hannah)

Å där kom samtalet från soc.

Han h0ller på att ringa dem och härja över att jag inte kan sköta barnen med kläder skor osv. Att jag brister i föräldraskapet osv.
    Han hör av sig ofta till dem med sms och samtal m.m

Jag får känslan att den soc.sekreteraren tar hans parti. 

Jag sa att jag ogillar att han är här och håller koll på vad jag gör med barnen.. men hon verkar inte tycka att det var något konstigt då vi måste ha någon form av kommunikation/samarbete när vi har barn.. Ja men jag vill liksom inte ha med honom att göra på det viset..
    Sedan hade han tagit upp det här m vagnen såklart.. Jag sa att när jag ville ha tillbaka den så fick jag den inte.. Nu vill jag inte hämta den ensam.. och yan har lämnat den ute i snöstorm så den är säkerligen förstörd. 
    Sedan så tog hon upp kostnaden m hans umgänge att nu när jsg hade underhåll så kunde jag betala blöjor osv.. 
    Jag sa då att det spelar ingen roll om jag skickar med eller inte så blir det inte bra.. 

Karusellen tar aldrig slut..

• molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-28 11:42:22 följande:
    Precis! Hur man än gör så blir det aldrig bra! Han är aldrig nöjd! 
    Vad är det för nöje för barnen att ha umgänge egentligen när de har legat på soffan och sovit i stort sett hela dagen hittills..
    Det är nog inget nöje alls.
    Och deras hälsa går först.
    Så ditt ex får finna sig i att vänta tills barnen är friska,tycker jag.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?