• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (...)

Kan du inte skaffa en biffig sambo eller en killkompis som kan spela din sambo? Då skulle han nog inte vara lika kaxig vid överlämningar osv.

• Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2022-03-22 21:10:38 följande:

Kan du inte skaffa en biffig sambo eller en killkompis som kan spela din sambo? Då skulle han nog inte vara lika kaxig vid överlämningar osv.

Den tanken har faktiskt slagit mig Hyra nån! Har en kollega som är jäkligt stor som inte backar för något och verkligen ger svar på tal! Men tror han vet vem det är och tyvärr är han bög så det skulle nog xet inte gå på. 

Han höll på med sin skrämseltaktik idag vid lämning och hoppades på att jag hade anlitat en bra jurist eftersom han hade berättat allt till sin om hur jag beteer mig! 
    Och sedan KRÄVDE han svar på hur det var med dagis för den yngsta, hur länge han ska vara hemma osv då dagis inte heller visste hur han låg till i kö..

Nej det kan jag förstå att de inte gör.. vi har liksom inte ansökt om nån plats ännu..

Men jag sa inget.. 
    Han hade väldigt svårt att avlägsna sig idag..
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-23 14:52:04 följande:
    Den tanken har faktiskt slagit mig Hyra nån! Har en kollega som är jäkligt stor som inte backar för något och verkligen ger svar på tal! Men tror han vet vem det är och tyvärr är han bög så det skulle nog xet inte gå på. 

Han höll på med sin skrämseltaktik idag vid lämning och hoppades på att jag hade anlitat en bra jurist eftersom han hade berättat allt till sin om hur jag beteer mig! 
    Och sedan KRÄVDE han svar på hur det var med dagis för den yngsta, hur länge han ska vara hemma osv då dagis inte heller visste hur han låg till i kö..

Nej det kan jag förstå att de inte gör.. vi har liksom inte ansökt om nån plats ännu..

Men jag sa inget.. 
    Han hade väldigt svårt att avlägsna sig idag..
    Om han pratar skit och lögner om hur du beter dig så får du isåfall sedan om det blir aktuellt att försvara dig mot det, mena på att det inte finns några bevis på det och att det. Han måste ha bevis för sina anklagelser om de ska vara giltiga.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Maria) skrev 2022-03-24 15:11:27 följande:
    Om han pratar skit och lögner om hur du beter dig så får du isåfall sedan om det blir aktuellt att försvara dig mot det, mena på att det inte finns några bevis på det och att det. Han måste ha bevis för sina anklagelser om de ska vara giltiga.
    Ja så tänker jag med.. Jag följer bara överenskommelsen om att INTE föra diskussioner. 

Han började ju prata med barnen igår om att jag var så omöjlig att ha och göra med osv..
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-24 18:03:24 följande:
    Ja så tänker jag med.. Jag följer bara överenskommelsen om att INTE föra diskussioner. 

Han började ju prata med barnen igår om att jag var så omöjlig att ha och göra med osv..
    Spelade du in när han sa det så kan du visa vad olämpli han är. Fast då kanske du kan få det emot dig att du inte gick därifrån för att skydda barnen från sånt?
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Maria) skrev 2022-03-25 10:30:42 följande:
    Spelade du in när han sa det så kan du visa vad olämpli han är. Fast då kanske du kan få det emot dig att du inte gick därifrån för att skydda barnen från sånt?
    Jo det gjorde jag.

Då kan jag säga att han antingen följer efter och fortsätter att tjafsa och inte avlägsnar sig som enl överenskommelsen.

Eller så står han ivägen.

Samt står ivägen/håller fast så jag inte får igen dörren.

Så då är det svårt att göra något åt situationen.
  • Anonym (Hannah)

TROR han har blivit delgiven svaret.. Han titulerade mig som "psykolog" idag.. 
    Jag svarade inte..

Sen muttrade han över barnens hår/frisyrer för de behövdes klippas för att se ut som folk! Å då skulle han minsann ha en hårslinga var av dem..

Jag sa inget.. Han kan klippa dem själv om det inte duger..

• molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-03-28 15:19:55 följande:

TROR han har blivit delgiven svaret.. Han titulerade mig som "psykolog" idag.. 
    Jag svarade inte..

Sen muttrade han över barnens hår/frisyrer för de behövdes klippas för att se ut som folk! Å då skulle han minsann ha en hårslinga var av dem..

Jag sa inget.. Han kan klippa dem själv om det inte duger..

Ignorera honom bara.
    Han ställer bara till det mer för sig själv när han håller på så här.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?